Deși reprezintă o investiție pe termen lung și foarte lung, cei mai mulți români nu cunosc detalii despre ferestrele pe care le au montate...
termopanDeși reprezintă o investiție pe termen lung și foarte lung, cei mai mulți români nu cunosc detalii despre ferestrele pe care le au montate în locuințe. Mai mult, doar 1 din 4 români poate face diferența clară dintre ”fereastră” (ansamblul de profil și geam termoizolant) și ”termopan” (geamul în sine), conform unui studiu comandat de VEKA România.

Deși principala așteptare a românilor de la sistemele de ferestre este legată de performanța în izolarea termică și fonică (73%), mulți dintre aceștia nu știu după ce informații ar trebui să se ghideze, atunci când iau decizia de cumpărare. Din studiul comandat de VEKA România reiese faptul că ”termopanul” este asociat cel mai frecvent cu ideea de izolare termică și fonică, în primul rând datorită foilor de geam (2 sau 3) cu gaz între ele și mai puțin datorită ansamblului termoizolant.

”Întrebarea este nu câte camere am în termopan, ci în câte camere am termopane”, a declarat un român, la întrebarea despre numărul de camere al sistemului de ferestre / termopanului pe care îl are montat în locuință.

Astfel, doar 19% dintre respondenți știu ce înseamnă o ”cameră de termopan” (golurile din interiorul profilului), cei mai mulți nefiind familiarizați cu acest termen. Această  lipsă de informare este deosebit de gravă, căci gradul de izolare termică al profilului de PVC, principalul factor de izolare termică al ferestrei, este rezultatul combinat al numărului de camere interioare al profilului și lățimea acestuia.

”Am decis să facem acest studiu, pentru a stabili foarte clar ce știu românii despre ferestre și pentru a ne da seama pe ce criterii își bazează alegerile, atunci când decid să facă o astfel de investiție. Din păcate, am constatat că există o mare lipsă de informare asupra semnificațiilor și diferențelor dintre o fereastră și un termopan, deficiență care generează confuzii și percepții eronate cu privire la funcțiile, componentele și performanțele celor două”, a declarat Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.

Cei mai mulți dintre respondenți nu au cunoştinţe exacte despre termenele de garanţie ale sistemelor de ferestre din propria locuinţă (45%), în timp ce alții aproximează termenul de garanție la 5 ani (35%) sau 10 ani (7%). Mai mult, 41% dintre respondenţi nu ştiu care este durata de viaţă a unui sistem de fereastră cu geam termopan, 20% menţionând o durabilitate de până la 10 ani şi doar 15% vorbesc despre o durabilitate de peste 20 de ani.

De asemenea, îngrijorător este și faptul că 8% din respondenți au declarat că nu știu de unde sau dacă se vor informa înainte de achiziția unor ferestre termoizolante.

Studiul asupra percepţiilor despre sistemele de ferestre cu geam termopan comandat de VEKA România a fost realizat de Brennan R&C, pe un eşantion de 604 respondenţi la nivel național, în perioala august 2013. Studiul are o marjă de eroare de +/- 4%.

Fondată în anul 1969, ca urmare a preluării producătorului german Vekaplast, VEKA a devenit, în 2011, lider mondial pe piaţa sistemelor de profile PVC pentru uşi, ferestre şi obloane, numărând astăzi mai mult de 3.700 de angajaţi şi înregistrând vânzări de peste 700 de milioane de euro în întreaga lume.

  • rivo.ro

    19/10/2013 #1 Author

    Dar de ce ar trebui ca oamenii sa stie aceste lucruri ? Sunt convins ca si masini isi cumpara fara sa stie ce au in motor.

    Reply

  • Adrian

    09/07/2014 #2 Author

    Puteti vizualiza oferte diversificate ale firmelor si magazinelor de tamplarie pvb si geam termopan din Romania, intrant pe http://www.magazin-termopane.com

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *