E&Y, barometrul antreprenoriatului: ce îşi doresc oamenii de afaceri de la guvernele ţărilor din G20 E&Y, barometrul antreprenoriatului: ce îşi doresc oamenii de afaceri de la guvernele ţărilor din G20
În contextul în care multe ţări continuă să se confrunte cu niveluri ridicate ale şomajului şi cu provocări legate de creşterea economică, reprezentanţii gigantului... E&Y, barometrul antreprenoriatului: ce îşi doresc oamenii de afaceri de la guvernele ţărilor din G20
entrepreneurshipÎn contextul în care multe ţări continuă să se confrunte cu niveluri ridicate ale şomajului şi cu provocări legate de creşterea economică, reprezentanţii gigantului din Big Four Ernst&Young atrag atenţia guvernelor, înaintea Summit-ului Liderilor G20 care va avea loc la începutul lunii septembrie la Sankt Petersburg, asupra necesitărţii colaborării cu antreprenorii pentru a stimula creşterea economică şi pentru a crea noi locuri de muncă.

Potrivit acestora, antreprenorii au nevoie de acţiunea ţărilor G20 pentru a stimula creşterea şi crearea de locuri de muncă, în contextul în care mediul privat a generat 67% dintre noile locuri de muncă în 2012, la nivelul UE.

Studiul studiul EY G20 Entrepreneurship Barometer 2013 (Barometrul antreprenoriatului în ţările G20) prezintă situaţia antreprenoriatului şi clasamentul ţărilor din G20, din punctul de vedere al celor cinci piloni ai ecosistemului antreprenorial: accesul la finanţare, cultura antreprenorială, sistemul fiscal şi de reglementare, educaţia şi formarea profesională, precum şi sprijinul coordonat pentru dezvoltarea antreprenoriatului. Barometrul are la bază un sondaj derulat în rândul a peste 1.500 de antreprenori de top, date calitative privind mediul antreprenorial din cadrul G20, precum şi analizele EY a peste 200 de programe guvernamentale. entrepreneurship

Studiul realzat de compania de consultanţă şi audit Ernst&Young oferă peste 40 de recomandări cheie pentru guverne, antreprenori şi corporaţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor prin care antreprenoriatul poate stimula creşterea economică şi crearea de locuri de muncă.

Ţările mature conduc în clasament, dar pieţele emergente vin repede din urmă

În cadrul G20, ţările mature deţin cel mai mare scor pe toţi pilonii din barometru, oferind cele mai bune ecosisteme pentru dezvoltarea antreprenoriatului.

La nivelul celor cinci piloni, Australia, Canada, Coreea de Sud, Marea Britanie şi SUA se află pe primele locuri din G20. SUA este lider în ceea ce priveşte accesul la finanţare şi cultura antreprenorială, iar Franţa ocupă primul loc la categoria educaţie şi formare profesională. Cu toate acestea, pieţele emergente reduc decalajul şi aduc cele mai rapide îmbunătăţiri sistemului lor antreprenorial. Arabia Saudită este percepută ca fiind cea mai atractivă din punct de vedere fiscal şi al condiţiilor de reglementare, datorită ratelor reduse de impozit pe profit şi normelor juridice simplificate. În cadrul pilonului referitor la sprijin coordonat, care include programe de mentorat şi schimb de bune practici, Rusia deţine scorul cel mai mare, urmată de Mexic şi Brazilia.

Crearea de locuri de muncă şi şomajul în rândul tinerilor

Antreprenorii oferă două treimi din locurile de muncă din ţările G20 şi reprezintă un motor important pentru crearea de locuri de muncă, inclusiv pentru tineri. Pe întreg teritoriul UE, s-a estimat că antreprenorii au generat 67% din noile locuri de muncă în 2012, în timp ce în China, procentul s-a ridicat la 75%.

Accesul la finanţare, principala prioritate

Accesul la finanţare este menţionat ca principala prioritate pentru dezvoltarea mediului antreprenorial la nivel global de către 70% dintre antreprenori. Aceştia sunt de părere că obţinerea fondurilor este dificilă pe toată durata de viaţă a firmelor lor. Barometrul subliniază faptul că guvernele trebuie să creeze o serie de mecanisme şi instituţii care să poată furniza capital antreprenorilor, conform fiecărei etape de dezvoltare a afacerii, alături de alte tipuri de ajutor şi mentorat, acestea din urmă fiind şi ele esenţiale pentru susţinerea antreprenorilor.

Statele Unite se clasează pe prima poziţie în ceea ce priveşte accesul la finanţare, urmate de Anglia şi China. Astfel, în timp ce în Statele Unite doar 15% dintre antreprenori susţin că accesul la finaţare este dificil, în ţări precum Italia sau Argentina valorile ajung la 45%, respectiv 40%.

entrepreneurAccesul la finanţare încă din primele stadii de dezvoltare ale afacerii începe să se îmbunătăţească. Statele Unite, Canada şi Australia, precum şi Arabia Saudită şi Indonezia au obţinut rezultate bune în furnizarea de fonduri pentru start-up-uri.

Pe de altă parte, 83% dintre antreprenori sunt de părere că un sistem de stimulente fiscale care să susţină inovarea ar îmbunătăţi mediul antreprenorial din ţările lor. Spre exemplu, în Canada, antreprenorii pot recupera 50% din cheltuielile de cercetare şi dezvoltare, indiferent dacă înregistrează profit sau pierdere.

Guvernele sunt chemate să acţioneze

Alături de îmbunătăţirea accesului la finanţare, există un mesaj clar al antreprenorilor din statele G20 privind necesitatea schimbării culturii antreprenoriale, pentru a îndepărta stigmatul falimentului, pentru a evidenţia succesul antreprenorilor şi de a promova o înţelegere comună asupra politicilor şi mediului de business.

Antreprenorii americani au o teamă relativ mică de eşec. De fapt, 43% dintre ei consideră că falimentul este o oportunitate de a învăţa, în comparaţie cu o medie de 23% în G20. Implicaţiile relativ scăzute ale unei insolvenţe încurajează antreprenorii americani să se lanseze în noi afaceri. Pentru a înţelege mai bine provocările cu care se confruntă, raportul recomandă guvernelor să realizeze o analiză proprie asupra mediului antreprenorial, pentru a se asigura că strategiile şi politicile sunt puse în practică în mod corect.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *