Dacă în opinia consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV și emailuri primite fără acordul lor, marketerii...
comunicareDacă în opinia consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV și emailuri primite fără acordul lor, marketerii au o părere puțin diferită, considerând că pe lângă SMS și e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din topul celor mai supărătoare medii de comunicare.

Așadar, publicitatea online nu este atât de deranjantă pentru consumatori pe cât cred marketerii, se arată în studiul de piață desfășurat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță, în vederea descoperirii modului în care pot relaționa în România mărcile cu consumatorii.

“Având în vedere posibilitățile din ce în ce mai mari ale consumatorilor de a fi o voce în relația cu mărcile, pentru branduri, maniera de a-și construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar despre ce și unde spui, ci și de cui, cum și când o spui, întocmai ca într-o relație de cuplu”, declară Gabriel Pătru, Integrated Communication Director, Media Direction.

Studiul dezvoltat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță reprezintă o cercetare realizată în mai multe etape în Romania și urmărește analiza ecosistemului de comunicare, având la bază o metodologie dezvoltată de Digital Lab BBDO în colaborare cu Yahoo US.

„Un studiu atât de complex era absolut necesar pentru a înțelege pe de o parte, felul în care tehnologia a transformat comportamentul media al consumatorilor, dar și pentru a înțelege cu adevărat felul în care marketerii percep aceste schimbări, iar concluziile sunt mai interesante decât ne așteptam”, a declarat Lacrămioara Loghin, Managing Director, Exact Cercetare şi Consultanţă.

Media plătita creează prima întâlnire a consumatorului cu marca: aici află despre existența mărcii și despre ce îi oferă marca respectivă:  61% dintre consumatorii intervievați sunt de acord că “un brand mare este ca o persoană interesantă la o petrecere”. Iar Paid Media joacă un rol foarte important în crearea imaginii de brand.

Atat specialiștii în marketing, cât și consumatorii consideră că ce-i prea mult strică. 71% dintre marketeri sunt de parere că “unele mărci transmit mesaje atât de intens și cu o frecvență atât de mare, încât ajung <să terorizeze> prin publicitate”. De cealaltă parte însă, consumatorii nu sunt atât de sensibili la asaltul mărcilor, doar 59% dintre ei fiind de acord cu afirmația de mai sus.

La primele întâlniri tindem și reușim să ascundem ce ne place mai puțin la noi și să accentuăm calitățile noastre. De aceea, Owned Media, deși nu este deloc intruzivă (deoarece consumatorul alege), ea nu este considerată întru totul credibilă: 59% dintre consumatori consideră că informațiile de pe site-ul companiei prezintă și amplifică doar aspectele pozitive ale mărcii, in timp ce 62% dintre marketeri sunt de aceeași părere.

Mai mult decât atât, întrebați ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu marca/produsul/oferta – 56%, de a face cumpărături (acolo unde i se oferă această posibilitate) – 42% și de a trimite un email/comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar dacă doar 16% menționează că li s-a răspuns ca urmare a trimiterii acestui email.

Aproximativ 50% dintre consumatori consideră că Rețelele sociale și site-urile de review-uri  furnizează perspective realiste asupra mărcilor și că mărcile sunt forțate să fie mai responsabile datorită rețelelor sociale, chiar dacă într-o măsură semnificativ mai mică decât marketerii. Aceștia acordă zonei de social media o importanță mult mai mare în construirea imaginii de marcă în fața consumatorilor decât o fac consumatorii.

Studiul dezvoltat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță s-a desfășurat în patru etape: primele două au avut la bază cercetare calitativă (atât interviuri cu marketeri de calibru, cât și cu consumatori influenți în social media). Următoarele două etape au fost cantitative: una în rândul marketerilor și una în rândul consumatorilor, în care au fost validate insighturile din primele două etape ale studiului. Perioada de pregătire a acestui studiu unic în România, culegerea informațiilor și procesarea datelor a durat aproximativ 6 luni de zile.

Exact Cercetare și Consultanță este o agenție full-service, activă pe piață din anul 2008.

In 2013, Media Direction a trecut printr-un proces de rebranding, în urma căruia modelul de business a fost regândit prin centrarea ofertei de servicii, pe lângă strategie media, pe livrarea de consultanță în comunicare integrată și proiecte speciale din sfera digitalului. Media Direction este prezentă de 12 ani pe piața din România și are un portofoliu de clienți din domeniile: FMCG, Beauty, Finance and banking, Insurance, Farma, Media&Entertainment, Government, Retail și IT.  Ca membra a Grupului BBDO România, Media Direction este  parte a BBDO Worldwide, cea mai eficientă rețea de comunicare la nivel global, conform Effie Efectiveness Index 2011, rețeaua anului la Cannes în ultimii 5 ani consecutiv și cea mai premiată rețea, conform topului Gunn Report.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *