Vânzările consolidate ale Hornbach au crescut cu 1,8% în prima jumătate a anului fiscal, iar magazinele de bricolaj şi grădinărit din Germania rămân principalul...
Hornbach TimisoaraVânzările consolidate ale Hornbach au crescut cu 1,8% în prima jumătate a anului fiscal, iar magazinele de bricolaj şi grădinărit din Germania rămân principalul motor de creştere. Celelalte ţări europene prind şi ele avânt, reţeaua de magazine de tip DIY ajungând la 140 de locaţii, după două noi deschideri.

Grupul Hornbach Holding AG, deţinătorul Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, a revenit pe creştere în prima jumătate a anului fiscal 2013/2014 (perioada 1 martie – 31 august 2013). În primele şase luni ale anului fiscal, cifra vânzărilor consolidate a crescut cu 1,8%, ajungând la 1,83 miliarde de euro (2012/2013: 1,79 miliarde de euro).

Creşterea de 6,8% a vânzărilor, înregistrată în cel de-al doilea trimestru, a compensat scăderea de 2,9% înregistrată în primul trimestru, pe fondul condiţiilor meteo nefavorabile. Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a crescut în mod disproporţionat în comparaţie cu vânzările din trimestrul al doilea. Astfel, grupul Hornbach a recuperat aproximativ 40% din deficitul înregistrat în primul trimestru, având un profit înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 138,3 milioane euro în primul semestru, comparativ cu cel înregistrat în prima jumătate a anului trecut – 153,2 milioane de euro.

„Având în vedere vremea rece din primăvară, ceea ce am obţinut în primul semestru nu poate sub nicio formă să fie catalogat drept un rezultat demn de luat în seamă. În ceea ce priveşte vânzările, nu doar că am recuperat terenul pierdut, dar am reuşit chiar să depăşim cifrele din anul precedent. Datorăm acest lucru în primul rând magazinelor noastre de pe teritoriul Germaniei, care au devansat încă o dată competiţia şi au câştigat o cotă de piaţă şi mai mare”, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.

Magazinele Hornbach din Germania au înregistrat o majorare a vânzărilor cu 7,7% în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, creşterea înregistrată în primul trimestru fiind de 0,7%. Mulţumită faptului că se concentrează constant pe proiectele pentru clienţi, Hornbach a beneficiat încă o dată de o creştere a cererii pe piaţa de construcţii şi renovări din Germania. În comparaţie cu anul precedent, Hornbach a depăşit performanţa de vânzări în sectorul DIY cu aproximativ 3 procente în perioada martie – august 2013. Albrecht Hornbach atribuie această performanţă popularităţii de care se bucură magazinele de tip DIY în rândul consumatorilor germani.

Kundenmonitor 2013: Hornbach este cel mai bun operator de magazine de bricolaj din Germania

În Kundenmonitor Deutschland, cel mai prestigios sondaj realizat în rândul consumatorilor din sectorul german de retail, Hornbach s-a clasat pe primul loc în rândul magazinelor de bricolaj şi renovări în ceea ce priveşte nivelul de satisfacţie al consumatorilor înregistrat în 2013, primind cea mai mare notă acordată în istoria de 21 de ani a acestui studiu independent. Dintr-un total de 35 de categorii de evaluare, Hornbach s-a clasat pe primul sau al doilea loc în cazul a 27 de categorii, iar în cadrul a 19 categorii a obţinut locul întâi. Printre criteriile de evaluare s-au numărat raportul calitate-preţ al produselor, preţurile în comparaţie cu competitorii, accentul pus pe mediul înconjurător, varietatea şi calitatea acestora, gradul de actualitate al gamei de produse, mărcile private, precum şi dorinţa cumpărătorilor de a repeta cumpărarea.

Grupul Hornbach a înregistrat progrese şi în cazul business-ului la nivel internaţional, reuşind să recupereze teren în lunile de vară din 2013, în ciuda condiţiilor macroeconomice mai dificile decât în Germania. În comparaţie cu anul precedent, vânzările nete din celelalte ţări europene au crescut cu 0,5% în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, indicând o creştere pozitivă pentru prima dată din primăvara anului 2011.

„Acest lucru ne-a permis să reducem cu mai bine de jumătate deficitul de 6,1% înregistrat în primul trimestru. Acest lucru ne face să sperăm că efectele negative ale crizei datoriilor suverane din zona euro vor dispărea treptat din pieţele internaţionale unde suntem prezenţi şi că com vedea o îmbunătăţire a încrederii consumatorilor în acestea”, a adăugat Albrecht Hornbach.

Cele 140 de magazine de bricolaj din cadrul sub-grupului Hornbach Baumarkt AG au înregistrat o creştere cu 7% a vânzărilor, ajungând la 873,5 milioane euro în trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, şi o creştere cu 1,8% în primul trimestru, ajungând în prezent la cifra de 1,71 miliarde euro. Comparativ cu anul precedent, vânzările nete ale sub-grupului au crescut cu 4,6% în cel de-al doilea trimestru, atingând aproape nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut (cu 0,8% mai puţin), în ciuda iernii prelungite. Valoarea EBIT înregistrat la nivelul sub-grupului a reprezentat, de asemenea, o recuperare în cel de-al doilea trimestru, ajungând la 108,7 milioane de euro în prima jumătate a anului fiscal 2013/2014 (S1 2012/2013:125,9 milioane de euro).

Divizia de materiale de construcţii a grupului Hornbach a înregistrat o creştere a vânzărilor în primele şase luni ale anului fiscal, aproape redobândind nivelul veniturilor înregistrat anul trecut. Vânzările înregistrate în cadrul sub-grupului Hornbach Baustoff Union GmbH a crescut cu 2,2%, ajungând la 117,3 milioane euro în primul semestru al anului fiscal. Profitul înainte de dobânzi şi taxe cumulat la nivelul acestui sub-grup a ajuns în prezent la 5,3 milioane de euro (S1 2012/2013: 5,5 milioane de euro). Cea de-a treia companie din cadrul grupului, Hornbach Immobilien AG, şi-a îmbunătăţit veniturile operaţionale cu 10,5% în primele şase luni, ajungând la 25,9 milioane de euro.

Luând în considerare cursa pentru a recupera terenul pierdut, previziunile Hornbach pentru cel de-al doilea semestru al anului fiscal au crescut şi ele uşor. În consecinţă, se aşteaptă ca profitul înainte de dobânzi şi taxe înregistrat în anul fiscal 2013/2014 la nivelul grupului Hornbach Holding AG să îl egaleze pe cel din anul precedent (145,9 milioane de euro), în timp ce valoarea EBIT înregistrat de sub-grupul Hornbach-Baumarkt-AG ar trebui să fie mai mult sau mai puţin similar celui de anul trecut (99,3 milioane de euro). Prognoza de vânzări, care a rămas neschimbată, se referă la o uşoară creştere, comparativ cu anul fiscal 2012/2013.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *