Potrivit foodpanda, lider mondial pe segmentul platformelor de livrare de mâncare, mai mult de două treimi din comenzile realizate în România prin intermediul platformei...
Potrivit foodpanda, lider mondial pe segmentul platformelor de livrare de mâncare, mai mult de două treimi din comenzile realizate în România prin intermediul platformei sunt plasate în week-end, iar felurile comandate variază de la mâncare tradițională românească la pizza sau mâncare thailandeză.

Printre principalele motive pentru care românii apelează la operatorii de catering pentru masa de prânz sau cină sunt programul încărcat sau lipsa de experiență în ceea ce privește gătitul, iar acest lucru nu este valabil doar în timpul săptămânii.

“Începând de vineri la prânz, până duminică seara, numărul de comenzi plasate prin intermediul site-ului și al aplicației noastre este aproape dublu față de restul săptămânii”, a spus Dan Macarie, Country Manager foodpanda.ro, platformă lansată luna trecută în Romania de Rocket Internet, cel mai mare incubator de afaceri online din lume.

Reprezentantul companiei a subliniat că aproximativ 65% dintre comenzile realizate prin foodpanda sunt plasate în week-end, în timp ce doar 35% dintre acestea sunt efectuate de luni până vineri.

În ceea ce privește intervalul orar din timpul săptămânii în care românii efectuează cele mai multe comenzi de mâncare, acesta nu este în jurul prânzului, ci între orele 16:00 – 20:00, când sunt înregistrate 45% dintre acestea. Pizza-Delivery

„Un motiv pentru creșterea numărului de comenzi între aceste ore poate fi faptul că oamenii care lucrează nu au timp să ia prânzul la restaurant, astfel că aleg să comande în timpul după-amiezii și să mănânce la birou”, a adăugat Dan Macarie.

Această situație poate fi întâlnită și în alte țări din regiune, cum ar fi Cehia sau Ungaria, în timp ce în Polonia cele mai multe comenzi (48%) sunt plasate între orele 12:00 – 16:00.

În ceea ce privește restul zilei, în intervalul orar 12:00 – 16:00 sunt plasate 35% dintre comenzile zilnice de pe foodpanda.ro, în timp ce între orele 20:00 – 22:00 sunt plasate 13% dintre comenzi, un procent similar fiind întâlnit și în Ungaria și Polonia. Singura țară din Europa Centrală și de Est care se diferențiază în ceea ce privește numărul de comenzi plasate dimineața este Cehia, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt realizate înainte de ora prânzului, între orele 10:00 și 12:00.

Faptul că mulți români au tendința de a sări peste micul dejun sau de a-și prepara singuri mâncarea de dimineață se reflectă și în numărul comenzilor realizate în primele ore ale zilei, doar 7% dintre acestea fiind înregistrate în intervalul orar 10:00 – 12:00.

Potrivit datelor oferite de foodpanda, mai mult de jumătate dintre comenzile realizate în timpul săptămânii provin de la companii. Astfel, judecând după adresa de livrare, care corespunde unor clădiri de birouri sau sedii de firme, 60% dintre comenzi sunt plasate de angajații companiilor.

„Românii au tendința de a lucra foarte mult, iar în special cei din generațiile mai tinere nu au de obicei timp să gătească atunci când ajung seara acasă, astfel că economisesc energie dacă aleg să își comande prânzul la birou”, a explicat Dan Macarie.

Ce se comandă pe parcursul zilei 

Felurile de mâncare diferă și ele în funcție de momentul din zi în care este efectuată comanda, astfel că între orele 10:00 – 12:00 sunt preferate felurile care sunt livrate într-un timp mai scurt, cum ar fi pizza, clătitele sau mămăliga cu brânză și smântână, în timp ce în intervalul orar 12:00 – 16:00 sunt preferate meniurile de prânz oferite de restaurante, preparatele la grătar, ciorbele, dar și mâncarea chinezească. Mâncărurile comandate după-amiaza sunt, în general, mai consistente, fie că este vorba de șnițel cu garnitură de orez, cașcaval pané sau pulpe de pui.

Cina târzie, pentru care comanda de mâncare este înregistrată în intervalul orar 20:00 – 22:00, constă de obicei în pizza sau mâncare thailandeză, întrucât acestea sunt ușor de preparat și, prin urmare, sunt livrate rapid, iar pentru desert românii preferă tradiționalii papanași.

„Acest lucru demonstrează că românilor cu siguranță le place mâncarea gustoasă, fie că aleg să o prepare singuri sau să le fie livrată”, a concluzionat Dan Macarie.

foodpanda.ro colaborează, în prezent, cu peste 50 de restaurante din București și estimează că, până la sfârșitul anului, va deveni lider de piață pe acest sector. foodpanda, împreună cu brandul afiliat hellofood, este grupul lider al platformelor online de comenzi de mâncare, activ în 28 de țări. Pentru consumatori, grupul foodpanda/hellofood oferă un mediu online cu un larg spectru gastronomic, din care clienții pot alege utilizând atât platforma online, cât și aplicația mobilă foodpanda.

foodpanda/hellofood operează în India, Indonezia, Malaezia, Pakistan, Singapore, Taiwan, Tailanda, Vietnam, Ghana, Coasta de Fildeș, Kenya, Maroc, Senegal, Nigeria, Arabia Saudită, Rusia, Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru, Ungaria, Venezuela, Polonia, Ucraina, România și Cehia.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *