Investiţiile, calitatea serviciilor şi implicarea autorităţilor pot revitaliza zona de sud a litoralului Investiţiile, calitatea serviciilor şi implicarea autorităţilor pot revitaliza zona de sud a litoralului
Opinie Luchi Georgescu, Acţionar Unic Melodia, proprietar al Complexului Hotelier Melodia din Venus! Am observat că în acest an, din cauza situaţiei economice precare, cel... Investiţiile, calitatea serviciilor şi implicarea autorităţilor pot revitaliza zona de sud a litoralului

Luchi Georgescu-Presedinte MedaProdOpinie Luchi Georgescu, Acţionar Unic Melodia, proprietar al Complexului Hotelier Melodia din Venus!

Am observat că în acest an, din cauza situaţiei economice precare, cel mai important element în alegerea vacanţei este, pentru o pondere importantă a populaţiei, preţul. Ofertele de early booking, promoţii, reduceri sau oferte last minute sunt tot mai căutate de turiştii români. Conform tendinţei generale de reducere a consumului se remarcă şi o scădere importantă a numărului de turişti, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Situaţia economică determină şi alegerea tipurilor de sejur şi de pensiune. Sistemul all inclusive este încă la început şi este puţin căutat, atât din cauza cererii scăzute a turiştilor români pentru asemenea pachete, cât şi a lipsei infrastructurii hoteliere necesare. Din experienţa mea şi din evoluţia pieţei cele mai căutate sejururi sunt cele care au inclus doar micul dejun. Ca hotelier cred că este foarte important să promovezi maxim două tipuri de pachete turistice deoarece altfel au de suferit serviciile oferite.

Anul trecut am avut un profil mixt de clienţi: turişti care au achiziţionat sejururi foarte convenabile financiar şi care nu au apreciat condiţiile şi confortul puse la dispoziţie de hotel şi turişti care au achiziţionat sejururile online, care au văzut site-ul, au apreciat conceptul şi au ales Melodia în locul unei vacanţe în străinătate. După repoziţionarea de anul acesta am hotărât să ne adresăm celor care apreciază conceptul Melodia şi doresc o vacanţă mai puţin zgomotoasă, cu servicii de calitate.

Pentru a atrage turiştii în România este foarte importantă creşterea calităţii serviciilor, chiar dacă sezoanele sunt destul de scurte. Este foarte important să se investească în trainingurile pentru personalul sezonier şi fidelizarea acestuia pentru a reveni şi în anii viitori.

Deşi este o investiţie considerabilă, alinierea la instrumentele actuale de marketing, vânzări şi implementare de programe informatice este esenţială pentru succesul unui business în turism.

Nu putem discuta, însă, despre creşterea numărului turiştilor fără eforturile conjugate ale factorilor politici de decizie din acest domeniu şi al instituţiilor locale din zonele turistice, unde hotelierii sunt principalii plătitori de taxe şi impozite la bugetele locale.

Situaţia este cu atât mai dificilă în sudul litoralului care este de câţiva ani într-un con de umbră. Cred că printr-un efort comun din partea patronatelor, a Ministerului Turismului, a Consiliul Local şi a Primăriei Mangalia se poate revitaliza această zonă. Sunt foarte importante investiţiile hotelierilor, dar şi susţinerea acestora prin asigurarea infrastructurii, prin întreţinerea zonelor verzi şi a plajelor, renunţarea la construcţiile de pe plajă şi din zonele de promonadă, sistematizarea, atât cât se mai poate, zonei şi menţinerea curăţeniei.

Este foarte important ca oficialităţile locale să organizeze frecvent, în sezonul estival, diverse evenimente artistice, care, repetate anual, vor creşte atractivitatea zonei de sud a litoralului. În condiţiile în care acţiunile de marketing pentru promovarea staţiunilor din sud şi comunicarea evenimentelor sunt bine gândite şi au o frecvenţă bună, investiţiile se vor înmulţi şi staţiunile din sud vor recapata interesul turiştilor. Dacă în nord de poate, de ce nu se întâmplă şi în sud?

De asemenea, nu consider că promovarea turismului excesiv de ieftin, cum ar fi cel din programele sociale, este o soluţie pentru dezvoltarea industriei, pentru că accentuează declasarea litoralului. Investitoii vor să îşi amortizeze investiţia şi să înregistreze profit, de aceea au nevoie de turişti care să îşi permită să cumpere sejururi în condiţii normale.

Aceşti turişti sunt vizaţi de noi anul acesta. După investiţia de anul trecut pentru lansarea hotelului, anul acesta am investit în facilităţi şi servicii, atât pentru adulţi cât şi pentru copii. Pe terasa restaurant Melodia organizăm săptămânal degustari de vinuri şi programe artistice, am diversificat meniul şi avem opţiunea de a servi prânzul sau cina în regim bufet. Am prelungit şi propramul piscinei şi cel al barului de piscină, dar şi pe cel al animatorilor care organizează programe pentru copii.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *