Plaje amenajate în parcurile comerciale sau ce mai fac retailerii pentru a atrage cumpărătorii Plaje amenajate în parcurile comerciale sau ce mai fac retailerii pentru a atrage cumpărătorii
Pentru a atrage cumpărătorii şi a le oferi o alternativă de petrecere a timpului liber pe perioada verii, parcurile comerciale operate de ARGO în... Plaje amenajate în parcurile comerciale sau ce mai fac retailerii pentru a atrage cumpărătorii
La plaja in parcul comercialPentru a atrage cumpărătorii şi a le oferi o alternativă de petrecere a timpului liber pe perioada verii, parcurile comerciale operate de ARGO în Iaşi, Oradea şi Suceava, de exemplu, au amenajat în premieră plaje cu nisip, umbrele şi şezlonguri, în special pentru copii; concursurile de golf, plăcintele uriaşe şi o serie de premii sunt puse, de asemenea, la bătaie de centrele comerciale pentru a păstra viu interesul vizitatorilor în sezonul estival.

Parcurile comerciale din zona Moldovei ies din tiparele clasice ale scăderii vânzărilor în sezonul de vară ca urmare a plecării locuitorilor în concedii, întrucât mulți moldoveni se întorc acasă pentru a-și petrece vacanţa, după ce o bună perioadă de timp au fost la muncă în diferite ţări europene, susține Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din România.

Recensământul din 2011 a plasat o serie de judeţe din Moldova în top în ceea ce priveşte numărul de locuitori plecaţi pentru o perioadă mai lungă de timp în străinătate: judeţele Bacău, Neamţ, Suceava şi Iaşi se află pe primele locuri. Pentru comparație, numărul bucureştenilor plecaţi din ţară pe o perioadă lungă de timp este la circa jumătate faţă de cel al sucevenilor, în timp ce judeţul Ilfov se află la sfârșitul clasamentului.

“În principal ca urmare a întoarcerii românilor în țară în vacanţa de vară, în cele două centre comerciale pe care le operăm în Iaşi şi, respectiv, Suceava, variaţia medie a vânzarilor (per ansamblul retailerilor) este mai redusă între lunile de vară; mai mult, vânzările cresc în această perioadă în special pe zona “Do-It-Yourself” şi a amenajărilor interioare”, a precizat Graham Kilbane.

Situaţia este diferită la Era Shopping Park Oradea, de exemplu, unde traficul de vizitatori înregistrează un declin în iulie, iar vânzările  merg mai bine în august decât în luna anterioară, cu o revigorare generală semnificativă în septembrie, când pe de o parte încep şcolile, iar pe de alta se introduc în magazine noile colecţii. Lucrurile sunt oarecum similare în parcul comercial operat de ARGO în Sibiu, dar scăderile sunt mai mici decât la Oradea, întrucât Sibiul este o destinaţie de vacanţă, aşa încât vizitatorii care ajung în oraş “compensează” o parte dintre sibienii care au plecat în concediu.

“Desigur însă că retailerii şi managementul centrelor comerciale implementează acţiuni menite să stimuleze atât traficul, cât şi vânzările, şi aici mă refer nu doar la parcurile operate de ARGO, ci în general, iar imaginaţia manifestată în acest an mi se pare debordantă în multe locaţii”, a arătat Graham Kilbane.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *