Flanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Principalele motoare de crestere pentru companie au provenit din zona...
Magazinul Flanco UniriiFlanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Principalele motoare de crestere pentru companie au provenit din zona produselor IT, telecom si electrocasnice mici. Flanco a investit de la inceputul anului circa 450.000 euro in reamenajarea a zece magazine si va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti.

Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind inregistrat de categoriile IT si telecom.

Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii.

Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% – cat inregistra anul trecut – la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco.

Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata ‚libera’, a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.

Flanco - Violeta Luca-8„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii – aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” explica Violeta Luca, CEO-ul Flanco. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”

Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.

Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.

Flanco are un numar de 900 de angajati si detine o retea de 78 de magazine, aflate in cele mai importante zone comerciale din 50 de orase. Flanco a inregistrat la sfarsitul anului 2012 o cifra de afaceri de 137 de milioane de euro si detine o cota de piata de 13% din vanzarile realizate in magazine, fiind al doilea mare jucator din piata.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *