Perioada cumparaturilor de sarbatori este unul dintre momentele anuale importante, generatoare de venituri pentru economie. Intreruperile functionarii sistemelor informatice in retail, transport sau turism...
question1Perioada cumparaturilor de sarbatori este unul dintre momentele anuale importante, generatoare de venituri pentru economie. Intreruperile functionarii sistemelor informatice in retail, transport sau turism ar putea provoca furturi de informatii de pe cardurile de credit, furturile de identitate, pachete pierdute sau furate, site-uri neprotejate, zborurile pierdute sau vacanțe in familie anulate – sa nu mai vorbim de implicatiile asupra companiilor sau a pietei in general . Potrivit Forrester Research, costul mediu pe ora a unei astfel de intreruperi este de 110.000 dolari, un eveniment tipic de întrerupere a activitatii costa mai mult de 1,5 milioane de dolari americani. 

Studiul Symantec State of the Data Center 2012 a constatat că o organizatie tipica a avut o medie de 16 intreruperi la nivel de centre de date in 2012, un cost total de 5,1 milioane de dolari.

Cum tot mai multe date sunt transferate si tot mai multe informatii sunt stocate si analizate in timp real cu ajutorul noilor dispozitive pe care le avem la dispozitie, organizatiile trebuie sa isi puna la punct infrastructura, sa se doteze cu aplicatii si informatii esentiale si sa fie mereu la dispozitia consumatorilor, in special in timpul celui mai aglomerat moment al anului.

O impartirea a costurilor datorate unei intreruperi de sistem:

•         1,1 milioane de dolari pe ora pentru organizațiile cu mai mult de 1.000 de angajati

•         1.1 milioane de dolari pe ora pentru retail

•         1.6 milioane pe ora pentru producători

•         2 milioane de dolari pe ora pentru companiile de telecomunicații

•         6.5 milioane de dolari pe ora pentru firmele de brokeraj

•         Alte studii indica faptul ca o serie de organizatii din Statele Unite au pierdut 1,2 miliarde de dolari datorita acestor probleme de sistem in fiecare an. La nivel mondial, totalul se ridica la 6,2 miliarde de dolari.

Majoritatea covârșitoare a pierderii anuale de 1,2 miliarde de dolari americani nu este cauzată de situatii low probability/high-consequence, ci de evenimente high-probability/low-consequence care apar mult mai frecvent, cum ar fi bug-uri, erori de hardware si bresele de securitate. Cum aplicatiile devin din ce in mai complexe, implicand tot mai multe linii de cod, data nodes și systems networks, expunerea la aceste evenimente “mai mici” devine mai frecventa, iar impactul lor mai costisitor.

Perioadele de intrerupere a sistemelor afectează mai mult decat veniturile.

Organizațiile trebuie sa ia in considerare:

•         Productivitatea angajaților

•         Notorietatea brandului

Recomandari / Sfaturi pentru a asigura continuitatea afacerii :

•         Elaborarea, pregatirea si consultarea unui plan de continuitate – trebuie sa se tina cont de faptul că software-ul de protecție este la fel de important ca si o asigurare

•         Existenta unui partener de incredere care poate sustine continuitatea business-ului

•         Automatizarea pentru a minimiza timpii morti – prioritate in planificare a instrumentelor care pot automatiza procesele pentru a asigura recuperarea rapida

•         Punerea în aplicare la nivelul corect  a BC software pentru a proteja organizația in cazul unei caderi de tensiune

•         Cand este posibil, organizațiile ar trebui să se pregateasca in avans pentru a muta sistemele critice din centrele afectate de date inainte ca un dezastru tehnic sa iaba loc

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *