Cele mai multe dintre companiile care s-au confruntat cu incidente de securitate IT nu au reuşit să ţină ascunse informaţiile cu privire la acestea...
atac ciberneticCele mai multe dintre companiile care s-au confruntat cu incidente de securitate IT nu au reuşit să ţină ascunse informaţiile cu privire la acestea din cauza presiunii părţilor terţe implicate. Această situaţie a dus, în cele din urmă, la daune foarte grave în ceea ce priveşte reputaţia companiilor, potrivit B2B International, care a colaborat cu Kaspersky Lab pentru a realiza studiul Global Corporate IT Security Risks 2013, în cadrul căruia au fost intervievaţi reprezentanţi ai companiilor din întreaga lume.

Dezvăluirea informaţiilor cu privire la incidentele de securitate IT este adesea inevitabilă. Potrivit studiului, 44% dintre companiile afectate de scurgerile de informaţii au fost obligate să dezvăluie incidentul clienţilor care ar fi putut fi afectaţi, pe când 34% şi-au informat partenerii de afaceri, 33% şi-au informat furnizorii, 27% au anunţat autorităţile de reglementare şi 15% dintre companii au oferit informaţii despre incident presei.

Marile companii sunt cel mai adesea puse în situaţia de a dezvălui terţelor părţi informaţii cu privire la incidentele de securitate IT. Aceste organizaţii trebuie să înştiinţeze autorităţile de reglementare, clienţii şi presa. În mod evident, reputaţia companiei poate fi considerabil afectată. În plus, dezvăluirea incidentului este deseori asociată cu pierderile financiare în urma amenzilor impuse de autorităţile de reglementare, dar şi a compensaţiilor oferite pentru pierderile cauzate clienţilor şi partenerilor.

Din moment ce autorităţile de reglementare, obligaţiile contractuale faţă de clienţi şi parteneri, dar şi alţi factori nu permit unei companii să ascundă informaţii despre scurgerile de date confidenţiale, singura cale reală de a evita daunele cauzate de astfel de scurgeri de informaţii este prevenirea incidentului de securitate IT de la bun început – prin stabilirea unei infrastructuri IT sigure şi protejate.

O strategie eficientă pentru menţinerea securităţii unei infrastructuri IT presupune, în primul rând, folosirea unei platforme de securitate avansate precum Kaspersky Endpoint Security for Business. Această platformă asigură protecţie anti-malware împotriva atacurilor complexe cu ţintă predefinită şi a ameninţărilor iminente pentru întreaga infrastructură IT a companiei, alături de administrarea securităţii sistemelor şi a instrumentelor de control şi de criptare. Acest nivel de securitate, dar şi educarea angajaţilor cu privire la ameninţările IT pot reprezenta fundaţia unui plan de acţiune, garantând cel mai înalt nivel de protecţie pentru infrastructura IT a oricărei companii împotriva atacurilor cibernetice şi a consecinţelor acestora, precum pierderile financiare şi daunele reputaţionale.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *