Revista Biz a lansat astazi un clasament al celor mai puternice 50 de branduri romanesti de pe piata. Astfel, potrivit studiului realizat de compania...
branduriRevista Biz a lansat astazi un clasament al celor mai puternice 50 de branduri romanesti de pe piata. Astfel, potrivit studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research, pentru al patrulea an consecutiv, Borsec se afla pe primul loc in Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu si Zuzu.

Totodata, in Topul brandurilor romanesti din 2013 exista 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG si Jidvei. Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, care a urcat nu mai putin de 16 locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare si de la Dedeman (urcare de 12 locuri). Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina, Petrom si Frutti Fresh.

In top cinci bauturi alcoolice, pe primul loc s-a situat brandul Timisoreana, urmat, in ordine de Murfatlar, Cotnari, Ursus si Bergenbier.

La categoria produse alimentare, in top cinci s-au situat, in ordine, brandurile La Dorna, Napolact, Pate Sibiu, Cris-Tim si Zuzu.

In ceea ce priveste cele mai puternice branduri autohtone de ingrijire personala, pe primul loc s-a clasat Gerovital, urmat de Plafar, Farmec si Elmiplant.

BCR a fost declarat cel mai puternic brand local la categoria de servicii, urmat de Dacia, Romtelecom, Petrom si BRD.

2013 este un an de consolidare a brandurilor romanesti, unul dintre principalele motive fiind adaptarea comportamentului consumatorilor romani la realitatea economica a ultimilor ani. De aceea, spun realizatorii acestui clasament, si topul brandurilor romanesti este mai stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile intuite in anii trecuti: mai multa cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism.

Scopul acestui al patrulea val al studiului  a fost de a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil.

“Suntem in al patrulea an de BrandRo, deci am depasit perioada de consolidare. Topul este astazi foarte stabil, marea majoritate a marcilor pastrandu-si pozitia din anii trecuti, cu mici plusuri si minusuri. Pentru noi asta este o performanta, deoarece stabilitatea si consistenta unui top indica in timp valoarea lui si, implicit, valoarea celor care se mentin pe locuri fruntase in ierarhie”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a patra editie a cartii “50 cele mai puternice branduri romanesti”.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *