Deschiderea unui magazin online, dar și simpla prezență în mediul virtual a unei companii, oricare ar fi dimensiunea sau domeniul ei de activitate, ar...
online shoppingDeschiderea unui magazin online, dar și simpla prezență în mediul virtual a unei companii, oricare ar fi dimensiunea sau domeniul ei de activitate, ar putea părea, la prima vedere, o muncă ușoară. Însă, pentru a avea succes trebuie respectate niște reguli care oricât ar părea de banale, sunt vitale pentru atragerea potențialilor clienți.

În urma jurizării a peste 120 de magazine online, specialiștii invitați la Gala Premiilor e-commerce 2013 au prezentat câteva guidelines pentru businessurile care și-au făcut deja intrarea în domeniul comerțului electronic cât și pentru cei care se gândesc să o facă.

Potrivit acestora, câteva dintre cele mai importante detalii care ar trebui urmărite în comerțul electronic sunt optimizarea site-urilor în concordanță cu nevoile și cerințele clienților, realizarea unui conținut personalizat și crearea unui brand propriu. “Trebuie să construiești o poveste despre magazinul tău”, spune Robert Anghel, Digital Marketing Manager ING Bank România.

Totodată, existența unei versiuni de mobil este esențială pentru succesul unei afaceri în contextul în care 30% din populația României are un smartphone. Rata de penetrare a smartphone-urilor este și mai mare în mediul urban: 50%.

“Lipsa unei versiuni de mobil este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poate face cineva din e-commerce”, este de părere Cristian Ignat, PPC Marketing Manager 2Parale.

În plus, clienții nu trebuie “agresați”  de către retaileri. Astfel, pe site ar fi recomandat să nu întrebi clienții dacă vor și alte produse (au butonul continuă cumpărăturile dacă vor să o facă), să nu-i forțezi să-și facă cont, să inovezi printr-un mesaj personalizat. “”Când comandă, lasă-l/las-o să comande și întreabă dacă experiența a fost una plăcută”, mai spun specialiștii juriului GPeC.

Referitor la mediile sociale, Laurențiu Dumitrescu, Managing Partner Digital Star (Leo Burnett), este părere că vânzarea de produse pe Facebook nu funcționează pe piața locală de profil. “De ce nu funcționează? Pentru că încercăm aceleași metode unor categorii diferite. Facebook trebuie privit diferit, nu trebuie măsurat la fel ca Google.” Potrivit lui Dumitrescu, mediile sociale au însă și avantaje. De exemplu, Facebook deține multe informații despre potențialii client ceea ce permite realizarea unor mesaje personalizate. “Contextul trebuie folosit cât de mult se poate.”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *