Reţeaua Info-Sănătate şi Nielsen România anunţă lansarea primelor studii de eficienţă a publicităţii indoor din România, realizate conform standardelor internaţionale ale Digital Place-Based Advertising...
onlineReţeaua Info-Sănătate şi Nielsen România anunţă lansarea primelor studii de eficienţă a publicităţii indoor din România, realizate conform standardelor internaţionale ale Digital Place-Based Advertising Association (DPAA).

Studiile au fost realizate pentru Reţeaua Info-Sănătate Indoor TV de către Nielsen România şi măsoară eficienţa campaniilor de comunicare derulate de Info-Sănătate pentru Berlin-Chemie (agenţia de media: Propaganda), Farmaciile Dona şi Laboratoarele Boiron.

Info-Sănătate TV este prima reţea de digital signage din sud-estul Europei care a introdus standardele DPAA de măsurare a audienţei şi eficienţei campaniilor de marketing. “România a devenit parte a unui trend internaţional de eficientizare a strategiilor de marketing. Conform unui studiu realizat de DPAA în 2013, pe 2.474 de profesionişti de marketing din SUA, 49% dintre aceştia au recomandat includerea reţelelor de tip digital signage în mixul de marketing, datorită eficienţei demonstrate prin studii”, a declarat Ovidiu Brazdău, Managing Partner Info-Sănătate şi preşedintele Asociaţiei Române de Indoor Advertising.

“Cercetarea realizată de Info-Sănătate TV este un studiu de caz solid, detaliat, care subliniază capacitatea mediei digitale de a creşte intenţia de cumpărare, prin comunicarea de mesaje în contexte relevante pentru consumatori. Studile demonstrează clar că digital media livrează rezultate puternice, pentru toţi indicatorii de bază masuraţi”, a precizat Barry Frey, President & CEO, Digital Place-Based Advertising Association.

Rezultatele studiilor arată un potenţial ridicat de creştere a vânzărilor brandurilor promovate prin intermediul Info-Sănătate TV, în special datorită nivelurilor ridicate de activare a consumatorului şi a intenţiei de cumpărare, dar şi a celorlalţi indicatori de eficienţă măsuraţi:

  • – procentul mediu de recunoaştere a celor 3 reclame evaluate este de 86% (ad recognition – prompted), iar notorietatea spontană medie a reclamelor este de 60% (ad recall – spontaneous).
  • – nivelul intenţiei de cumpărare (purchase intent) ca urmare a vizionării reclamelor este de 58%, fapt care demonstrează potenţialul ridicat de conversie spre brandul promovat prin campaniile difuzate în Reţeaua Info-Sănătate TV.
  • – relevanţa contextuală a reclamelor evaluate este una foarte ridicată, 87% din respondenţi considerând că reclamele vizionate sunt potrivite pentru a fi difuzate în Reţeaua Info-Sănătate TV din clinici medicale şi spitale.
  • – rezultatele studilor arată o rată ridicată de activare a consumatorilor (brand activation): 62 % din cei care au recunoscut reclamele se declară interesaţi să afle mai multe informaţii despre brand, iar 61% ar promova brandul către apropiaţi şi familie.

“Campaniile în Reţeaua Info-Sănătate Indoor TV complementează campaniile pe TV, prin extinderea audienţei. În majoritatea clincilor private audienţa este formată din “light TV viewers”, persoane active care nu urmăresc programele clasice de TV decât un număr mic de ore pe zi. Astfel, aceştia nu pot fi atinşi prin media clasică, şi e nevoie de extinderea mixului de marketing. Rezultatele studiilor de eficienţă poziţionează Info-Sănătate TV ca un mediu de comunicare complementară eficient”, a precizat Alex Larionescu, Research Manager Info-Sanatate.

“Măsurare, rezultate cuantificabile şi eficienţă sunt cuvintele care ne definesc. Suntem primii din România care facem astfel de studii, iar rezultatele arată că suntem foarte eficienţi. Campaniile de publicitate sunt integrate non-agresiv în cadrul programelor editoriale şi ocupă maxim 35% din durata loop-ului informativ de 30 de minute, astfel încât persoanele care aşteaptă în sala de aşteptare să aibă o experienţă confortabilă pe durata aşteptării”, a precizat Psihoterapeut Gina Gheoca, Managing Partner, Reţeaua Info-Sănătate.

Studiile care evaluează eficienţa Info-Sănătate TV s-au derulat la ieşirea din locaţie, pe un eşantion de 327 de persoane 18+ ani, care au vizitat clinicile şi spitalele din municipiul Bucureşti în care Reţeaua Info-Sănătate este prezentă cu ecrane TV.

Info-Sănătate TV este cea mai extinsă reţea de informare de tip digital signage din România, formată din peste 380 de ecrane LCD amplasate în sălile de aşteptare ale clinicilor medicale şi spitalelor din 102 oraşe din România. Programele editoriale sunt destinate educaţiei şi informării pacienţilor, prin promovarea unui stil de viaţă sănătos, precum şi susţinerii programelor de prevenţie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *