Study Trends: Cei mici pot învăța matematică, logică sau limbi străine cu … aplicaţiile mobile Study Trends: Cei mici pot învăța matematică, logică sau limbi străine cu … aplicaţiile mobile
Începerea noului an școlar a adus cu el și grijile legate de învățat și teme, atât în ceea ce îi privește pe elevi, cât... Study Trends: Cei mici pot învăța matematică, logică sau limbi străine cu … aplicaţiile mobile
TPG Good for Study 2Începerea noului an școlar a adus cu el și grijile legate de învățat și teme, atât în ceea ce îi privește pe elevi, cât și pe părinți. Jocurile pe tabletă sunt preferate de cei mici în pauzele de la învăţat şi chiar au devenit instrumente de motivare sau recompensă din partea părinţilor. Echipa de specialişti ThePhoneGeeks ai EuroGsm le propune părinților câteva aplicații mobile pentru cei mici, care îmbină distracția cu învățatul.

„Aplicațiile educaționale au rolul de a simplifica și îmbunătăți modul de învățare, pentru că pun la dispoziția utilizatorilor mai multe forme de prezentare a informației – text , imagine, video, simulări 2D sau 3D – și oferă un acces facil la informație”, a spus Dan Badea – ThePhoneGeeks.

Un exemplu de acest tip este aplicația Learn and Play, prin intermediul căreia cei mici pot învăța cum se pronunță anumite cuvinte în limba engleză, cu ajutorul reprezentărilor grafice. De asemenea, aplicația English for kids with Benny, în care un personaj animat îi ajută pe copii să învețe cuvinte de bază, cu ajutorul imaginilor, este un alt mod distractiv de a învăța limba engleză.

Desigur, există și aplicații pentru învățarea altor limbi străine, cum ar fi Învață și joacă germană, o aplicație gratuită cu ilustrații, care va învăța utilizatorul cuvintele și modul de pronunțare al acestora în limba germană.

„Matematica poate deveni mai distractivă cu ajutorul aplicațiilor mobile precum Matematică pentru pregătitoare II, unde copiii trebuie să îl ajute pe PitiClic cu matematica, sau Kids Numbers and Math, care îi învață pe cei mici să numere până la 10 și să realizeze calcule simple”, a adăugat Radu Boancă – ThePhoneGeeks.

TPG Good for Study 1Există însă și aplicații educaționale destinate elevilor din clasele mai mari. De exemplu, Mathematics Formula Reference îi ajută să învețe formule din algebră, geometrie sau trigonometrie, în timp ce Math Workout permite realizarea operațiunilor aritmetice și testarea cunoștințelor de algebră.

„Pentru cei care au un spirit competitiv mai dezvoltat, aplicația Math Duel permite utilizatorilor să își testeze cunoștințele de matematică, rezolvând în tandem, de pe același dispozitiv, operații matematice, sub forma unui concurs”, spune Alexandra Gună – ThePhoneGeeks.

Aplicațiile mobile încurajează și dezvoltarea imaginației și a spiritului creativ, astfel că aplicația How to Draw îi învață, pas cu pas, pe iubitorii artelor frumoase cum să deseneze diferite personaje și animale, în timp ce Povestea Creativității este aplicația care îi învață pe cei mici regulile de bază ale creativității și cum să își depășească limitele.

„Aceste aplicații reprezintă o formă alternativă de învățământ și pot îmbunătăți simțitor performanțele elevilor, pentru că apelează la o formă mai distractivă de învățat”, a mai spus Radu Boancă.

Puzzle-uri și teste de logică, pentru o minte ageră

Pe lângă materiile studiate la școală, este important ca elevii să își antreneze creierul cu ajutorul problemelor de logică și perspicacitate, iar în acest scop există aplicații ca Teste logice – QI Test sau Brain Lab, care le oferă posibilitatea de a-și testa inteligența numerică, verbală sau vizuală.

„Chiar și pentru cei mai mici există astfel de teste, sub forma puzzle-urilor, care sunt foarte eficiente în dezvoltarea gândirii logice a unui copil. Printre aplicațiile de tip puzzle, în română, se află Transformările Regelui Maimuță, prin care cel mic poate învăța legătura dintre formele și imaginile unor piese alăturate, în timp ce Potrivirea Generalilor îi învață pe copii să observe asemănările și diferențele dintre obiecte”, a completat Alexandra Gună.

În ceea ce privește vârsta de la care copiii pot începe să le utilizeze, există aplicații destinate micuților de 1-2 ani, precum Vocea Animalelor, însă majoritatea aplicațiilor de acest tip se adresează copiilor de 3-7 ani.

„Aceste aplicații sunt des folosite, mai ales de către părinții tineri, care au înțeles că și tehnologia joacă un rol important în educația copilului. Majoritatea aplicațiilor cu caracter educațional sunt gratuite, iar cele contra cost nu au un preț foarte mare, ceea ce le face foarte accesibile”, a mai spus Radu Boancă.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *