Trends: 65% dintre români au un aparat foto între gadget-urile personale Trends: 65% dintre români au un aparat foto între gadget-urile personale
Confom datelor F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei, 65% dintre români deţin astăzi măcar un aparat de fotografiat. Mai... Trends: 65% dintre români au un aparat foto între gadget-urile personale
DSLR gadgetConfom datelor F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei, 65% dintre români deţin astăzi măcar un aparat de fotografiat. Mai mult de 29%  dintre aceştia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din România au câte un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.

În România segmentul de piaţă foto-video este în continuă creştere, consumatorii fiind tot mai interesaţi să-şi diversifice aparatele foto personale dar şi cunoştinţele despre tehnica de fotografiat. Sunt concluziile studiului despre popularitatea aparatului foto în România realizat de F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei. Studiul de piaţă a urmărit să sondeze  preferinţele de cumpărare ale românilor, indicatorii tehnici care fac diferenţa în decizia de cumpărare dar şi ponderea compactelor şi DSLR-urilor între consumatori.

Dinamica este explozivă! În România nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil în ultimul an. Este rezultatul nevoii  de a memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viaţa fiecăruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrală să poată fi dublată de cea digitală: fotografia şi stocarea acesteia într-o arhivă personală sau online”

Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio

Studiul distinge publicul în două categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obţinute cu aparate uşor de folosit şi transportat, care includ funcţii de retuşare a imaginii şi eventual Wi-Fi integrat şi profesioniştii interesaţi de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care oferă un control manual avansat şi imagini bune în orice condiţii.

Aparatul foto compact – cel mai popular printre români

aparat foto
Studiul de piaţă mai arată că circa 76% dintre utilizatori şi-au cumpărat aparate foto compacte. Criteriile după care românii aleg astfel de aparate sunt: designul atrăgător, meniul uşor de folosit şi preţul cât mai accesibil. De asemenea românii optează pentru aparate de mici dimensiuni pe care pot să le aibă mereu la îndemână.

Pentru publicul amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experienţelor trăite. Performanţele tehnice contează mai puţin, pe când designul aparatului şi mobilitatea acestuia pot cântări greu în decizia de cumpărare”

Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio

Întrebaţi totuşi despre indicatorii tehnici care contează cel mai mult, peste 86% dintre respondenţi au spus că numărul de megapixeli reprezintă indicele de performanţă al aparatului de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezoluţie înregistrată (81%), profunzime în culoare (80%), meniu uşor de folosit (78%).

30% dintre utilizatorii de aparate foto din România deţin DSLR-uri

aparat foto 2Această categorie este considerată cea a profesioniştilor în fotografie. Conform studiului cei mai mulţi dintre profesionişti sunt bărbaţi, au venituri ridicate şi vârste cuprinse între 25-35 de ani.

Aceştia sunt cumpărători de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto personale care fie au o meserie strâns legată de fotografie, fie dezvoltă o pasiune pe care o alimentează zilnic cu informaţii de ultimă oră în domeniu.

„Este un public informat, atent la reguli de compoziţie, pentru care parametrii tehnici contează cel mai mult. Pentru utilizatorii profesionişti fotografia înseamnă creaţie şi un proces continuu de informare şi practică fotografică”, precizează Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio.

Criteriile tehnice importante pentru această categorie de public sunt: măsurarea expunerii, montură obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafală, sensibilitate expunere, multiplicator distanţă focală, profunzime în culoare, temporizator.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional şi a analizat dinamica segmentului foto-video în România în ultimul an, la iniţiativa F64 Studio.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *