Black Friday se bucură de cea mai mare notorietate în segmentul de vârstă 18 – 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu...
black-friday-shopping-womenBlack Friday se bucură de cea mai mare notorietate în segmentul de vârstă 18 – 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu ochii pe reduceri;  În timp ce informația este aproape în mod egal receptată de bărbați și de femei, în ceea ce privește decizia de cumpărare bărbații sunt lideri. Aproximativ 17% dintre respondenții bărbați au afirmat că vor cumpăra cu siguranță, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie.  

Notorietatea evenimentului Black Friday, anunțat anul acesta pe 22 noiembrie, a crescut pe piața românească. Aproximativ 4,2 milioane de români și-au manifestat intenția de a face cumpărături cu ocazia Black Friday, în contextul în care aproximativ 7,4 milioane de români cunosc semnificația evenimentului. Aproximativ 17% dintre respondenții bărbați au afirmat că vor face „cu siguranță” cumpărături de Black Friday, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie. “Probabil că voi cumpăra” a fost răspunsul dat de 41,3% dintre barbați și de 42,6%  dintre femei.

Black Friday a devenit un reper solid în percepția consumatorilor români, care asociază luna noiembrie cu luna celor mai mari și mai multe reduceri din an. În plus, în acest an românii știu mult mai clar și ce anume vor să cumpere, pregătind lista de cumpărături în avans. Intenția de cumpărare a crescut anul acesta cu 75% față de anul trecut. Datele arată că anul acesta 4,2 milioane de români intenționează să cumpere de Black Friday, față de 2,4 milioane anul trecut”

Daniela Lazăr, Director General Daedalus Millward Brown

Cel mai ridicat grad de notorietate a fost înregistrat în segmentul de vârstă 18 – 24 de ani, unde 60,9% din respondenți au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 – 34 de ani (58,5%). „Aceste procente sunt foarte relevante pentru modul în care va evolua poziționarea acestui eveniment de shopping pe piața românească. Tinerii sunt mult mai bine conectați la tot ceea ce înseamnă informație, sunt dinamici și dau tonul în mediul online, răspândind, la rândul lor, informația”, explică Daniela Lazăr.

Ce-și doresc femeile? Ce vor bărbații?

Pe lista de cumpărături a femeilor, în topul cele mai invocate articole în chestionarul Daedalus Millward Brown construit pe răspunsuri multiple s-au situat pe primele trei locuri electrocasnice mici, articolele de îmbrăcămine și televizoarele. Pe lista bărbaților, pe primul loc se află electronicele și accesoriile auto, televizoarele și hainele.

studiu_black_friday

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani, cu acces la telefon mobil. Studiul a fost realizat telefonic în perioada: 8-13 noiembrie. Eroarea de eșantionare a studiului este de +/-2,2%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *