Compania din vânzări directe AVON, cel mai mare jucător de profil la nivel local, lansează pe piaţa din România cel mai mare lanţ de...
avonCompania din vânzări directe AVON, cel mai mare jucător de profil la nivel local, lansează pe piaţa din România cel mai mare lanţ de magazine online, în cadrul unei platforme integrate de comerţ electronic, AVON Online.

Astfel, producătorul de cosmetice intră pe o piaţă estimată în acest an la 750 de milioane de euro, urmând ca în 2014, valoarea pieţei autohtone de e-commerce B2C să ajungă la un miliard de euro.

Începand cu anul 2007, piaţa de eCommerce a înregistrat o creştere medie de 40%.  În ţara noastră, în prezent, 1,2 milioane de români îşi fac cumpărăturile online, conform GPeC  Eurostat.

Potrivit managerului 2Parale, Dorin Boerescu, targetul companiilor de e-commerce este reprezentat de 15-20% dintre utilizatorii de internet de la noi. Totodată, 57% dintre femei cumpără online, 34% dintre ele achiziţionând produse cosmetice.

Platforma nou-creată de AVON marchează trecerea către un nou model de business, o schimbare atât în viața reprezentanților AVON, cărora compania le oferă gratuit o afacere online la cheie – care le permite să devină antreprenori de succes în digital, cât și în cea a consumatorilor, care pot comanda online produse, acestea fiind livrate de către reprezentanţii care oferă consiliere personalizată de beauty.

Platforma AVON Online face parte dintr-un proiect regional al companiei, fiind implementat în şase alte ţări: Rusia, Ucraina, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia.

 „De-a lungul timpului, am înțeles că, oricât de repede ar evolua lumea în care trăim, dorința femeilor rămâne aceeași: să fie frumoase. Se schimbă, însă, modalităţile prin care achiziţionează şi folosesc produsele cosmetice. Noua platformă este o dovadă a modului în care tehnologia se adaptează stilului actual de viaţă, mult mai dinamic, în care totul este la îndemană, în cel mai scurt timp. Încă o dată redefinim pentru clienţii noştri frumusețea, de data aceasta în mediul online. Sperăm ca platforma să fie adoptată rapid de cât mai mulţi clienţi şi să reprezinte cu adevărat un punct de referinţă în ceea ce priveşte viitorul serviciilor AVON Online” a declarat Răzvan Diraţian, Director General Avon Cosmetics România şi Republica Moldova.

Acesta estimează ca segmentul de e-commerce să aducă 10% din businessul local AVON în următorii trei ani. Totodată, oficialii companiei estimează ca în următoarele şase luni, numărul magazinelor online de pe platformă să ajungă la nivelul de 5.000.

“În două săptămâni de când am lansat platforma avem deja câteva mii de magazine”, a mai spus Diraţian. Potrivit managerului AVON, compania are la nivel local 140.000 de reprezentanţi. Totodată, vânzarea online a produselor se va face tot prin intermediul acestora, comenzile fiind plasate în grija unui reprezentant AVON care se va ocupa de livrarea produselor. “Nu vom merge pe o relaţie directă cu clientul. Produsele nu vor fi distribuite consumatorului final prin curier, urmând să fie livrate de reprezentanţii noştri. În acest mod, clienţii vor beneficia şi de consultanţă, sfaturi, vor putea primi mostre din noile produse şi vor avea parte de o experienţă mai bună”, au precizat oficialii AVON.

AVON Cosmetics este una din cele mai mari companii  în sistem de vânzări directe din toate domeniile, prezentă în peste 100 de țări, cu peste 6 milioane de reprezentanți.

AVON Cosmetics România este lider pe piaţa cosmeticelor din România începând cu anul 2002, păstrându-şi această poziţie de atunci şi pâna în prezent. Conform studiului desfăşurat de Nielsen în 2012, 8 din 10 românce folosesc produsele Avon.

Online commerce:

  • Cine sunt cumpărătorii?

    • Femei: 57,3%;

    • Bărbaţi: 42,7%

  • Ce vârstă au?

    • Cei mai mulţi dintre cumpărători, 37,3%, au între 25-34 ani.

  • Ce venituri?

    • 28.5 % dintre cumpărători au venituri între 1001-2.000 ron.

  • Ce plătesc online?

    • 42,8% dintre ei plătesc  facturile la utilităţi, în timp ce 34% cumpără cosmetice şi parfumuri .

(sursa: “Vocea cumpărătorului online” – studiu Daedalus Millward Brown)

Cum se comportă femeile în online?

  • 45% accesează zilnic internetul de pe smartphone

  • 82% dintre româncele online accesează zilnic un motor de căutare

  • 57% dintre cei care realizează operaţiuni  bancare zilnic sunt femei

  • 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei

(sursa: SATI, SNA Focus, Barometrul Digital Exact Cercetare şi Consultanţă)

Care este valoarea medie a unei vânzări?

  • Fashion …  153 lei

  • Cosmetice …  133 lei

 

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *