La cea de-a treia ediţie a IAB Forum România (defăşurată în data de 1 octombrie), evenimentul de referinţă al industriei locale de publicitate, speakerii...
online-advertisingLa cea de-a treia ediţie a IAB Forum România (defăşurată în data de 1 octombrie), evenimentul de referinţă al industriei locale de publicitate, speakerii din acest an, profesionişti români şi străini în publicitatea online, au dezbătut subiecte referitoare la industria de publicitate, grupate sub umbrela a trei teme pricipale: context, conţinut şi tehnologie.

In contextul unei pieţe de online advertising estimată anual la 23 de milioane de euro, Krystyna Bebenek (Expert in Online Audience Measurement, Gemius) a prezentat rezultatele studiului “The Romanian Internet Users under the glass”, ce analizează comportamentul utilizatorului român de Internet. România ocupă locul cinci într-un clasament al ţărilor cu cei mai mulţi utilizatori de Internet din Europa Centrală şi de Est, cu 8.9 milioane de persoane. Dintre aceştia, 2.4 milioane (reprezentând 27% din total) au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.

Caroline Henne (Regional Business Development Director, GfK) a subliniat că televiziunea nu mai este un canal suficient pentru a garanta eficienţa unei campanii de comunicare şi trebuie folosit împreună cu alte medii, precum online şi social media. Despre Facebook ca loc de întalnire central între consumator şi brand au prezentat studii de caz Alexandra Olaru (Communications Manager, McDonald’s România) şi Raluca Barbu (Social Media Coordinator, Piraeus Bank). Gabriel Pătru şi Ştefan Andrei (Integrated Communication Director, Media Direction/ Exact CC)  au vorbit despre paid, earned & owned media şi au prezentat rezultatele unui studiu realizat în rândul consumatorilor şi marketerilor. Astfel, 28% dintre consumatori spun ca bannerele şi reclamele nu sunt intruzive, în timp ce majoritatea marketerilor susţin contrariul. În legătură cu ataşamentul consumatorilor faţă de un brand anume, 63% dintre cei intervievaţi nu au făcut o pasiune pentru un brand în ultimii trei ani.

Totodată, în cea de-a treia ediţie a IAB Forum, speakerii au adus în discuţie şi personalizarea ca element cheie în interacţiunea cu utilizatorii şi au identificat ca trenduri importante ecosistemul de computere, social computing şi contentul de pe aplicaţii. Au prezentat Ionuţ Gaota (Windows Business Group Manager, Microsoft), Mihai Pocorschi (CEO& Co-Founder, mobuy), Ştefan Chiriţescu (Director of Innovation, BBDO) şi Patrizio Zanatta (Sales Director EMEA, Rubicon).

„Prezentarea făcută de Patrizio Zanatta a avut scopul de a încerca să convingă publisherii locali prezenţi la eveniment să acorde o atenţie sporită tehnologiilor RTB (real-time-bidding), punând accent pe beneficiile aduse prin monetizarea la o valoare convenabilă a inventarului de afişări rămase nevândute prin metode clasice. Cum subiectul este mai mult decât generos iar prezentarea de azi facută de Rubicon Project a stârnit mult interes, cred că se impune un eveniment distinct destinat temei RTB, sau extinzând puţin cadrul, <programatic marketing>, pe care IAB ar putea să-l organizeze în viitorul apropiat”, a declarat Cristi Petriceanu, preşedinte IAB România.

Importanţa conţinutului şi creativitatea ca driver pentru rezultate au reprezentat nucleul studiilor de caz prezentate de Marius Ursache (Chief Creative Officer, Grapefruit), Dimitris Karpouzas (Head of Digital, MSPS Greece), Cristina Bazavan (Blogger, bazavan.ro) şi Vasile Alboiu (Creative Director, SeniorHyper). Dimitris Karpouzas  a arătat cum conţinutul generat de utilizatori poate fi integrat în campaniile de comunicare ale brandurilor, punând accentul pe importanţa capitalizării în mod creativ a contentului valoros în vederea diseminării mesajului brandului.

Evenimentul a oferit cadrul pentru lansarea mai multor produse şi servicii noi: Dan Vîrtopeanu (Managing Partner, Breeze Mobile) a anunţat primul ghid de mobile marketing din România, realizat prin intermediul unui grup de lucru în cadrul IAB România; Călin Rotăruş (BCCCR) a anunțat cursul de obţinere a certificării Digital Sales Certification, prin intermediul IAB România, iar Marius Ursache (Chief Creative Officer, Grapefruit)  a prezentat platforma Bravatar.me, un canal de comunicare exclusivist între branduri şi consumatori.

Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *