Grupul de companii Dacris înregistrează anul acesta o cifră de afaceri de 15.750.000 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul 2012. Pentru...
Dacris PilotGrupul de companii Dacris înregistrează anul acesta o cifră de afaceri de 15.750.000 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul 2012. Pentru anul următor, compania prognozează că va continua ritmul de creştere, în ciuda unei pieţe aflate în stagnare, în care clienţii îşi vor menţine achiziţiile la strictul necesar.

Grupul de companii Dacris – specializat în importul, distribuţia şi comercializarea articolelor de birou şi a produselor tipărite – deţine o cotă de piaţă de aproximativ 10% în România şi ocupă poziţia a doua din punct de vedere al cifrei de afaceri.

În topul vânzărilor pe segmentul B2B se menţin hârtia pentru imprimante şi copiatoare, consumabilele pentru imprimante şi produsele de organizare şi arhivare. O creştere majoră au înregistrat-o produsele de protocol şi cele administrative.

Investiţiile Dacris: 50 de noi poziţii în cadrul grupului, depozit nou şi extindere în Bulgaria

Principala preocupare a companiei Dacris în 2013 s-a axat pe dezvoltarea factorului uman prin crearea a 50 de poziţii noi în cadrul grupului şi prin derularea unor programe de training complexe pentru forţa de vânzări ce vor continua şi pe parcursul anului următor. Valoarea totală a investiţiei a fost de 50.000 de euro. În prezent, Dacris are un număr de 292 de angajaţi.

Dan FatiTot în 2013, am investit peste 750.000 de euro într-un nou depozit cu o suprafaţă de 1.200 mp. Noua clădire asigură spaţiu suplimentar de depozitare, dar şi posibilitatea dezvoltării unor noi spaţii logistice pe terenul aferent acestei noi facilităţi, situat lângă sediul actual Dacris. O altă investiţie, de aproximativ 40.000 de euro, a fost direcţionată către site-ul www.dacris.net care funcţionează pe o nouă platforma IT”

Dan Faţi, directorul general al grupului de companii Dacris

O altă mutare a grupului Dacris în 2013 a fost extinderea pe piaţa din Bulgaria în marile reţele de magazine, folosind experienţa de vânzare prin aceste canale, acumulată în România – în special pentru marca Pilot. “Noi ne ocupăm exclusiv de importul şi de marketingul acestui brand, care a crescut în fiecare an în concordanţă cu efortul depus de echipa Dacris. În ultimii 3 ani, investiţiile în marketing pentru acest brand au fost de peste 250.000 de euro pentru pentru ambele pieţe (România şi Bulgaria), în reclamă TV, online şi presa scrisă”, a adăugat Dan Faţi.

Motoare de creştere a business-ului: diversificarea portofoliului şi creşterea forţei de vânzări

Factorii care au condus la creşterea cifrei de afaceri se leagă de diversificarea portofoliului şi de acoperirea de noi zone geografice. Printre noile mărci din portofoliul Dacris se numără Carioca şi Panini, promovate în cadrul reţelelor internaţionale de tip hypermarket şi în librării. DoubleA, Uchida, Troika sunt alte mărci intrate în portofoliu în 2013 şi promovate mai ales pe segmentul Business-to-Business.

Un alt motor de crestere a fost reprezentat de mărirea echipei de vânzări care acoperă acum noi zone. Astfel, livrarea este efectuată în toată ţara, iar segmentul de B2B este acoperit în toate oraşele mari de reprezentanţi de vânzări Dacris. Pe de altă parte, baza de clienţi s-a extins cu aproximativ 500 de poziţii de la începutul anului. Business-ul adus de clienţii noi a asigurat 13% din cifra de afaceri.

Creşterea înregistrată în acest an a avut ca sursă şi portofoliul de articole şcolare distribuite prin intermediul www.rechizitelemele.ro, dar şi prin retailul modern şi librării. Vânzările realizate pe parcursul lunilor august şi septembrie au adus o creştere de 33% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.

Anul 2014 – mişcări minore în piaţa de birotică şi papetărie, clienţi mai atenţi la calitatea servicilor oferite

Piaţa de birotică şi papetărie românească este foarte fragmentată. Fără a fi monitorizată şi analizată, estimările merg, în mare, către suma de 150-200.000.000 de euro, în funcţie de categoriile de produse asociate acestei pieţe.

Pentru anul următor, reprezentanţii Dacris consideră că în piaţă nu se vor întâmpla mişcări majore. “După scăderile substanţiale din 2009 versus 2008, piaţa a început să-şi revină încet. Estimăm că în 2014 va ajunge la nivelul celei din 2008. Jucătorii ce deţin cote importante de piaţă vor depune eforturi de loializare a clienţilor aflaţi în portofoliu şi de atragere de noi clienţi. Mai dificil va fi pentru companiile care acţionează în zone limitate, care întâmpină presiune atât pe preţuri cât şi pe servicii. Termenele de încasare cresc sub presiunea clienţilor, necesitând o mai bună administrare a cash-flow-ului, şi nu vor fi multe companii ce vor putea susţine aceste termene de plată. Clienţii devin din ce în ce mai selectivi în ceea ce priveşte calitatea serviciilor”, a comentat Dan Faţi.

Pentru anul următor, obiectivele Dacris se leagă de accelerarea ritmului de creştere prin extinderea şi perfecţionarea forţei de vânzare şi printr-o mai bună integrare online-offline a sistemului de preluare şi gestionare a comenzilor.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *