Mazda continuă trendul pozitiv: vânzări în creștere pentru modelele cu tehnologia SKYACTIV şi design-ul KODO Mazda continuă trendul pozitiv: vânzări în creștere pentru modelele cu tehnologia SKYACTIV şi design-ul KODO
Mazda Motor Corporation anunţă creşteri semnificative ale rezultatelor financiare pentru primul trimestru al noului an fiscal, mulţumită în special vânzărilor în creştere ale modelelor... Mazda continuă trendul pozitiv: vânzări în creștere pentru modelele cu tehnologia SKYACTIV şi design-ul KODO
Mazda3_Hatchback_2013Mazda Motor Corporation anunţă creşteri semnificative ale rezultatelor financiare pentru primul trimestru al noului an fiscal, mulţumită în special vânzărilor în creştere ale modelelor care prezintă tehnologia SKYACTIV şi design-ul KODO. Vânzările din Europa au crescut de asemenea între aprilie şi iunie 2013 pe fondul unei pieţe care continuă să scadă. Şi în România vânzările Mazda au respectat trendul crescător, după primele 7 luni marca japoneză totalizând 323 de unităţi comercializate, mai mult cu 26% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi, tototdată, una dintre cele mai mari creşteri pe segmentul de import.

Mazda a înregistrat venituri în creştere la nivel global de 4,77 miliarde* de euro, mai mult cu 847 de milioane şi 21,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012. Profitul operaţional al companiei a crescut cu 20% la 283 de milioane de euro, în timp ce profitul net a fost de 42,64 milioane euro, mai mult cu aproximativ 100 de milioane de euro comparativ cu anul anterior.

Mazda a raportat 301.000 unităţi vândute în primul trimestru. Europa a contribuit cu 46.000 de unităţi la acest număr, în creştere cu 4,3% de la an la an contrar trendului negativ al regiunii. În America de Nord s-a înregistrat o creştere cu 5,5% la 95.000 de unităţi pentru acest trimestru, iar în Japonia vânzările au rămas constante, la 50.000 de modele.

Unul dintre principalele motive ale succesului vânzărilor şi al îmbunătăţirii profitabilităţii este poziţia favorabilă a celor două modele SKYACTIV – CX-5 şi Mazda6.  Numărul de modele SKYACTIV vândute de Mazda la nivel mondial a ajuns la 45% în primul trimestru al anului fiscal, de la 27% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar evoluţia pozitivă ar trebui să se consolideze odată cu introducerea iminentă a celui de-al treilea model SKYACTIV – noua Mazda3, pe pieţele majore incluzând Europa, în a doua jumătate a anului fiscal curent. Se estimează că noua compactă va creşte proporţia de modele SKYACTIV la 50% până la finele anului fiscal, în martie 2014.

Alt factor care stă la baza rezultatelor foarte bune şi al prognozei optimiste este reducerea costurilor, datorat în mare măsură programului SKYACTIV şi eforturilor de restructurare Mazda, precum şi unui curs de schimb al yen-ului mult mai favorabil. Compania a păstrat neschimbate estimările profitului operaţional şi profitului net pentru anul fiscal curent la 1 miliard de euro, respectiv 583 de milioane de euro, ambele reprezentând mai mult decât dublul rezultatelor din anul precedent.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *