Constantin Hariton, Directorul General Saint-Gobain Construction Products România – Rigips Business Unit a declarat, astăzi, că investițiile de anul viitor se vor cifra  la 2,2...
Constantin Hariton_Director General Saint-Gobain Construction Products Rom+ónia - Rigips Business UnitConstantin Hariton, Directorul General Saint-Gobain Construction Products România – Rigips Business Unit a declarat, astăzi, că investițiile de anul viitor se vor cifra  la 2,2 milioane de euro și vor fi direcționate către proiecte de protecția mediului, eficientizarea procesului de producție și retehnologizare. În 2013, compania a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiție totală de circa 1,3 milioane de euro.

În ciuda scăderii constante a pieţei de profil, a creşterii preţurilor materiei prime şi a tendinţei românilor de a se îndrepta spre categorii de produse mai ieftine, Saint-Gobain Construction Products România – din care activitatea Rigips este o parte, estimează pentru 2013 păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012. Structura cifrei de afaceri este alcătuită din contribuția sistemelor uscate, care reprezintă peste 2/3 din totalul afacerii şi a sistemelor umede, care ocupa restul. Având un portofoliu bogat de produse fabricate şi comercializate, Saint-Gobain Rigips este printre liderii pentru fiecare segment de piaţă în care activează.

Anual compania investeşte între 1.3 şi 2.3 milioane de euro în eficientizarea proceselor şi în retehnologizarea unităţilor de producţie. În 2012 compania a investit circa 450,000 de euro într-un sistem de colectare, filtrare şi evacuare a apelor din carieră, aproximativ 270,000 de euro într-o unitate pilot de reciclare a deşeurilor de gips-carton, care permite reutilizarea deşeurilor şi reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din carieră, iar în 2013 a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiție totală de circa 1.3 milioane de euro.

Principalele categorii de clienţi ai companiei sunt reprezentante de constructori şi arhitecţi  dar şi de instalatori şi aplicatori, pentru care au fost implementate cursuri practice şi teoretice ţinute în şcoala de la Ploieşti şi demonstraţii practice făcute la nivel naţional, la care au participat peste 2000 de persoane. O altă categorie importantă de clienţi este reprezentată de auditorii energetici, o categorie nouă de profesionişti, pentru care compania a dezvoltat împreună cu activitățile Isover, Weber şi Glass, un program de calcul al eficenţei energetice a clădirilor, care, pe lângă „radiografia” situaţiei existente a unei clădiri/unui proiect dată de calculul menţionat, propune şi soluţii alternative capabile să amelioreze semnificativ statutul termic al proiectului respectiv.  Investitorii şi dezvoltatorii unor proiecte imobiliare speciale aparţinând programelor de locuinţe, sănătate, educaţie, turism sau birouri este o altă categorie de clienţi.

Anul acesta compania a lansat prima ediție, deschisă public, a competiţiei Rigips Trophy România – ediția locală a prestigioasei competiții Saint-Gobain Gypsum International Trophy. Inițiată în 1998, competiția internațională se organizează, o dată la fiecare 2 ani, într-o altă capitală europeană, fiind unul din cele mai importante evenimente din industria gipsului. Competiția a fost creată cu scopul recunoașterii și răsplătirii calității și unicității execuției sistemelor uscate (utilizând gips-cartonul) și umede (utilizând ipsosul) de către firmele de construcții, trofeul promovând excelența și inovația în folosirea produselor pe bază de gips și a sistemelor aferente. Totodată, trofeul stimulează crearea de soluții noi, care răspund provocărilor momentului: eficiența energetică, protecţia mediului înconjurător, dezvoltarea durabilă.

Piaţa de profil înregistrează scăderi şi în 2013, în contextul scăderii continue a sectorului construcţiilor, a creşterii costurilor de producţie, dar şi a orientării clienţilor către produsele cu preţuri mici. De asemenea, necunoaşterea standardelor de proiectare şi construcţie, absenţa unui sistem de control serios şi o piaţa a muncii care nu oferă suficient personal calificat sunt factori care împiedică o progresie mai dinamică a pieţei de profil.

Deşi nu există date provenite dintr-o monitorizare oficiala a acesteia, estimăm că piaţa de gips-carton din România va atinge în 2013 o valoare de circa 88-90 milioane de euro, cu volume previzionate cu mult sub valoarea de 40 de milioane m².

Prezentă în România din 1994, compania şi-a dezvoltat permanent portofoliul de produse şi servicii oferite în domeniul amenajărilor interioare. Compania  dezvoltă şi promovează soluţii, sisteme şi servicii inovatoare, de calitate superioară, apte să răspundă celor mai diverse nevoi constructive, funcţionale, estetice şi economice.

În prezent, Saint-Gobain Rigips este prezentă la nivel naţional  prin intermediul celor aproximativ 200 de distribuitori cu peste 300 de puncte de vânzare.

Compania are trei unităţi de producţie: o unitate de procesare a rocii în comuna Mihai Viteazu, judeţul Cluj, o fabrică de plăci de gips-carton şi o fabrică de ipsos de construcţii şi ipsos industrial, cu spaţii de depozitare proprii, toate situate în Turda, şi un depozit în Bucureşti. Întreaga echipă este formată din peste 250 de angajaţi.

„Compagnie de Saint-Gobain” a fost fondată în 1665, la iniţiativa lui Jean Louis Colbert, ministrul de finanţe al lui Ludovic al XIV-lea, fiind astăzi unul dintre primele 100 grupuri industriale din lume.

Grupul Saint-Gobain, lider mondial în domeniul Habitat-ului şi al materialelor de construcţii, cu o cifră de afaceri de peste 42 miliarde de euro în 2011, este prezent în peste 64 de ţări, unde operează cu peste 190,000 de angajaţi. Saint-Gobain cercetează, dezvoltă şi oferă soluţii inovatoare apte să ofere cel mai bun răspuns provocărilor critice ale prezentului şi viitorului acestui vast domeniu.

În România, Saint-Gobain grupează cinci societăţi (Saint-Gobain Construction Products cu diviziile Isover, PAM, Rigips şi Weber, Saint-Gobain Glass România, Saint-Gobain Abrazivi, MTI Impex Braşov şi Brodrene Dahl) cu circa 1,000 de angajaţi şi operează 11 unităţi de producţie în şase situri industriale localizate în Braşov, Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare şi Turda.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *