“Valoarea IPO a Twitter aduce aminte de presupusa opinie a lui Caesar despre campania lui în Marea Britanie: „Am venit, am văzut, am cucerit”....
Twitter“Valoarea IPO a Twitter aduce aminte de presupusa opinie a lui Caesar despre campania lui în Marea Britanie: „Am venit, am văzut, am cucerit”. În urma drumului de succes parcurs de managementul Twitter în orientarea investitorilor instituţionali, cererea a fost atât de mare, încât acţiunile au fost de 30 de ori suprasubscrise înainte de tranzacţionarea lor pe New York Stock Exchange. Odată încheiate primele zile de tranzacţionare, să examinăm IPO-ul şi felul în care va arăta viitorul pentru investitorii Twitter”, e de părere Peter Garnry, strategist equity, Saxo Bank.

Cota iniţială de preţ a fost stabilită între 17-20 dolari per acţiune, ceea ce s-a tradus printr-o evaluare foarte corectă, având în vedere perspectivele actuale. Cu trei zile înainte de data IPO, cota de preţ a fost ridicată la 23-25 dolari, înainte să fie ridicată din nou, în cele din urmă, la 26 dolari per acţiune, ca urmare a unei cereri tot mai mari.

Şi a tot crescut de atunci, deşi Twitter a ţinut ca preţul acţiunilor să nu depăşească 26 dolari, tocmai pentru a evita situaţia similară a IPO-ului Facebook, când preţul acţiunilor a fost umflat considerabil. “Managementul Twitter a insistat pe un procent mic de investitori din zona retail, în favoarea mai multor investitori instituţionali, pe termen lung. Din ce am putut auzi, un grup de mari investitori instituţionali au cumpărat aproximativ 50% din acţiunile emise”, a mai spus analistul Saxo Bank.

Preţul acţiunilor a fost deschis de New York Stock Exchange la 45.10 dolari, un preţ semnificativ mai mare decât IPO-ul de 26 dolari, care a oscilat puternic în primele minute înainte ca cererile de cumpărare să ajungă la un punct culminant, împingând preţul acţiunilor la un nivel record de 50.09 dolari per acţiune.

Cu toate acestea, entuziasmul a fost de scurtă durată, iar preţul acţiunilor a scăzut rapid la preţul de pornire de 45 dolari, înainte de a mai flirta puţin în jurul cifrei de 44 dolari. La acest moment, Goldman Sachs probabil a început să devină mai agresiv în a stabili o normă de preţ pentru ca ziua de tranzacţionare să fie încheiată cu succes. În timp ce sesiunea de tranzacţionare a continuat, preţul acţiunilor a început încet să crească în jurul cifrei de 48.50 dolari per acţiune, scăzând înapoi la 45 dolari per acţiune, ca într-o reluare a primei zile de tranzaţionare a Facebook, care a încheiat ziua la exact acelaşi preţ de deschidere.

Dacă deja-vu-ul Facebook persistă, Twitter ar putea avea parte, foarte probabil, de noi presiuni asupra preţului acţiunilor. Facebook a pierdut 11% în a doua zi de tranzacţionare.

Pe baza preţului de deschidere de 45 dolari per acţiune, Twitter este evaluată la 21.7 EV/Sales. Dublu faţă de evaluarea Facebook, care deja este cotată cu un preţ agresiv (a se vedea tabelul de mai jos). Mesajul cheie pentru investitori este că această evaluare va mări consecinţele riscurilor ivite în cazul în care Twitter nu satisface aşteptările în următoarele comunicate pe încasări.

Dacă exemplul Facebook, drept companie tranzacţionată public, oferă vreo orientare, Twitter va întâmpina dificultăţi în a satisface aşteptările investitorilor în primul an de companie publică. Fiecare detaliu va fi examinat la următoarea sesiune pe încasări, iar investitorii vor fi probabil foarte critici vizavi de performanţele coroborate cu nivelul foarte mare al evaluării companiei.

Din combinaţia unor acţiuni restricţionate lansate pe piaţă, a unor acţiuni preferenţiale excepţionale şi a numeroase variante de acţiuni, ar rezulta o ecuaţie care va fi depăşită de presiunea de alimentare cu acţiuni şi, drept urmare, preţul acţiunilor va tinde să scadă anul viitor.

“Acestea fiind spuse, preţul acţiunilor şi fundamentele companiei pot funcţiona în două lumi diferite. Aşadar, în timp ce preţul acţiunilor se poate afla sub presiune de-a cursul unui an, fundamentele de bază ale companiei se pot consolida cu uşurinţă, aşa cum a fost cazul IPO-ului Facebook de anul trecut”,  a concluzionat prezentantul băncii.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *