“Cele mai mari costuri operationale din retail nu pot fi evitate”, iata un mit care a fost supus dezbaterii odata cu prima editie a...
Retail-Shopper“Cele mai mari costuri operationale din retail nu pot fi evitate”, iata un mit care a fost supus dezbaterii odata cu prima editie a Romanian Retail Convention. Gestionarea automatizata a tichetelor de masa, automatizarea procesului de cumparare, un bun management al stocurilor, toate acestea reprezinta doar cateva solutii moderne de eficientizare a costurilor din retail.

“Peste o treime din companiile de retail care intra in insolventa sunt de fapt profitabile” afirma Dragos Chivu, Managing Director, Printec Romania, explicand importanta lichiditatilor in acest domeniu si faptul ca multe firme profitabile pot ajunge sa isi pierda creditorii din cauza intarzierilor de alimentare a conturilor, alaturi de faptul ca stocurile reprezinta motorul de business in aceasta nisa.

Bogdana Baltasiu, Business Development Director, CuponReducere.ro, a evidentiat faptul ca, la nivel global, peste 45 la suta din consumatori vor alege brandurile pentru calitatea lor, chiar daca pretul este mai mare (Sursa: Ipsos OTX 2013). Mai mult decat atat, 71 la suta din oameni doresc metode prin care sa isi simplifice viata (Sursa: The Futures Company, Global Monitor 2012), in timp ce 84 la suta din utilizatorii de Internet, din mediul urban din Romania, isi schimba preferintele de achizitie on-line: ei se gandesc sa aleaga alte branduri fata de cele luate in calcul initial dupa ce cauta informatii in mediul digital (Sursa: Gfk 2012).

Un alt insight util este acela ca 88 la suta  dintre romani ar folosi cupoane digitale la cumparaturi (Sursa: Study on Online population Usage and Attitudes, February 2012).

Horatiu Dimulescu, Online Content and Mobile Advertising  Manager, Vodafone Romania, a subliniat faptul ca shopping-ul este o actiune bazata pe impuls, de aceea comunicarea cu targetul trebuie sa se integreze in mod natural, prin canalele potrivite, luand in calcul obiceiurile publicului. Un instrument eficient in acest sens este advertisingul de tip geolocalizare, care creste rezultatele de marketing direct si loialitatea clientilor.

Mergand intr-o arie cu focus pe inteligenta emotionala in marketing, Teodora Migdalovici, Ambasador Cannes Lions in Romania, a punctat faptul ca viitorul apartine brandurilor experientiale, ca asistam la o revolutie a mentalitatii de retail, in care magazinul a devenit declaratia de brand, iar industria in sine migreaza dinspre competitiv spre colaborativ.

Expo Media a dat startul primei conferinte Romanian Retail Convention, care a avut loc in data de 7 noiembrie 2013, in cadrul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, si a adus impreuna reprezentanti de top ai industriei, alaturi de solutii pertinente de optimizare a proceselor si eficientizare a strategiilor de business pe termen lung.

Speakerii acestei editii au fost reprezentati de experti autentici ai domeniului, precum: Camelia Popescu – Publicitate & Comunicare Cora Romania, Catalin Vasile – Head of Retail Sales Management, ING Bank, Dragos Chivu – Managing Director, Printec Romania, Roxana Memetea – Managing Partner, DDB Romania, Bogdana Baltasiu – Business Development Director, CuponReducere.ro, Horatiu Dimulescu – Online Content and Mobile Advertising  Manager, Vodafone Romania, Teodora Migdalovici – Ambasador Cannes Lions in Romania, Andreea Ionescu – Brand Maker, Consult Ware.

Moderatorul Romanian Retail Convention 2013 a fost Mircea Criveanu, Loyalty Director la The Hub Partners. Evenimentul a beneficiat de sprijinul partenerilor Printec Romania, Mystery Shopping Agency si Customer Service School, precum si de suportul strategic al Cannes Lions Romania si de premii din partea Tea Forte.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *