Travel trends: câţi români merg în Germania, în ce scop şi cât cheltuiesc pentru cazare? Travel trends: câţi români merg în Germania, în ce scop şi cât cheltuiesc pentru cazare?
Vă vine să credeţi sau nu, însă Germania a fost pe locul doi în preferinţele de călătorie ale românilor în 2012, după Ungaria şi... Travel trends: câţi români merg în Germania, în ce scop şi cât cheltuiesc pentru cazare?
01_Altes Museum_Foto Bernd WeingartVă vine să credeţi sau nu, însă Germania a fost pe locul doi în preferinţele de călătorie ale românilor în 2012, după Ungaria şi înainte de Bulgaria. Astfel, ţara care are cea mai puternică economie europeană, a ajuns la o cotă de piaţă de 13% în rândul călătoriilor în străinătate ale românilor.

Potrivit datelor centralizate de Organizaţia  Germană pentru Turism (DZT), 41% dintre românii care vizitează Germania sunt pe segmentul business, în timp ce segmentul de leisure atrage 35% dintre călătorii români. Un procent însemnat, 24%, este reprezentat de românii care îşi vizitează rudele sau prietenii stabiliţi în această ţară, sau de călătoriile private.

Conform Institutului Federal de Statistică, în 2012 s-au înregistrat peste 68,8 milioane de înnoptări ale străinilor în unități de cazare cu zece sau mai multe paturi, această cifră reprezentând un plus de 8,1 procente comparativ cu anul trecut. Mai mult de 52 de milioane de înnoptări s-au numărat din rândul turiștilor din Europa.

“În 2012, Germania a acaparat peste jumătate din numărul de turişti care au călătorit suplimentar comparativ cu 2011”, a afirmat în cadrul unei întâlniri cu presa Cristian Sallai, reprezentantul DZT pentru România.

În primele șase luni ale anului 2013, destinația de vacanță Germania s-a dezvoltat extraordinar de bine. Institutul Federal de Statistică a înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2013 deja 30,9 milioane de înnoptări ale turiștilor străini. Acest lucru reprezintă o creștere de 3 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.

“Sperăm ca și în continuare, pentru 2013, cifrele să se dezvolte pozitiv și ne așteptăm la un plus de două până la trei procente pentru incoming-ul Germaniei. La o dezvoltare dinamică pe cele mai importante piețe sursă, tindem să atingem până în 2020 pragul de 80 de milioane de înnoptări ale turiștilor din străinătate”, declară Petra Hedorfer, Președinte al Consiliului de Administrație a Organizaţiei Germane pentru Turism (DZT).

Din România, Institutul Federal de Statistică a numărat în anul 2012 în total peste 557.000 de înnoptări în unități de cazare cu zece sau mai multe paturi, această cifră reprezentând o creștere de peste 20 de procente față de anul 2011. Și prima jumătate a anului 2013 s-a dezvoltat pozitiv: în perioada ianuarie – iunie 2013 s-au înregistrat circa 285.000 de înnoptări ale turiștilor români în Germania, adică cu aproape 13% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

„O să ajungem cu siguranţă la 600.000 de călători români în Germania în acest an”, a mai spus Sallai.

Țările din sud-estul Europei reprezintă piețe de creștere importante pentru turismul Germaniei. De altfel, potrivit declaraţiilor oficialilor germani din turism, Europa are o cotă de piaţă de 75% în călătoriile spre Germania, numărul turiştilor europeni care au ales această destinaţie în 2013 fiind mai mare cu 7% comparativ cu anul anterior, în timp ce Asia este de asemenea o piaţă importantă, cu un plus de 18% al numărului de călători spre Germania în 2013 şi o cotă de piaţă de 10,5%.

“În 2012 am putut înregistra peste 1,9 milioane de călătorii în Germania din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Serbia”, conform declarațiilor Petrei Hedorfer.

“La o creștere medie de circa trei procente pe an, volumul vizitelor în Germania pe de aceste piețe sursă va ajunge la mai mult de două milioane de călătorii până în anul 2020”.

Conform informațiilor DZT și a World Travel Monitor de la IPK International, România a înregistrat în 2012 peste 525.000 de călătorii în Germania. Acest lucru reprezintă o creștere de 11,0 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Destinația de vacanță Germania ocupă astfel locul al doilea în ceea ce privește cele mai iubite destinații de vacanță străine ale turiștilor din România.

“Punctul forte al Germaniei este faptul că oferă produse turistice de calitate înaltă, diversificate şi la preţuri foarte bune”, a completat Sallai.

În medie, au cheltuit pentru o călătorie 658 Euro. Volumul cifrei de afaceri total a călătoriilor în Germania a turiștilor din România se ridică pentru anul 2012 la peste 300 milioane de euro.

Cu 30,2 procente din totalul înnoptărilor, Bayern reprezintă landul federal cel mai vizitat de turiștii români, fiind urmat de Baden-Württemberg (19,7 procente) și Nordrhein-Westfalen (12,5 procente). Per total, 93 de procente din călătoriile turiștilor români în Germania sunt sejururi mai lungi (peste patru zile). “România este foarte bine conectată de Germania din punct de vedere al transporturilor. Avem 6 companii care zboară dintre România spre Germania”, au mai spus oficialii germani din turism.

Potrivit reprezentanţilor DTZ, turismul are o pondere de circa 13% în Produsul Intern Brut al Germaniei, peste cea a industriei auto (de circa 9%).

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privtat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania.În acest scop, DZTare 30 de reprezentanţe în diferite ţări.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *