Lucian Aldescu, DPD: În doi ani vrem ca 50% din business să vină din livrările e-commerce Lucian Aldescu, DPD: În doi ani vrem ca 50% din business să vină din livrările e-commerce
DPD România, una dintre cele mai mari companii de coletărie şi curierat expres de pe piaţa locală, realizează circa 30% din business din livrările... Lucian Aldescu, DPD: În doi ani vrem ca 50% din business să vină din livrările e-commerce
Lucian Aldescu2DPD România, una dintre cele mai mari companii de coletărie şi curierat expres de pe piaţa locală, realizează circa 30% din business din livrările B2C, adică livrările clienţilor care comandă diverse produse online.

“Segmentul de e-commerce este cel care se dezvoltă cel mai mult în prezent şi trebuie să fim în ton cu acesta. De aceea ne-am propus ca în doi ani, proporţia livrărilor e-commerce să aibă o pondere de 50% în afacerile noastre”, a declarat Lucian Aldescu, CEO al DPD România în cadrul unei întâlniri cu presa.

Totodată, compania care are un volum de 3,5 milioane de expedieri pe an în România şi 3 milioane de trimiteri pe noapte la nivel european, se aşteaptă ca în acest an vânzările de Black Friday să mărească activitatea cu 40-60% în acea zi şi în cele următoare.

Astfel, într-o zi normală DPD are 15.000 de expedieri, Black Friday urmând să urce volumul pănă la 24.000 de expedieri pe zi în săptămânile următoare.

“Anul acesta ne aşteptăm la nivel de piaţă ca Black Friday să fie mai mare, pentru că sunt mai mulţi oamenii care ştiu de această zi de reduceri, fiind al treilea an pe piaţa românească, iar retailerii vor fi mai bine pregătiţi. Ne-am programat să avem capacităţi mai mari cu 40-60% faţă de o zi normală”, a declarat Alin Gherman, director comercial în cadrul DPD România.

Compania a raportat la finalul primelor nouă luni ale acestui an o creştere de peste 24% a cifrei de afaceri faţă de cea realizată în perioada similară a lui 2012.

Astfel, compania deţinută de grupul GeoPost, subsidiară La Poste şi numărul doi pe piaţa europeană de profil, a înregistrat la finalul lui septembrie afaceri de 34,8 milioane lei (circa 7,8 milioane de euro), faţă de 27,9 milioane lei (aproximativ 6,4 milioane de euro) în primele 9 luni ale lui 2012.

În ceea ce priveşte profitul companiei la finalul lui septembrie 2013, DPD a raportat, de asemenea, o creştere de peste 16% faţă de cel înregistrat la finele lui septembrie 2012, adică aproape o jumătate de milion de euro.

Potrivit reprezentanţilor companiei, principalele motoare care au determinat evoluţia DPD România sunt investiţiile constante alocate de companie atât dezvoltării de noi soluţii şi servicii dedicate segmentului B2C şi comerţului online, precum Predict şi DPD Classic International, cât şi în vederea asigurării unei acoperiri teritoriale cât mai largi.

“Rezultatele la 9 luni erau aşteptate în forma aceasta şi reflectă toate eforturile DPD de a acoperi nevoile cheie din piaţă. Încă de anul trecut ne-am propus să ne concentrăm pe trei direcţii importante, care definesc nevoile de curierat la ora actuală. Astfel, DPD este în prezent specialistul în livrările B2C, partener al IMM-urilor şi al magazinelor online din România. Vom continua să ne dezvoltăm pe aceleaşi direcţii, investind în continuare în crearea şi eficientizarea celor mai simple şi sigure soluţii de curierat”, a mai spus Aldescu.

Totodată, managerul companiei de curierat a afirmat faptul că investiţiile DPD s-au ridicat la 600.000 de euro în acest an, comparativ cu suma de 400.000 de euro alocată în anul anterior, cea mai mare partea a sumei fiind alocată dotării sub-huburilor deţinute la nivel local şi într-un update al infrastructurii IT.

Printre soluţiile lansate de curier anul acesta, în iulie, pentru segmentul B2C, se numără Predict, o soluţie simplă şi eficientă de pre-alertare a clienţilor, via SMS sau e-mail, în privinţa intervalului de timp estimat pentru livrarea coletelor.

DPD România a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de 45,3 milioane lei (circa 10 milioane de euro), cu 26% mai mare faţă de cea din 2011. Rezultatul raportat la final de an este peste estimările iniţiale ale companiei, care prevedeau o evoluţie de 15% a afacerilor DPD în 2012 faţă de 2011. Pentru 2013, DPD România previzionează o creştere de 18% a cifrei de afaceri, susţinută de investiţiile şi strategia de perfecţionare a serviciilor oferite clienţilor săi.

Compania deţine o cotă de piaţă de circa 8% din segmentul de curierat local, întraga piaţa de profil fiind estimată la 250 de milioane de euro. Numărul de clienţi DPD a crescut anul acesta cu 35%, la peste 5.000, dintre care circa 90% sunt IMM-uri.

Planurile oficialilor DPD România pentru 2014 includ extinderea segmentului de livrări dinspre şi spre Europa, prin intermediul reţelei GeoPost, şi reducerea timpului de livrare la nivel local la o oră. “Trebuie să adaptăm condiţiile şi soluţiile pentru clienţii locali şi să le oferim posibilitatea de a livra în Europa mai uşor. Totodată, ne dorim să ajungem şi aici la one hour predict, să reducem timpul de livrare”, a mai spus Aldescu.

Compania deţine cea mai importantă reţea rutieră din Europa şi livrează în 230 de ţări din lume. Clienţii DPD, atât cei business cât şi persoane fizice, au la dispoziţie  o gamă largă de servicii de curierat naţionale şi internaţionale. DPD are 24.000 angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări. Acţionarul majoritar,cu 83,32 % din acţiuni, este GeoPostGroup, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4 miliarde euro în 2012, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa şi cea mai mare reţea de curierat rutier din Europa.

DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În Martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele DPD România. Din iunie 2011, DPD România se află 100% în proprietatea GeoPost Yurtici Kargo. În prezent, DPD România se numără printre primele 5 companii de curierat rapid şi coletărie din România, cu peste 500 de angajaţi (inclusiv francizele), 72 depozite şi are are o acoperire naţională în proporţie de 100%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *