Foto: Lovitură grea în această vară. Cine a ieșit în câștig? Foto: Lovitură grea în această vară. Cine a ieșit în câștig?
Creșterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani și care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday și de Crăciun... Foto: Lovitură grea în această vară. Cine a ieșit în câștig?
foto cameraCreșterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani și care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday și de Crăciun din 2012 s-a oprit brusc în T2 2013 – în total, sectorul foto a scăzut cu 25,5% în T2 2013, arată rezultatele GfK TEMAX România pentru al doilea trimestru al lui 2013.

Aparatele foto compacte entry level, puternic afectate de smartphone-uri, au înregistrat o rată de descreștere de două cifre. Chiar și compactele de top și DSLR-urile au contribuit la declin, vânzările acestor tipuri de camere înregistrând scăderi.

studiu gfk

IT: Încă un trimestru bun pentru tabletele media

În schimb, piaţa IT a înregistrat  o uşoară creştere în al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând  88 milioane de euro. Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu  specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare şi camerele web – au suferit scăderi considerabile de două cifre.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *