Exploatarea gazelor de şist, unul dintre cele mai dezbătute subiecte din mass-media online româneşti în luna octombrie, a beneficiat de o acoperire media de...
MediaIQ_logoExploatarea gazelor de şist, unul dintre cele mai dezbătute subiecte din mass-media online româneşti în luna octombrie, a beneficiat de o acoperire media de 2.401 apariţii în intervalul 1 octombrie – 31 octombrie 2013, conform unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ, un serviciu românesc de media intelligence.

Subiectul exploatării gazelor de şist a beneficiat de cea mai mare expunere în mass-media online în săptămâna 14 octombrie – 20 octombrie 2013. Ziua de vârf în care s-a discutat cel mai mult pe această temă a fost 18 octombrie 2013, ziua următoare anunţului companiei Chevron că va suspenda activitatea privind exploatarea gazelor de şist în localitatea Siliştea (Vaslui). În această zi au fost publicate 174 de articole.

Exploatarea gazelor de şist a fost un hot-issue și pentru social media, înregistrând un număr de 1.524 de menționări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri și în comentariile articolelor. Ziua de vârf în care subiectul a fost cel mai intens discutat în social media a fost 17 octombrie 2013, dată corespunzătoare anunţului Chevron că va suspenda activitatea exploatării gazelor de şist în Siliştea.

În contextul exploatării gazelor de şist, principalele companii care au beneficiat de expunere mediactică în online au fost Chevron (1.264 de apariţii) şi Gazprom (230 de apariţii).  Exxon Mobil şi Shell au avut apariţii sporadice legate de tema analizată (exploatarea gazelor de şist), cu 68 de menţionări în media online, respectiv 18 articole.

Dintre reprezentanţii autorităţilor, Prim-ministrul, Victor Ponta, a beneficiat de un coverage media în online de 580 de articole referitoare la subiectul analizat, în timp ce Preşedintele României, Traian Băsescu, a avut 188 de apariţii, iar ministrul Economiei, Andrei Gerea, 33 de apariţii.

Tototdată, în topul celor mai discutate subiecte din mass-media online ale lunii trecute s-au clasat: Roşia Montana(12.065 de apariţii), ziua Regelui Mihai (860 de apariţii), botezul Prinţului George (318 apariţii) şi situaţia câinilor fără stăpân (193 de apariţii). Astfel, subiectul central al analizei MediaIQ – exploatarea gazelor de şist – se situează pe locul al doilea într-un clasament al celor mai discutate teme în mass-media online în perioada menţionată.

Monitorizarea a fost realizată pe un eșantion de 1.500 de surse cu acoperire națională și locală (cotidiane naționale și locale, periodice naționale și locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare și comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook și comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter și peste 50 de forumuri.

MediaIQ este primul serviciu românesc de media intelligence. Acesta permite, pe lângă oferirea unor cifre privind numărul de apariţii şi publicaţiile aferente, şi analizarea acestora în detaliu, în funcţie de canal, reacţii, evoluţie temporară sau context.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *