Agenţie imobiliară sau o gogoşerie? Agenţie imobiliară sau o gogoşerie?
În condiţiile în care numărul tranzacţiilor imobiliare este în creştere şi pe piaţa există o concurenţă slab pregătită, înfiinţarea unei agenţii imobiliare este o... Agenţie imobiliară sau o gogoşerie?
brokerÎn condiţiile în care numărul tranzacţiilor imobiliare este în creştere şi pe piaţa există o concurenţă slab pregătită, înfiinţarea unei agenţii imobiliare este o oportunitate. Mai mult, deschiderea unei agenţii imobiliare presupune o investiţie minimă şi riscuri mici, susține Dragoş Vîlceanu, preşedintele Asociaţiei Brokerilor Imobiliari (ABI).

Pentru a-ţi deschide o agenţie imobiliară ai nevoie de capital uman. Ai nevoie de agenţi imobiliari pe care să-i instruieşti. În rest, nu ai nevoie de utilaje sau de stocuri de marfă. Nu ai nevoie de investiţii majore. Este mai ieftin să-ţi deschizi o agenţie imobiliară decât o gogoşerie. Pentru o gogoşerie îţi trebuie utilaje, care sunt destul de scumpe. Pentru a deschide porţile unei agenţii imobiliare trebuie să ai un calculator, un birou, un telefon şi o maşină. Amortizarea investiţiei se face imediat, în câteva luni”

Dragoş Vîlceanu, preşedintele Asociaţiei Brokerilor Imobiliari (ABI)

Dacă în 2008 oamenii făceau imobiliare doar pentru că obţineau câştiguri fabuloase într-un timp record, acum românii se îndreaptă către afacerile din imobiliare pentru că pot pătrunde uşor în acest domeniu, alocă investiţii minime pentru o astfel de afacere, îşi asumă riscuri mici şi au şansa de a câştiga bine dacă sunt profesionişti. Pentru a-ţi deschide o agenţie, tot ce trebuie să faci este să urmezi un curs de 5 zile (3 zile de traininguri şi 2 zile de practică), în valoare de 500 de lei, pentru a obţine acreditarea de broker imobiliar şi să-ţi înfiinţezi un SRL.

În ultimii ani, s-a observat că în piaţă au apărut numeroase „buticuri imobiliare”. Acestea sunt agenţii imobiliare care nu angajează mai mult 4-5 agenţi imobiliari. Brokerii din cadrul acestor agenţii de dimensiuni mici activează pe segmente de piaţă care nu se concurează.

Meseria de agent imobiliar nu este una tocmai uşoară pentru că este foarte dinamică. Cea mai mare parte din activitatea brokerului se defăşoară pe teren, de aceea puţini rezistă în acest domeniu. Aşadar, 8 din 10 agenţi imobiliari abandonează acest loc de muncă în primele 6 luni, potrivit unei statistici ABI.

În prezent, obţinerea comisionului din partea clienţilor este mult mai dificilă decât înainte de criză. În plus, nu mai discutăm de comisioanele astronomice din perioada 2006-2007. Venitul unui agent imobiliar este atractiv, dar pentru a ajunge la performanţă trebuie multă muncă şi profesionalism.

În ceea ce priveşte venitul unui agent imobiliar, acesta poate fi de câteva sute de euro, în cazul unui începător şi poate depăşi 1.500 de euro, dacă discutăm de un specialist.

Bunul mers al unei agenţii imobiliare depinde foarte de mult de performanţa fiecărui broker în parte, deoarece încasările firmei cresc direct proporţional cu numărul de tranzacţii imobiliare încheiate. Aproximativ 50% din comisionul încasat de agentul imobiliar se îndreaptă către costurile operaţionale ale firmei.

„În condiţiile în care în 2013 discutăm de o piaţă imobiliară complet diferită faţă de cea din 2008, agenţii trebuie să se adapteze noilor cerinţe din acest sector. În acelaşi timp, brokerii imobiliari cu experienţă trebuie să fie deschişi noilor metode şi instrumente de lucru. Atât agentul, cât şi cumpărătorul trebuie să lupte pentru a se lucra în mod legal pentru finalizare unei tranzacţii imobiliare”, a subliniat Dragoş Vîlceanu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *