Rio Bucovina, liderul apei plate îmbuteliate din Bucureşti şi al treilea jucător la nivel naţional, raportează o creştere a cifrei de afaceri în primele...
macheta-rio copy copyRio Bucovina, liderul apei plate îmbuteliate din Bucureşti şi al treilea jucător la nivel naţional, raportează o creştere a cifrei de afaceri în primele şase luni ale anului cu 11 % faţă de primul semestru al anului 2012.

Primele luni ale anului 2013 au adus creşteri importante cotelor volumice ale companiei Rio Bucovina. Astfel, Rio Bucovina a înregistrat în perioada Decembrie 2012 – Mai 2013 o cotă de piaţă în volum de 9.5% din total piaţă de apă îmbuteliată din România, mai mare cu 0.7 pp  faţă de aceeaşi perioadă  a anului trecut. Totodată,  brandul  Bucovina  a înregistrat o creştere a cotei de piaţă, ajungând la 8% în perioada Decembrie 2012 – Mai 2013 (+ 1,5pp vs. Decembrie 2011 – Mai 2012). În ceea ce priveşte cota de piaţă volumică a mărcii Bucovina în categoria de apă minerală naturală carbogazificată din România, aceasta a înregistrat o creşterea semnificativă ajungând în perioada Decembrie – Mai 2013 la 2.6% din piaţa de apă carbonatată.

În prima parte a anului anului 2013, Rio Bucovina îşi menţine poziţia de lider pe piaţa de apă plată îmbuteliată din Bucureşti,  cu o cotă de piaţă în volum de 22.2 % în perioada Aprilie – Mai, conform datelor furnizate de compania Nielsen (*calcule bazate pe datele AC Nielsen din Retail Index Service, pentru Total România (Copyright © 2013, The Nielsen Company).

În timp ce obiectivul principal al companiei pentru 2012 a fost consolidarea poziţiei în topul celor mai mari trei jucători activi pe piaţa autohtonă de profil, anul în curs a adus o reorganizare strategică a operaţiunilor menită să eficientizeze atât distribuţia directă, cât şi cea indirectă. În primele şase luni ale anului, Rio Bucovina a investit peste cinci milioane de euro pentru a îşi creşte capacitatea de producţie.

“Pentru noi, ca şi companie, anul 2013 reprezintă un an foarte important  în care ne dorim nu doar să ne consolidăm poziţia de lider pe piaţa apei plate îmbuteliate din capitală şi poziţia a treia la nivel naţional, ci să ne creştem volumele de vânzări şi să ne extindem portofoliul de produse.”, a declarat domnul Răzvan Iancău, Director General Rio Bucovina.

Investiţiile realizate în facilităţile de producţie , eficientizarea distribuţiei , diversificarea ariei de acţiune în toate zonele ţării, precum şi extinderea portofoliul de produse,  au dus la o creştere a volumelor de vânzări.

Pentru a susţine ritmul de creştere previzionat, compania a achiziţionat o nouă unitate de producţie, la Giurgiu, unde se va îmbutelia apa de masă , apa de izvor, precum şi băuturi răcoritoare carbogazoase.  Această nouă facilitate se adaugă celorlalte două mari fabrici din portofoliu, aflate în Vatra Dornei şi Timişoara. Cele trei puncte urmează astfel să îmbutelieze  împreună aproximativ 400 de mil. de litri în fiecare an.

Planurile de consolidare şi creştere ale Rio Bucovina urmează astfel tendinţele de dezvoltare ale pieţei locale de apă îmbuteliată  şi răspund nevoilor unor consumatori moderni, din ce în ce mai preocupaţi de o hidratare corectă şi de menţinerea unui stil de viaţă echilibrat şi sănătos. Statisticile Federaţiei Europene a Apei  Îmbuteliate arată ca în 2011 românii consumau 64 de litri de apă plată pe cap de locuitor, cu 40 de litri mai puţin decât media europeană, iar în prezent consumul depăşeşte 70 de litri per capita anual, ceea ce indică un potenţial de creştere semnificativ pentru acest segment al pieţei FMCG în anii următori.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *