După o creştere de 110% în ultimii 5 ani, piaţa de outsourcing salarial şi administrare de personal continuă avansul cu 15% în acest an,...
Bogdan Badea, Managing Director AccaceDupă o creştere de 110% în ultimii 5 ani, piaţa de outsourcing salarial şi administrare de personal continuă avansul cu 15% în acest an, la peste 170.000 de salariaţi procesaţi, potrivit estimărilor Accace, una dintre principalele companii de externalizare şi consultanţă de afaceri din Europa Centrală şi de Est.

„Piaţa de outsourcing salarial a crescut foarte mult în ultimii 5 ani, plecând de la un total de circa 70.000 de salariaţi în 2007, la peste 150.000 de salariaţi procesaţi în 2012 de către principalii jucători din domeniu şi va continua creşterea şi în acest an, cu un avans de 10-15%.”, a declarat Bogdan Badea, Managing Director Accace în România.

Potrivit acestuia, motivele principale pentru care companiile din România externalizează serviciile de salarizare sunt confidenţialitatea salariilor practicate în cadrul companiilor şi reducerea costurilor, dar şi necesitatea unor servicii de consultanţă, care să aducă valoare adăugată în domeniul salarizării.

 „Outsourcing-ul nu mai este în anii de  pionierat, au apărut furnizori pentru toate categoriile de preţ şi servicii şi tot mai multe companii au început să înţeleagă avantajele externalizării şi să ceară consultanţă care să aducă valoare adaugată serviciilor de salarizare”, a adăugat Bogdan Badea.

Comparativ cu alte state din regiune, piaţa de outsourcing salarial din România nu este la fel de matură ca cea din Cehia, Slovacia, Ungaria sau Polonia, unde gradul de penetrare este mai ridicat, însă ritmul de creştere pe plan local îl depăşeşte pe cel din regiune.

„Va avea loc şi o maturizare a pieţei locale şi nu vor mai exista diferenţe foarte mari de calitate, aşa cum se întâmplă în acest moment. Furnizorii care nu oferă o calitate constantă vor pierde clienţi din ce în ce mai repede, datorită competiţiei tot mai mari între furnizori, dar şi a dezvoltării social media prin care informaţia ajunge mai repede la utilizatori. Transparenţa şi accesibilitatea la date în timp real vor fi aspecte din ce în ce mai solicitate de clienţi”, a mai precizat Bogdan Badea.

Statul, construcţiile şi HORECA, cele mai reticente sectoare la externalizarea salarizării

Pe plan local, majoritatea companiilor, din toate verticalele de business, apelează la outsourcing-ul serviciilor de salarizare şi administrare de personal, însă sectoare precum construcţiile, restaurantele, hotelurile şi instituţiile publice sunt printre cele mai reticente la externalizarea salarizării.

„În construcţii şi HORECA sunt anumite plăţi salariale care se fac la gri-negru, iar în ceea ce priveşte domeniul public, totul vine de la lipsa de transparenţă în ceea ce priveşte nivelul salarial din anumite instituţii”, explică Bogdan Badea reticenţa acestor sectoare la astfel de servicii.

Beneficii şi riscuri în outsourcing-ul salarial

Printre beneficiile majore în outsourcing-ul salarial se numără externalizarea riscului, deoarece furnizorii îşi asumă orice eroare ce poate apărea în timp, stabilirea clară a termenelor de răspuns şi rezolvare a solicitărilor din partea instituţiilor de control, ceea ce nu există în cazul unui departament intern, accesul la consultanţă şi la toate informaţiile de natură legislativă, precum şi update-uri la aplicaţiile software, care cad în sarcina furnizorului.

În ceea ce priveşte riscurile externalizării serviciilor, printre acestea se numără decalajul de timp între necesităţile de business şi informaţiile oferite de furnizori, deoarece o mare parte dintre aceştia nu vin cu abordări proactive pentru managementul companiei beneficiare şi se limitează doar la prelucrarea informaţiilor istorice. Un alt risc este lipsa accesului la informaţiile ce privesc în mod direct salarizarea, nu toţi furnizorii din domeniu oferind acces beneficiarilor la soluţiile software utilizate, astfel încât companiile să poată accesa în timp real informaţiile din baza de date.

„Printre cele mai  mari riscuri se numără lipsa unei asigurări de malpraxis pentru eventualele erori în livrarea serviciilor, care pot aduce daune beneficiarilor, mulţi dintre furnizorii prezenţi pe piaţa locală neoferind şi această facilitate clienţilor”, a precizat Bogdan Badea.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *