O ascultam povestind pe Amalia Enache şi gândul îmi zbura fix la acele “glumiţe” făcute pe seama mea. Eram grasă, nu eram prea frumoasă,...
avonO ascultam povestind pe Amalia Enache şi gândul îmi zbura fix la acele “glumiţe” făcute pe seama mea. Eram grasă, nu eram prea frumoasă, nu realizasem prea multe şi tind să cred că nici capul nu prea mă ducea. Nu mă simţeam deloc confortabil, dar cu această sumă de atribute, oare cine alcineva m-ar fi putut dori?

Avea să îmi demonstreze contrariul bărbatul care în câteva luni îmi va deveni soţ, cel care m-a iubit vreme de zece ani de zile, încă de când eram în liceu şi ieşeam la un suc sâmbăta seara, deşi în toţi aceşti ani ne întâlnisem doar de câteva ori. Pentru el sunt frumoasă, deşteaptă, o femeie de succes şi mă iubeşte fix aşa cum sunt, în ciuda tuturor defectelor pe care sunt sigură că le am.

De ce am scris aceste rânduri? Pentru că la finalul acestei săptămâni am avut plăcerea şi onoarea de a fi invitată la un eveniment emoţionant, organizat de AVON.

Pe 20 septembrie 2013, compania a organizat prima ediţie a evenimentului anual CSR4WOMEN, primul eveniment din România dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femei. După cum bine ştiţi, AVON derulează la nivel local două astfel de campanii, una împotriva cancerului la sân, cealaltă campanie militând pentru stoparea violenţei domestice.

Organizat sub forma unei conferinţe cu gală de premiere, evenimentul  promovează respectul de sine, frumuseţea şi sănătatea femeilor şi drepturile acestora. CSR4WOMEN înseamnă recunoaşterea naţională a campaniilor, proiectelor şi personajelor care sunt alături de femei, prin susţinerea lor.

Ştiaţi că:

la fiecare 30 de secunde o femeie din România este victimă a violenţei domestice

75% dintre cazurile de violenţă domestică nu sunt raportate

violenţa domestică este o tactică de abuz efectuată de un partener sau de o persoană apropiată cu scopul de a stabili sau de a menţine o forţă de putere dominantă asupra victimei şi se manifestă sub mai multe forme: verbală, fizică, economică, socială, emoţională, sexuală

violenţa domestică este comisă de persoane educate, cu nivel ridicat al veniturilor şi considerate respectabile în egală măsură cu cele fără educaţie şi cu o situaţie materială precară

deşi fenomentul violenţei domestice este în creştere, în România există de 6 ori mai puţine locuri în adăposturi decât ar fi necesar conform standardului european

“Avon este compania despre femei şi pentru femei. Suntem alături de ele în momentele fericite, dar şi în momentele dificile. Prin campanii dedicate, luptăm de 11 ani împotriva cancerului la sân şi de 5 ani împotriva violenţei domestice. Anul acesta ducem povestea mai departe prin organizarea unui eveniment anual dedicat CSR-ului pentru femei. Punem punctul pe Share, distribuind poveştile unor femei exceptionale care acum devin adevărate exemple“ a declarat Raluca Kisescu, Senior Manager Commercial Marketing AVON România & Moldova.

Moto-ul acestei ediţii şi sloganul sub care campania împotriva violenţei domestice se va desfăşura în următoarele luni este Share It To Stop It! Spotul campaniei de promovare va începe să ruleze pe canelele TV începând cu data de 25 septembrie. “M-am alăturat campaniei AVON de lupta împotriva violenţei domestice pentru că ştim că vorbele au mult mai multă putere şi efect decât are o palmă. Doamnelor, aveţi putere să spuneţi STOP!”, a spus Cornel Ilie, solistul trupei VUNK, unul dintre ambasadorii campaniilor AVON (formaţia a compus şi o melodie care acompaniază campania din acest an – primul videoclip fără final: melodia se va termina doar dacă daţi Share!).

Totodată, printre ambasadorii campaniei îmotriva violenţei domestice se numără sportivul Leonard Doroftei, omul de televiziune Cătălin Ştefănescu şi actorii Andi Vasluianu şi Răzvan Fodor.

“Domnilor, dacă vreţi să vă bateţi, mergeţi la sală, folosiţi-vă acolo energia. Nu bateţi femeile!”, a spus Doroftei.

La evenimentul de vineri au participat persoane publice care se implică în campanii sociale pentru femei, susţinând prezentări în cadrul unor paneluri distincte: Amalia Enache, Lucian Mândruţă sau Carmen Avram.

“Cred că violenţa este o consecinţă a lipsei de educaţie. Omul de lângă noi trebuie respectat, încă nouă nu ni s-a predat asta niciodată. Haideţi să milităm pentru educaţie! Din lipsa ei vin toate relele”, a precizat Carmen Avram, realizator de emisiuni TV în cadrul Antena 3, povestind despre o fostă colegă de job, victimă a violenţei domestice.

Amintind despre faptul că în Spania violenţa domestică repetată este încadrată în Codul Penal drept act de tortură şi de faptul că în această ţară violul marital este infracţiune, Amalia Enache afirma: “Fiecare dintre noi trăim în nişte micro-universuri şi ne bucurăm că la noi nu se întâmplă aşa ceva”.

În acelaşi timp, în cadrul evenimentului AVON a premiat o serie de oameni excepţionali din CSR-ul românesc. Astfel, în cadrul ediţiei 2013 au fost oferite 5 premii la 3 categorii: journalism, blogging şi ONG-uri. Premianţii sunt:

  • Jurnalism:
  • Lucian Mândruţă
  • Daniela Palade-Teodorescu – redactor-şef revista Avantaje
  • Elena Stancu – redactor-şef adjunct revista Marie Claire România
  • Blogging:
  • Simona Tache
  • ONG:
  • Victoria Asanache – preşedinte Asociaţia Amazonia

Compania a continuat şi un program de finanţare, prin care AVON sprijină iniţiativele organizaţiilor neguvernamentale şi ale instituţiilor publice şi private din domeniul sănătăţii şi serviciilor sociale.

Organizat sub forma unui concurs de proiecte, programul are ca scop depistarea precoce, intervenţia şi recuperarea în cazul cancerului la sân, precum şi suportul adresat victimelor violenţei domestice.

Valoarea totală a grant-urilor oferite la ediţie 2013  a programului a fost de 100.000 de dolari.

Din cele 40 de proiecte eligibile au fost aleşi 2 câştigători la “proiecte pentru sănătatea sânilor” (valoare totală 52,600 dolari):

  • Grantul  1 în valoare de 40,000 – Spitalul Privat ISIS din Constanţa
  • Grantul 2 în valoare de 12,600 – Spitalul Municipal Câmpia Turzii

Alte două proiecte au fost premiate pentru ajutorul dat pentru  victimele violenţei domestice (valoarea totală 45,000 dolari):

  • Grantul 1 în valoare de 30,000 de dolari  – Casa Estera din Sibiu
  • Grantul 2 în valoare de 15,000 de dolari  – Casa Esther din Braşov

La final aş vrea să îi mulţumesc Amaliei pentru că a acele “glumiţe” nu i se par amuzante. Când glumele se fac pe seama ta, râsul este mai mult decât amar.

  • Ramona

    29/09/2013 #1 Author

    Intradevar tine de educatie. Noi ca nationalitate nu am fost educati sa ne motivam unul pe celalalt, sa fim empatetici, sa fim calzi, SA ZAMBIM… Sa ne spunem ca suntem frumosi, importanti, ca putem realiza orice ne dorim, sa invatam a spune te iubesc nu doar persoanelor de sex opus, sa ne incurajam si sa ne sprijinim unii pe altii, sa nu ne uitam de sus la cei mai putin norocosi decat nou, doar pentru ca sunt mai neingrijiti… Sa nu mai judecam dupa aparente…
    Am observat si ma bucur din tot sufletul ca generatia care vine din urma sunt mai dechisi voluntariatului, ca sunt mai preocupati de natura si de resursele pe care le ofera…

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *