AdePlast sare, după 10 luni din 2013, de 50 de milioane de euro (228,42 milioane lei) şi trece din punct de vedere contabil în...
adeplast 2013AdePlast sare, după 10 luni din 2013, de 50 de milioane de euro (228,42 milioane lei) şi trece din punct de vedere contabil în categoria “mari contribuabili”, depășind cifra totală de afaceri a anului trecut cu aproximativ 23 de procente. Aceste cifre au fost atinse după investiţii de peste 23 de milioane de euro desfăşurate în 2013, în urma cărora AdePlast a adăugat în portofoliul său industrial patru noi fabrici şi a ajuns să numere 276 de angajaţi, faţă de 166 anul trecut.

Pe lângă cele 9 fabrici aflate pe cele 3 platforme din Oradea, Ploiești şi Roman, AdePlast urmăreşte construcţia celei de-a zecea.

“Cu sau fără listare vrem să facem şi fabrica de vată bazaltică pe platforma de la Ploieşti. Pentru desfăşurarea programului investiţional am prevăzut un aport propriu de 5,2 milioane de euro. La acesta se va adăuga un credit BCR  în valoare de 7,1 milioane euro, deja aprobat. Restul de bani ar trebui să vină din ajutorul de stat solicitat, în valoare de 7,3 milioane de euro, reprezentând 50 de procente din cheltuielile eligibile ale proiectului. Aplicaţia privind ajutorul de stat se află acum în analiză la autoritatea de stat abilitată” spune Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast și susține, totodată, că termenul de punere în funcţiune a fabricii de vată bazaltică este de aproximativ 2 ani şi aici vor urma să lucreze 115 persoane.

Tot în luna octombrie a acestui an, AdePlast și-a majorat capitalul social de la la 3.300.000 lei la 30.000.000 lei, având ca sursă profiturile nerepartizate din anii trecuți.

Faţă de luna octombrie din 2012, AdePlast a înregistrat o creştere de 39 de procente şi s-a menţinut în creşterea bugetată la începutul anului. “Am reuşit să creştem aşa cum am sperat într-un an cu multe momente dificile. Însă o parte din fabricile noastre nu au avut timp să lucreze la capacitate maximă în 2013 pentru că le-am deschis abia jumătatea anului. Asta înseamnă că evoluţia din 2013 este o premisă pozitivă pentru ce vom face în 2014”, declară Marcel Bărbuţ.

Creşterea a fost susţinută de toate cele 3 componente ale business-ului AdePlast. Vopseaua a avut un salt de peste 150 de procente generat în egală măsură de achiziţia Dufa şi de vopseaua cu ingredientul PorusX. Din datele de la INS aflăm că la 6 luni AdePlast a importat 20 de procente din cantitatea de stiren (materia primă a polistirenului), ceea ce înseamnă o dublare a cantității față de anul trecut. La 10 luni am reușit o dublare a vânzărilor de polistiren față de anul trecut. Pe o piaţă extrem de concurenţială, adesea haotică pe preţ, a mortarelor uscate am reuşit creşteri de 15 procente. “Ne-am concentrat pe calitatea și prețul produselor noastre, am avut export, dar si mărci private. Chiar dacă am crescut bine, credem că roadele le vom culege abia în anii următori când cifra de afaceri va primi şi aportul produselor Schomburg”, mai spune Bărbuţ.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *