În pofida contextului economic dificil şi a măsurilor aspre de reglementare constante, în T2 2013 COSMOTE România a reuşit să îşi menţină poziţia pe...
Acoperiere-CosmoteÎn pofida contextului economic dificil şi a măsurilor aspre de reglementare constante, în T2 2013 COSMOTE România a reuşit să îşi menţină poziţia pe piaţă, obţinând creştere pentru indicatorii principali. În plus, COSMOTE România şi-a continuat creşterea bazei de clienţi business, capitalizând de pe urma ofertelor adaptate la nevoile clienţilor şi a sinergiilor cu Romtelecom. Astfel, în T2 2013, segmentul business a crescut cu 17,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Branduri importante, printre care Axis Security şi Rio Bucovina, au intrat în portofoliul de clienţi business ai companiei.

COSMOTE România anunţă rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al anului 2013, încheiat la 30 iunie 2013, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de către OTE Group. La finalul lui iunie 2013, numărul total de clienţi ai COSMOTE România a rămas stabil, la 6 milioane, din care 25,3% reprezintă proporţia abonaţilor. În T2 2013, baza de clienţi 3G a crescut cu 27,5% comparativ cu T2 2012.

EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 3,4% în T2 2013 comparativ cu acelaşi trimestru al anului anterior, reflectând astfel ofertele adaptate nevoilor clienţilor şi eficienţa operaţională. Marja EBITDA a atins 27% în T2 2013, în creştere cu 1,4 puncte procentuale faţă de T2 2012.

Veniturile din servicii au scăzut cu 2,2% comparativ cu T2 2012, exclusiv pe fondul scăderii tarifelor de terminare a apelurilor din septembrie 2012. Comparativ cu trimestrul anterior (T1 2013), veniturile din servicii au crescut cu 5% în T2 2013. Veniturile totale în cel de-al doilea trimestru din 2013 au fost de 111,4 milioane euro, înregistrând o creştere de 3% versus T1 2013.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu 1,7% în S1 2013 comparativ cu S1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, afectată de scăderea tarifelor de interconectare.

Trimestrul al doilea din 2013 a fost definit de o constantă competiţie acerbă şi de praguri de reglementare care au avut un impact direct asupra business-ului. În ciuda acestor provocări, COSMOTE România a continuat să facă progrese de la un trimestru la altul, demonstrându-şi strategia de dezvoltare sustenabilă. Rămânem concentraţi pe programul nostru de investiţii în zone cheie, pentru a crea valoare pentru toate părţile implicate. De asemenea, ne îndreptăm toate eforturile către creşterea eficienţei şi a flexibilităţii, în beneficiul imediat al clienţilor

Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE România

La sfârşitul lunii iunie 2013, COSMOTE România oferea cea mai bună reţea de date 3G cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil în 176 de oraşe şi peste 1820 de localităţi din România, acoperind 55,67% din populaţie. Mai mult, clienţii se puteau bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în tehnologia HSPA+ în 200 de oraşe din ţară. În total, serviciile 3G acoperă în prezent peste 75% din populaţia României.

COSMOTE România investeşte constant în dezvoltarea lanţului său de distribuţie naţională, care consta, la finalul lunii iunie 2013, în aproximativ 530 de puncte de vânzare în întreaga ţară.

Compania va continua să îşi consolideze poziţia pe segmentele broadband şi business. Extinderea şi dezvoltarea reţelei, precum şi îmbogăţirea portofoliului de produse şi servicii vor rămâne priorităţile acesteia.

În T2 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii pentru aproximativ 15.6 milioane de clienţi (excluzând Globul) din Europa de Sud-Est.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *