55% dintre consumatorii intervievati la nivel global considera ca au fost in recesiune in trimestrul al doilea (T2), cel mai scazut nivel in ultimii...
Untitled-155% dintre consumatorii intervievati la nivel global considera ca au fost in recesiune in trimestrul al doilea (T2), cel mai scazut nivel in ultimii 2 ani.
Intentia de a face cheltuieli discretionare creste in intreaga lume in T2

 

Increderea globala a consumatorului a avut un scor de 94 in T2 2013, cu o crestere de un punct fata de T1 2013 si o crestere de trei puncte fata de T2 2012, conform rezultatelor despre increderea consumatorului oferite de Nielsen, lider global in furnizarea de informatii despre ceea ce cauta si cumpara consumatorii.

“In timp ce nivelul de incredere in Europa a ramas constant in contextul stabilizarii conditiilor financiare, perceptia despre locurile de munca, finantele personale si intentiile de cheltuieli s-a imbunatatitin cele mai mari trei economii –SUA, China si Japonia –ceea ce reprezinta un efect benefic la nivel global,” a declarant Dr. Vankatesh Bala, economist sef al The Cambridge Group, parte din Nielsen. “Oricum, raman temerile ca evenimente macroeconimice, precum o crestere prea abrupta a dobanzilor, care potincetinitrendul de revenirea consumatorului, inclusiv in ceea ce privestecererea pentru achizitiile de case si bunuricu valoare ridicata.”

Studiul global Nielsen care masoara Increderea Consumatorului si intentia de a cheltui, initiat in 2005, masoara increderea consumatorului, temerile majore si intentia de a cheltui in randul a peste 29 000 respondenti cu acces la Internet[1]din 58 de tari. Nivelele de incredere a consumatorului deasupra si sub o linie de referinta de 100 indica gradele de optimism si pesimism. In cel mai recent val al studiului, efectuat intre 13 –31 mai, 2013, increderea consumatorului  a crescut in 45%din pietele globale masurate de Nielsen, in comparatie cu 60 de procente in trimestrul anterior.

Mentalitate Recesionara Imbunatatita

In timp ce mai mult de jumatate (55%) din respondentii la nivel global au considerat ca au fost in recesiune in al doilea trimestru, acesta a fost cel mai scazut nivel raportat in doi ani (din T1 2011). Nord-americanii au raportat cel mai mare declin trimestrial al mentalitatii recesionare, de 6 puncte procentuale la 69 procente, cel mai scazut nivel din T3 2007 sau dinainte de Marea Recesiune.

“Imbunatatirea sentimentului recesionar printre Nord-americani a fost condusa de evolutia pozitiva a contextului macro-economic in S.U.A.,” a declarat Dr. Bala. 72% dintre respondentii din S.U.A. au spus ca au fost in recesiune –o imbunatatire cu 5 puncte procentuale fata de T1 si o modificare cu 15 puncte procentuale de la media a 5 ani (2008 – 2012), interval in care 87 procente dintre Americaniau declarat ca se simt in recesiune.De asemenea, temerilecu privire la economia SUA au inregistratun declin cu opt puncte procentualeprintre respondentii americani in al doilea trimestru, scazand la 19  procente.

“Exista din ce in ce mai multedovezi ale unei imbunatatiri in ceea ce privesteeconomia americana,” a spus James Russo, Senior Vice President, Global Consumer Insights, Nielsen. “In timp ce nivelul somajului pare sa se stabilizeze la7.6 procente, cei mai importanti promotori ai schimbarii includ castigurile record la bursele de valorisi revenirea pieteiimobiliarelor, care au impact clar asupra bunastarii gospodariilor si potentialului de cheltuieli.”

Rezultate Nielsen au prezentat un declin al sentimentuluir recesionarin al doilea trimestru pentru Orientul Mijlociu/ Africa, cu o scadere de patru procente la 73%; in Europa, care a scazut doua puncte la 74 procente si in Asia-Pacific, cu un declin de un procent la 40 de procente. In America Latina, 56% dintre respondent au declarat ca au simtit ca sunt in recesiune, o crestere cu sase puncte procentuale fata de T1 2013.

Mai multe rezerve, mai multe cheltuieli

In medie, intentiile de a face cheltuieli discretionare pentru imbracaminte noua, vacante/concedii, activitati distractive in afara casei si produse tehnologice noi au crescut in intreaga lume in al doilea trimestru.Astfel, 47% dintre respondentii globali au economisit banii de rezerva, 19% au investit, iar 11% au economisit pentru pensionare.La nivel global, 14% au raspuns ca nu au bani de rezerva, un declin de la 15 procente raportate in T1 si T2 2012.

Conform studiului Nielsen, respondentii din Asia-Pacific au raportat cea mai semnificativacrestere trimestriala a cheltuielilor (cu patru puncte procentuale) pe vacante/concedii (43%), imbracaminte noua (39%), activitati de divertisment in afara casei (38%) si produse tehnologice noi (34%).De asemenea, respondentii din Asia-Pacific au economisit cel mai mult, in comparatie cu alte regiuni, cu 61 procente punand bani in conturi de economii si o treime (32%) investind in actiuni sau in fonduri mutuale.

In regiunea Orientul Mijlociu/ Africa, intentia de face cheltuieli discretionare pentru divertisment in afara casei (21%) si vacante/concedii (18%) a crescut in al doilea trimestru cu patru si cinci puncte procentuale, respectiv.Cresterimarginale de cheltuieli (cu un punct procentual) pentru imbracaminte, tehnologie, decoratiuni si vacante au fost raportate in America Latina in comparatie cu trimestrul anterior.Intentiile de economisire si cheltuieli printre respondentii Europeni au ramas la acelasi nivel in al doilea trimestru.

 

Tendinteglobale

Cresteri ale increderii consumatorului au fost raportate in Asia-Pacific (cu doua puncte la 105), in America de Nord (cu doua puncte la 96) si in Orientul Mijlociu/ Africa (cu sase puncte la 91), in comparatie cu trimestrul anterior.In Europa, indicele de incredere a consumatorului a ramas stabil la 71 pentru trei trimester consecutive, iar indicele  de incredere pentru America Latina a scazut cu un punct la 93 in T2.

In economii cheie, increderea consumatorului a crescut cu trei puncte in Statele Unite (96), a crescut cu doua puncte in China (110), a crescut cu cinci puncte in Japonia (78) si a ramas constanta in Germania (90). Indonezia a raportat cel mai mare indice, cu valoarea de 124, o crestere cu doua puncte peste T1. Portugalia a raportat cel mai scazut indice la 33, la acelasi nivel cu T1. Noua din 58 de tari incluse in studiu au raportat un indice de incredere deasupra nivelului de 100.

Increderea consumatorului a scazut in 14 din 29 de piete europene, iar regiunea includea noua din cele 10scoruri de index de la baza, inclusiv Ungaria, Italia, Franta, Grecia si Spania. Increderea a crescut in 13 piete Europene, inclusiv in Marea Britanie, cu patru puncte de index la 79.

In ansamblu, increderea in Asia-Pacific a ramas la un nivel ridicat, cu sapte piete raportand indici peste nivelul de 100. In plus fata de cresterea Chinei, Indonezia (124) si Filipine (121) au raportat cresteri in al doilea trimestru, cu doua si trei puncte, respectiv. India (118), Tailanda (114), Hong Kong (107), si Malaezia (103), au scazut cu 2, 1, 1, si 4 puncte de index, respectiv.

Increderea consumatorului in America Latina a scazut pentru al doilea trimestru consecutiv, coborand un punct de index fata de T1 2013 la un scor de 93. Brazilia a condus regiunea cu cel mai inalt index de 110, care a scazut cu doua puncte in trimestrul al doilea. Peru (99) si Columbia (87) au raportat cresteri in timp ce Venequela (68) a raportat scaderi pentru trei trimester consecutiv, iar Chile (94), Argentina (68), si Mexic (84) au fost in scadere pentru al doilea trimestru consecutiv.

Increderea consumatorului a crescut in patru din sase piete din Orientul Mijlociu/ Africa, cu Pakistan (98) raportand cea mai mare crestere pe parcursul a trei luni, de 11 puncte, urmata de o crestere cu patru puncte in Arabia Saudita (100), trei puncte in Egipt (77) si Africa de Sud (81). Scaderu ale increderii au fost raportate in Emiratele Arabe Unite (107) si Israel (83), care au scazut 1 si 8 puncte, respectiv.

In America de Nord, in timp ce SUA a cunoscut o crestere a increderii consumatorului, Canada a scazut patru puncte la un index de 98.

Despre Nielsen Global Survey

Studiul Global Nielsen despre Increderea consumatorului si intentia de a cheltui a fost efectuat intre 13-31 mai, 2013, implicand mai mult de 29 000 de consumatori online in 58 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa, si America de Nord. Esantionul are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara bazate pe utilizatorii de Internet, este ponderat pentru a fi reprezentativ pentru consumatorii de Internet, si are o marja maxima de eroare de ±0.6%. Acest studiu Nielsen este bazat numai pe comportamentul respondentilor cu acces la Internet. Ratele de penetrare a Internetului variaza de la o tara la alta. Nielsen utilizeaza un minim standard de raportare o rata de penetrare a Internetului de 60% sau 10M populatie online pentru includerea in studiu.Indicele de Incredere a Consumatorului in China este compus dintr-un sudiu bazat pe un mix de metodologii distincte, implicand3500 respondenti in China.Studiul Nielsen Global Survey, care include Indicele Global de Incredere a Consumatorului, a fost initiat in 2005.

Despre Nielsen

Nielsen este o companie de informatii globale si masurare, cu o pozitie de lider in marketing si informatii despre consumatori, televiziune si alte masuratori media, inteligenta online, masuratori mobile si proprietati associate. Compania Nielsen este prezenta in aproximativ 100 de tari, cu sediul la New York, SUA si Diemen, Olanda. Pentru mai multe informatii, vizitati www.nielsen.com.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *