“Liderii digitali de succes” duc veniturile companiilor de media într-o nouă eră “Liderii digitali de succes” duc veniturile companiilor de media într-o nouă eră
Studiile arată că „liderii digitali de succes” au devenit agili prin adoptarea ingenioasă a tehnologiilor mobile, a reţelelor sociale, a tehnologiilor cloud şi big... “Liderii digitali de succes” duc veniturile companiilor de media într-o nouă eră
it-leadersStudiile arată că „liderii digitali de succes” au devenit agili prin adoptarea ingenioasă a tehnologiilor mobile, a reţelelor sociale, a tehnologiilor cloud şi big data analytics. Peste 550 de executivi seniori din companiile globale de media şi divertisment consideră că, până în 2015, 57% din veniturile lor vor proveni din zona de digital, în creştere cu 47% comparativ cu astăzi, iar agilitatea organizaţională devine principalul factor de succes în era digitală.

Veniturile companiilor de media şi divertisment provenind din zona digitală vor depăşi curând nivelul de 50% în raport cu cele tradiţionale, se arată în studiul Ernst & Young – Digital agility now! Creating a high-velocity media and entertainment organization in the age of transformative technology . În prezent, veniturile provenind din zona de digital se cifrează, în medie, la 47%, iar respondenţii consideră că, până în 2015, acestea vor depăşi 57% din totalul veniturilor, digitalul devenind astfel noua normă a industriei şi sursa majoritară de venituri pentru companiile de media şi divertisment.

Studiul identifică principalele caracteristici ale „liderilor digitali de succes” din industria de media şi divertisment. Companiile de succes sunt cele care folosesc noile tehnologii nu doar pentru a dezvolta noi produse şi servicii, ci şi pentru a construi organizaţii mai agile, capabile să simtă din timp şi să răspundă mult mai rapid la modificările ce survin în aşteptările consumatorilor, în oportunităţile din piaţă şi pe zona de riscuri. Liderii digitali de succes sunt cei care definesc noile matrici ale agilităţii organizaţionale, pe măsură ce are loc tranziţia către digital a industriei de media şi divertisment iar digitalul devine noua normă.

Elena Badea_Director MarketingMobilul, reţelele sociale, tehnologiile cloud şi big data analytics sunt cele care setează noile reguli ale jocului pentru firmele de media şi divertisment. Toate aceste tehnologii pot fi de folos liderilor digitali din industria de media şi divertisment, care au făcut deja paşi mari adoptând devreme digitalul, ca să-şi extindă avantajele, iar pentru cei care au rămas în urmă reprezintă o bună oportunitate ca să se poată adapta mai rapid şi să recupereze din întârzieri”

Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, Ernst & Young Romania

Potrivit raportului, o altă diferenţă majoră între liderii digitali de succes şi ceilalţi participanţi la studiu constă într-o mai mare importanţă acordată de primii folosirii tehnologiilor mobile, a reţelelor sociale, a tehnologiilor cloud şi big data analytics în cadrul colaborărilor interne. De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes consideră că reţelele sociale joacă un rol foarte important în comunicarea internă dintre angajaţi: 67% din lideri o consideră ”foarte” sau ”extrem” de importantă, comparativ cu 42% în cazul celorlalţi. Studiul evidenţiază importanţa colaborării rapide şi facile având la bază reţelele sociale, care este şi una din principalele caracteristici ale unei organizaţii agile, în cazul căreia fluxul de informaţii este la îndemâna tuturor.

Studiul subliniază faptul că liderii digitali care au implementat programe avansate de social listening (monitorizarea reţelelor sociale), de analiză aprofundată şi o infrastructură bazată pe cloud au o capacitate sporită să dezvolte produse noi şi să identifice resurse noi. Totodată, companiile lor îşi dezvoltă abilitatea de a învăţa rapid din greşeli şi de a le repara în cel mai scurt timp. Această agilitate organizaţională este necesară pentru a răspunde cerinţelor consumatorului al cărui comportament digital este în evoluţie rapidă.

Alte aspecte evidenţiate de studiu:

– Alianţele tehnologice: Liderii digitali de succes subliniază importanţa încheierii unor alianţe care să îi ajute să avanseze mai repede decât ar face-o singuri. Astfel, 51% dintre ei (comparativ cu 30% din rândul celorlalţi) plasează pe primele locuri din topul priorităţilor lor strategice pentru transformarea digitală încheierea de alianţe tehnologice sau cu alţi parteneri din zona de media şi divertisment.

– Implementarea de tehnologii de a doua generaţie: Liderii digitali de succes s-au declarat de două ori mai deschişi decât ceilalţi să încorporeze lecţiile învăţate din implementarea primelor tehnologii pentru a atinge o funcţionalitate mai avansată. De exemplu, 49% dintre liderii digitali folosesc deja tehnologii mobile de a doua generaţie pentru a dezvolta produse sau servicii, faţă de doar 16% din rândul celorlalţi.

– Mobilitatea Smart (inteligentă): 32% dintre liderii digitali de succes folosesc deja tehnologii mobile de a doua generaţie sau chiar mai recente pentru a le facilita angajaţilor lor o comunicare mai eficientă, faţă de doar 13% din rândul celorlalţi.

– Cloud: Liderii digitali de succes subliniază importanţa tehnologiilor de cloud computing pentru creşterea flexibilităţii interne şi în relaţia cu clienţii. De exemplu, 74% dintre liderii digitali afirmă că este important să ai acces la instrumentele de business în cloud, faţă de 49% din rândul celorlaţi respondenţi. Mai mult, 43% dintre liderii digitali de succes folosesc deja soluţii cloud de a doua generaţie pentru a creşte viteza de dezvoltare de produse sau servicii noi, faţă de doar 12% din rândul celorlalţi.

– Analizele de baze de date mari (big data analytics): Liderii digitali de succes sunt de trei ori mai deschişi decât ceilalţi respondenţi să folosească tehnicile de analiză de baze mari de date de a doua generaţie pentru a-şi îmbunătăţi relaţiile cu clienţii (26% vs. 9%). Dintre toţi respondenţii, 66% se bazează pe resurse interne pentru a obţine informaţii despe clienţii lor, în timp ce 41% afirmă că nu pot obţine informaţii viabile despre clienţi din datele pe care le au – sugerând că nu dispun de instrumentele de analiză potrivite sau nu deţin în intern abilităţile necesare, preferând să apeleze în acest sens la parteneriate sau resurse externe.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *