Asociaţia IAB România oferă acces la prima certificare internațională creată pentru acreditarea profesioniștilor din industria de publicitate online, Digital Media Sales Certification, începând cu...
iab_romaniaAsociaţia IAB România oferă acces la prima certificare internațională creată pentru acreditarea profesioniștilor din industria de publicitate online, Digital Media Sales Certification, începând cu data de 1 octombrie 2013.

Certificarea atestă cunoștințele necesare profesioniștilor care lucrează în domeniul digital, în special în zona de vânzare (media buying and selling), și este, în acest moment, singura certificare profesională destinată industriei de publicitate online, recunoscută la nivel internațional.

Acreditarea Digital Media Sales Certification (DMSC) evaluează competențe din patru zone complementare industriei: cunoștințele despre instrumentele și tehnicile cu care lucrează publicitatea online, vânzarea de spațiu media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea și analiza rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel, profesioniștii în publicitatea online pot demonstra cunoașterea celor mai importante concepte, standarde și bune practici în mediul digital.

”Prin aducerea acestei certificări în România, ne-am propus, în primul rând, educarea pieței locale, mai ales în zona de sales – motorul industriei de publicitate online. De asemenea, ne-am dorit să oferim și o modalitate de recunoaștere la nivel internațional a unor cunoștințe deja existente, în contextul în care mișcările de consolidare din ultima vreme au accelerat nevoia de acreditare a celor care activează în domeniu. Deținerea unei astfel de certificări, unică pentru industrie, e un factor diferențiator pentru oricine vrea să facă performanță în domeniu și o dovadă importantă pentru clienți că cei cu care lucrează sunt, într-adevăr, buni profesioniști”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB România.

Criteriile de eligibilitate pentru susținerea examinării vizează patru scenarii de admitere posibile:

  • Doi ani de experiență profesională în digital media sales;
  • Un an de experiență profesională în digital media sales, doi ani de experiență în digital media pe o altă poziție decât cea de sales și 15 ore de formare în digital media;
  • Doi ani de experiență profesională în industria de media sales, cinci ani de experiență în sales (în altă zonă decât media) și 30 de ore de formare în digital media;
  • Absolvirea unui program de studii în Marketing Digital de la o instituție acreditată și un an de experiență profesională în sales sau în media.
  • Profesioniștii interesați de obținerea certificării pot efectua cursuri suplimentare de pregătire pentru a îndeplini condițiile de eligibilitate. În România, cursurile sunt oferite prin intermediul IAB România și Biroul de Comunicare Călin Rotăruș (BCCR). Structura cursurilor este în concordanță cu structura examenului și parcurge întreaga materie necesară pentru examen.

Obținerea certificării presupune un test-grilă de tip multiple-choice, cu 100 de întrebări. Testarea durează două ore, iar înscrierile pentru obținerea acreditării au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de înscrieri pentru susținerea testării are loc în perioada 1 – 30 octombrie. Centrele de testare din România se află la: București (9 centre), Otopeni, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța. Mai multe detalii despre cursurile de pregătire pot fi găsite aici. Momentan, examenul este disponibil doar în limba engleză.

Taxa pentru susținerea testării este de 400 euro pentru membrii IAB România, respectiv de 500 euro  pentru non-membri. Certificarea este valabilă timp de doi ani.

IAB România a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *