Industria telecom își menține o poziţie de top în ceea ce privește sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013,...
telecom-gadgetIndustria telecom își menține o poziţie de top în ceea ce privește sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane de lei la o piață de 45,5 milioane de lei, valoarea totală raportată de participanții la cel mai recent studiu ROADS.

Conform celei mai recente ediții a studiului ROADS, valoarea pieței de publicitate online pe primul semestru al anului în curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai puțin comparativ cu primul semestru al anului 2012.

Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanță de sectorul bancar (4,4 milioane lei) și auto (4,2 milioane lei).

În privința formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanță considerabilă de Interruptive Formats.

Legat de dinamica pieței măsurate în cadrul studiului, se observă o tendință de scădere, atât față de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât și față de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (față de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ținând cont de valoarea raportată de grupul de referință, scăderea pieței este și mai abruptă – 23% față de S2 2012 și 17% față de S1 2012.

Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată și o serie de agenții de media, în scopul măsurării investițiilor și în rețele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media și foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condițiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua și pentru edițiile din anii viitori.

,,Publicitatea online continuă să aibă un bun potențial de creștere pe termen mediu și lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot să fie un incident de etapă, în condițiile în care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune în această perioadă. Este însă nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii să se deprindă cu posibilitățile oferite de mediul online, iar companiile de media și advertiserii trebuie să identifice noi modalități de a livra rezultate cuantificabile  clienților de publicitate online pentru a-i determina să investească în promovare, chiar și în condițiile economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, PwC Romania, firma care derulează studiul ROADS pentru IAB Romania.

,,Începutul anului a fost unul foarte prudent în ce privește investitiile în publicitatea online – așa cum ne dăm seama din rezultatele primului semestru, este un an de încercare pentru publisherii locali. Ne așteptăm,însă, la o revigorare pentru a doua jumatate a anului 2013, o creștere probabil generată și de perioadele de promoții și stimulare a cumpărăturilor. Anul acesta, am introdus în studiul ROADS și agențiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social media și foreign networks) cu siguranță ne vor ajuta să identificăm mai clar structura investițiilor în publicitate online și să sporim relevanța studiului. Așteptăm în edițiile viitoare și mai mulți participanți din această categorie”, a declarat Cristi Petriceanu, Președinte, IAB Romania.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisherii care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât și pe cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru primul semestru al anului 2013, pe un eșantion de 23 de companii, care reprezintă aproximativ 1.280 dintre site-urile existente în România.

Raportul complet al “Romanian Online Advertising Study” pe al doilea semestru din 2012 cuprinde tabele și grafice detaliate, în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Începând din această ediție, au fost incluse 3 segmente noi: search engines, social media și foreign networks.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *