Brandul Heidi deține prima poziție în clasamentul mărcilor de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, reiese...
retaiBrandul Heidi deține prima poziție în clasamentul mărcilor de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, reiese din cel mai recent studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK, una dintre cele mai mari de pe piaţa locală.

Cercetarea GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizată online pe 1.000 de respondenți și au fost investigate individual 100 de mărci de produse la larg consum. În total, 7.500 de evaluări de mărci au fost obținute. Selectia mărcilor a fost realizată pentru toate segmentele de preț (premium, mainstream, economic, mărci private cu valoare adăugată și mărci private din segmentul economic). Culegerea datelor a fost făcută în octombrie 2013.

Potrivit aceluiaşi clasament, a doua marcă văzută de consumatori drept una de încredere este Santal, urmată de Zewa. Pozițiile a patra și a cincea sunt ocupate de Granini și de Belvita.

Top cele mai de calitate branduri din FMCG

Poziție

Marcă

1

Heidi

2

Santal

3

Zewa

4

Granini

5

Bel Vita

Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizează cinci piloni în funcție de care consumatorii români cumpără produse de larg consum și le diferențiază de restul jucătorilor din piață: notorietatea mărcii, capacitatea lor de a face consumatorul să se simtă bine, încrederea în calitate, tradiția mărcii și raportul bun calitate/ preț.

Notoritatea se referă la prezența și disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentației, la noutăți și lansări de produse, la campaniile de comunicare, dar și la felul în care acesta interacționează sau dialoghează cu consumatorii săi. A face consumatorii să se simtă bine vorbește despre abilitatea mărcii de a oferi acestora o mai bună calitate a vieții, armonie, un statut care să îi mulțumească și bucurie.

Mondelez: România este în perioada de “adolescenţă” din punct de vedere al consumului de ciocolată

Încrederea într-o marcă se traduce prin calitate și tradiție, elemente esențiale în decizia de cumpărare.

“Ce este o marcă? Toate ideile, amintirile și sentimentele care se nasc în noi de fiecare dată când ne gândim la un anumit brand. Atunci când aceste asociații mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingător decât pe cele ale competitorilor, acestea creează valoare. Iar valoarea mișcă produsele de pe raft. În plus, continua optimizare a portofoliilor și poziționarea corectă a brandurilor în segmentul potrivit de preț și cu atributele care răspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferențiere”, afirmă Gabriela Luca, Market Strategy Advisor GfK România. heidi

În topul privind încrederea în calitatea mărcii, Heidi se diferențiază foarte puternic în special pe atributele privind încrederea deplină pe care consumatorii o au în această marcă și prin faptul că satisface așteptări foarte înalte. Următoarele două clasate se diferențiază pe atributele de calitate excelentă și încrederea mai mare pe care consumatorii o au în ele în comparație cu alte mărci.

A doua componentă importantă în construirea încrederii este esența mărcii, înțeleasă ca fiind o marcă cu tradiție, legendară, pe care consumatorii o cunosc de o lungă perioadă de timp. La acest capitol, Coca-Cola și Pepsi dețin primele poziții, urmate de Kinder, Joe și Jacobs.

Mărcile private sunt prezente de mai puțină vreme pe piață, de aceea ele încă nu se diferențiază în termeni de tradiție sau de notorietate a mărcii. Se poziționează însă în top pentru caracteristicile care se referă la raportul bun calitate / preț. Cele două mărci private pe care le regăsim în top cinci pe acest pilon sunt Pilos și Promienna.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, una dintre cele mai importante companii de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Experiences şi Consumer Choices.

Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele. În sectorul Consumer Choices compania colectează informaţii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice şi date despre consumul media.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume. În 2012, vânzările GfK au fost de 1,51 miliarde de euro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *