Pentru prima de la înfiinţare, grupul Lenovo a fost numit cel mai mare producător de PC-uri din lume* şi a atins cea mai mare...
lenovo pcPentru prima de la înfiinţare, grupul Lenovo a fost numit cel mai mare producător de PC-uri din lume* şi a atins cea mai mare cotă de piaţă globală din istoria sa, de 16.7 procente – în creştere cu 1.7 puncte faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Livrările de PC-uri Lenovo în primul trimestru fiscal (aprilie-iunie) au fost de 12.6 milioane de unităţi. Acesta a fost al 17-lea trimestru consecutiv în care Lenovo a depăşit evoluţia industriei în ansamblu, pe o piaţă care a scăzut cu 11 procente faţă de anul anterior.

Grupul Lenovo a anunţat rezultatele financiare ale primului trimestru fiscal, încheiat în 30 iunie 2013 cu venituri trimestriale de 8.8 miliarde USD, în creştere cu 10 procente faţa de aceeaşi perioadă a anului anterior. În acelaşi trimestru, profitul pre-impozitare a crescut cu 16 procente faţă de perioada similară a anului trecut, până la 215 milioane USD, în timp ce profitul a crescut cu 23%, până la 174 milioane USD. Acest lucru evidenţiază accentul pus de companie pe asigurarea unei poziţii de vârf în era PC Plus, simultan cu o creştere a profitabilităţii în toate zonele geografice, pe toate segmentele de clienţi şi în toate liniile de produse.

Lenovo a continuat să îşi accelereze transformarea într-o companie PC Plus. În timpul primului trimestru fiscal, compania a fost al treilea cel mai mare furnizor de dispozitive smart-connected (categorie care include PC-urile, telefoanele inteligente şi tabletele), segment în care Lenovo şi-a mărit vânzările cu 41 de procente în ultimele 12 luni. Vânzările combinate de telefoane mobile inteligente şi tablete au depăşit livrările de PC-uri pentru prima dată în acest trimestru, ceea ce ilustrează dinamica celor două segmente. În primul trimestru, Lenovo a devenit al patrulea cel mai mare furnizor de telefoane mobile inteligente din lume şi a înregistrat cea mai mare creştere din clasamentul primilor cinci producători, cu o ascensiune de 132 de procente. Succesul repurtat de telefoanele mobile Lenovo este demonstrat de rezultatele din China, unde compania este al doilea furnizor de telefoane smartphone, cu o creştere anuală impresionantă de 121 de procente.

Profitul brut al companiei în primul trimestru al anului fiscal a crescut cu 14 procente faţă de anul anterior, până la 1.2 miliarde USD, cu o marjă brută de 13.6 procente. Profitul operaţional a crescut în  acelaşi trimestru cu 11 faţă de anul anterior, până la 202 milioane USD. Câştigul de bază pe acţiune în primul trimestru fiscal a fost de 1.67 cenţi USD. Rezervele nete de numerar erau în 30 iunie 2013 de 3.1 miliarde USD.

“Pe o piaţă a PC-urilor foarte dură, Lenovo a devenit pentru prima dată lider incontestabil şi continuă să îşi mărească profitabilitatea. Performanţa noastră în domeniul PC-urilor este susţinută de o creştere echilibrată, prin urmărirea constantă a strategiei potrivite,” a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo. “În timp ce asigurăm o creştere profitabilă a segmentului de bază, cel al PC-urilor, ne transformăm rapid într-o companie PC-Plus. Piaţa PC Plus cere inovaţii implementate repede şi eficient, pentru că ea evoluează rapid de la produse premium către segmentul mainstream şi de la o dominaţie a pieţelor mature către o super-creştere a pieţelor emergente. Acest tip de piaţă este favorabil punctelor forte ale Lenovo, deja dovedite. Lenovo este acum mai bine poziţionat decât competiorii noştri pentru a beneficia de aceste tendinţe clare.”

DETALIERE GEOGRAFICĂ**

Lenovo China a obţinut venituri totale de 3.7 miliarde USD în primul trimestru fiscal, în creştere cu 5.6 procente faţă de anul anterior. Aceste venituri înseamnă 42 la sută din veniturile globale ale companiei. Creşterea a fost determinată în primul rând de succesul telefoanelor inteligente şi tabletelor Lenovo, ale căror vânzări au crescut cu 76 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Acest lucru demonstrează transformarea grupului Lenovo într-o companie PC Plus. În timpul primului trimestru fiscal (aprilie-iunie 2013), Lenovo şi-a întărit poziţia de lider al pieţei chineze, cu o cotă de piaţă de 35.8 procente, pe măsură ce compania a continuat să îşi depăşească principalii rivali, în special în oraşele emergente şi pe pieţele rurale.

În regiunea Asia Pacific, veniturile Lenovo au totalizat 1.3 miliarde USD în primul trimestru fiscal, adică 15 procente din venitul global al companiei. Livrările de produse Lenovo în zonă au scăzut cu  8.1 procente după ce compania a luat decizia strategică de a echilibra creşterea şi profitabilitatea, de exemplu prin intermediul unor contracte neprofitabile în domeniul educaţional semnate în India. In primul trimestru fiscal Lenovo a continuat să câştige cotă de piaţă şi să îşi consolideze poziţia de lider în Japonia, a cincea piaţă de PC-uri din lume. În zona ASEAN, compania a demonstrat o creştere puternică, atingând o cotă de piaţă record de 11.9 procente. Lenovo este în prezent al doilea furnizor de PC-uri din Asia Pacific, cu o cotă de piaţă de 13.2 procente.

Veniturile Lenovo în Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) au crescut cu 18 procente, până la 1.9 miliarde USD, adică 21 la sută din veniturile globale ale companiei. În primul trimestru fiscal livrările de PC-uri Lenovo în zona EMEA au crescut cu 18 procente, în timp ce piaţa de PC-uri a scăzut cu 22 la sută. Compania a atins un record propriu al cotei de piaţă deţinute în regiune, de 13.2 procente, în creştere cu 4.4 puncte faţă de anul anterior. În primul trimestru fiscal, Lenovo a devenit lider pe piaţa PC-urilor în zece ţări din regiune, inclusiv Germania, şi a devenit numărul unu în Europa de Est pentru prima dată, consolidându-şi poziţia a doua pe piaţa de PC-uri din EMEA.

În America de Nord şi America de Sud ** veniturile anuale înregistrate la finalul primului trimestru fiscal au fost de 1.9 miliarde USD, în creştere cu 29 de procente faţă de anul anterior, şi reprezintă 22 de procente din veniturile globale ale companiei. Cu rezultate foarte bune atât în Brazilia, a treia piaţă de PC-uri din lume, cât şi în SUA, Lenovo şi-a mărit cota de piaţă pe continentele americane la 9.7 procente, un record  pentru această regiune, în creştere cu 2.1 puncte procentuale faţă de anul anterior. Acest lucru a ajutat compania să îşi menţină poziţia a treia pe piaţa americană a PC-urilor. Mai mult, Lenovo a atins o cotă de piaţă din două cifre în America de Nord pentru prima dată, beneficiind de creşterea puternică în segmentul de PC-uri comerciale: 10.1 la sută din piaţă. În primul trimestru fiscal, livrările de PC-uri Lenovo în America de Nord şi America de Sud au crescut cu 22 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, comparativ cu o scădere de 4 procente a industriei de PC-uri.

În primul trimestru fiscal, Lenovo a semnalat revenirea în SUA a producţiei de PC-uri, prin deschiderea fabricii din Whitsett, North Carolina. Linia din SUA este capabilă să producă unele din cele mai noi şi inovatoare produse Lenovo din gama Thin, inclusiv ThinkCentre M92p Tiny desktop, ThinkPad Tablet 2 şi ultrabook-ul convertibil ThinkPad Helix.

În primul trimestru fiscal, laptopurile Lenovo au avut cea mai mare contribuţie la veniturile globale ale companiei, generând 52 la sută din aceste venituri. Deşi piaţa de laptopuri a scăzut cu 12.9 procente faţă de anul anterior, vânzările consolidate de laptopuri Lenovo au fost de 4.5 miliarde USD, în creştere cu 4.7 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania a câştigat 1.9 puncte de piaţă, ajungând la o cotă globală de 17.3 procente. În timpul primului trimestru fiscal, Lenovo a anunţat mai multe laptopuri noi care au devenit rapid foarte căutate, inclusiv ThinkPad T431s, cel mai subţire laptop din seria T de până acum; Yoga 11s, un convertibil subţire lansat după popularul Yoga 13, cu aceleaşi abilităţi de a se transforma; şi mai multe laptopuri cu Windows, alături de Lenovo Miix, dispozitive apreciate pentru designul subţire si greutatea lor mică.

Vânzările de PC-uri Lenovo Desktop au rămas constante la nivel global, comparativ cu o scădere a industriei de 9.4 procente în primul trimestru fiscal. Prin urmare, Lenovo a câştigat 1.5 puncte, obţinând o cotă de piaţă globală de 16 procente. Vânzările consolidate de PC-uri desktop Lenovo au scăzut cu 2.8 procente faţă de anul anterior, până la 2.5 miliarde USD, adică 28 procente din veniturile totale ale companiei. În primul trimestru, Lenovo a început să vândă noul Horizon Table PC, un dispozitiv interpersonal care aduce alături mai mulţi utilizatori într-un mod cu totul nou: până la patru persoane pot folosi acest computer simultan, interacţionând prin jocuri şi alte tipuri de conţinut. În timp ce Horizon a atras atenţia industriei pentru posibilitatea de a fi folosit ca un PC de petrecere a timpului în familie, el funcţionează şi ca un computer desktop all-in-one de 27 de inci, de înaltă performanţă.

Vânzările consolidate ale Lenovo în segmentul produselor Mobile Internet Digital Home (MIDH), care include telefoanele inteligente şi tabletele au crescut cu 105 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 1.2 miliarde USD, adică 14 procente din veniturile totale ale companiei în acest trimestru. În China, livrările de telefoane inteligente Lenovo au crescut semnificativ cu 121 de procente, ceea ce a permis companiei să îşi menţină al doilea loc în clasamentul furnizorilor de telefoane inteligente din China. În acest trimestru, Lenovo a anunţat noul K900, primul telefon inteligent din lume bazat pe procesorul Intel Atom Z2580, care se vinde în Malaezia, Arabia Saudită, Tailanda şi Emiratele Arabe Unite. În ceea ce priveşte tabletele, compania şi-a continuat evoluţia pozitivă, cu o triplare a livrărilor faţă de anul anterior, aceasta şi datorită modelelor ThinkPad Tablet 2, A1000 A3000 şi A6000.

 *date Gartner şi IDC, 2Q 2013

**În trimestrele anterioare, rezultatele din America Latină erau incluse în regiunea Asia Pacific. Din acest trimestru, rezultatele din America Latină sunt incluse în secţiunea America de Nord şi de Sud.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *