“Dacă ne întrebaţi ce procent din pachetele turistice de la noi sunt vândute online, oricare dintre noi va spune că nu ştim. Nu există...
online shopping“Dacă ne întrebaţi ce procent din pachetele turistice de la noi sunt vândute online, oricare dintre noi va spune că nu ştim. Nu există o centralizare clară a datelor la nivel de industrie”, a declarat Dragoş Anastasiu, CEO Eurolines la începutul panelului despre online travel din cadrul Galei Premiilor e-commerce desfăşurată pe 5 noiembrie la Bucureşti.

Potrivit reprezentantului Eurolines, în România circa 2% dintre persoanele care cumpără bilete de autocar o fac în prin mediul online. “Segmentul celor care aleg pachete turistice sau deplasări cu autocarul este diferit la noi comparativ cu alte ţări”, a precizat Anastasiu. Iar statisticile europene oferă dovezi mai mult decât concludente: în Bulgaria sau Ungaria procentul celor care achiziţionează astfel de bilete online este de 20%, în timp ce în Germania procentul ajunge la 40%. Marea Britanie are unul dintre cele mai mari procentaje al achiţiilor de bilete de autocar online: 60%.

“Ne confruntăm cu aşa-zisul fenomen ROPO – Research Online, Purchase Offline”, a mai spus oficialul Eurolines.

Tendinţa este observată şi în cazul vânzării biletelor de avion, unde lucrurile stau ceva mai bine, însă tot nesatisfăcător.

AVON intră pe o piaţă de 1 mld. de euro şi lansează cel mai mare lanţ de magazine online – FOTO

Astfel, Remus Vişan, CEO Paravion este de părere că 20% dintre călătorii care aleg avionul ca mijloc de trasnport cumpără online, fără intervenţia unui operator, în timp ce 80% cumpără offline, dar cu research agresiv pe online. “Trebuie să luăm în considerare faptul că plata online nu este echivalentă cu rezervarea online”, mai spune Vişan. În opinia acestuia, ponderea cumpărăturilor ar putea creşte în favoarea celor online. online place tickets

Totodată, Marius Negre, International Sales & Distribution Manager Tripsta, este ceva mai sceptic: doar 7-10% dintre călătorii cu avionul cumpără online.

“Trebuie să schimbăm puţin mentalitatea consumatorilor români. Aceştia trebuie să înveţe să estimeze corect riscul folosirii cardurilor online. În acest moment, marea majoritate sunt foarte speriaţi de ceea ce presupune o achiziţie în online”, a precizat Vişan.

Comparativ, sectorul de fashion s-a transformat în ultimii patru ani dintr-o industrie în care nimeni nu credea în online într-o vedetă a mediului digital. “Brandurile au investit în educarea pieţei”, a comentat Dorin Boerescu, CEO 2Parale în cadrul evenimentului de ieri. Potrivit acestuia, comanda medie pe segmentul de fashion prin intermediul platformei 2Parale este de 190 de lei.

“În general, în online, cumpărătorul caută preţuri bune şi branduri pe care le cunoaşte”, a adăugat Alin Stanciu, fondator şi Managing Partner FashionUp.ro. În opinia acestuia, cunoaşterea brandului elimină riscul pe care consumatorul îl vedea anterior ca produsul să nu se potrivească cerinţelor sale.

Cristina Popa, Country Manager FashionDays.ro, este de părere că profilul cumpărătorului online este în proporţie de 90% similar cu al celui din offline. “Consumatorii din online sunt oameni foarte ocupaţi sau comozi. Însă există şi o categorie de persoane care intră pe site-uri pentru a se inspira, nu doar pentru a face cumărături”, spune Popa.

Fashion ShoppingLa rândul ei, Andreea Raicu, owner-ul shop.andreearaicu.ro, este de părere că un retailer din e-commerce are mai multă libertate de a face oferte personalizate în funcţie de tipologia clienţilor. “Ai foarte multe variante atractive de a face clientul să cumpere produsul în online. Spre exemplu, îi arăţi cum poate să combine ţinutele”. În acest sens, vedeta de televiziune a lansat filtre aparte prin care clienţii shop-ului pot vedea variante de ţinute pentru ocazii diverse: prima întâlnire, banchet, nuntă, cocktail. “Se caută sfatul expertului adaptat la personalitatea fiecăruia”, a mai spus Andreea Raicu.

Potrivit cercetărilor de piaţă, în 2012, segmentul de fashion a fost pe primul loc în rândul achiziţiiolor online cu un procent de 38%. Pe locul doi s-a clasat sectorul de IT&C, urmat de cel de beauty.  În acelaşi timp, aproape 60% dintre cumpărătorii din online sunt femei, valoarea medie a unei vânzări fiind de 153 de lei pentru segmentul de fashion şi 133 de lei pentru cosmetice.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *