Ţi-am atras atenţia? Acum “Citeşte eticheta”! Campanie de conştientizare a consumatorilor iniţiată de ROMEPS Ţi-am atras atenţia? Acum “Citeşte eticheta”! Campanie de conştientizare a consumatorilor iniţiată de ROMEPS
Din cauza scăderii numărului de lucrări de termoizolații, nivelul pieței de polistiren în prima parte a anului s-a redus cu 20-25 de procente. La... Ţi-am atras atenţia? Acum “Citeşte eticheta”! Campanie de conştientizare a consumatorilor iniţiată de ROMEPS
Din cauza scăderii numărului de lucrări de termoizolații, nivelul pieței de polistiren în prima parte a anului s-a redus cu 20-25 de procente. La aceasta se adaugă și o tendință de a folosi materiale ieftine și neconforme cu standardele impuse de lucrările efectuate.

“Astfel, doar 10% din polistirenul folosit la termoizolaţii este cel recomandat de normele pentru astfel de lucrări”, afirmă Marin Cruţescu, director executiv ROMEPS (numele sub care activează Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România) şi proprietarul companiei AMVIC.

În acest sens, ROMEPS a demarat o campanie de conştientizare a consumatorilor privind calitatea polistirenului de pe piaţă. “Din studiile ROMEPS aflăm că peste 50 de procente din polistirenul folosit în România nu respectă standardele tehnice impuse de aplicaţiile pentru care este vândut, iar din acesta mai mult de o treime este comercializat sub denumiri înşelătoare. Pentru a se proteja, consumatorii trebuie să citească eticheta, să afle ce produs cumpără. Informarea este cel mai la îndemână instrument de control”, mai spune Cruţescu.

Omul de afaceri a precizat în cadrul unei conferinţe de presă că, începând cu 18 iunie, ROMEPS a demarat campania naţională “Citeşte eticheta!”.

“Tragem un semnal de alarmă cu privire la calitatea precară a polistirenului folosit în construcţii. Consumatorul final întâmpină greutăţi atunci când vine vorba să se protejeze de neregulile din piaţă. Astfel,campania noastră are tocmai rolul de a răspunde la întrebarea <Cum pot să identific produsele cu nume înşelătoare?>. Răspunsul este: <CITEŞTE ETICHETA şi caută codul tehnic de pe baxul de polistiren!>”, mai spune Marin Cruţescu.

Potrivit lui Cruţescu, pentru lucrările de termoizolare, beneficiarii trebuie să ştie că toate standardele europene recomandă folosirea polistirenului EPS80, cu o grosime minimă de 10 centrimetri. Din informaţiile asociaţiei, în ultimii patru ani, cele mai multe lucrări de termoizolaţii s-au realizat cu polistiren de tip EPS60 sau chiar mai mic, materiale nerecomandate pentru această aplicaţie, fapt ce afectează consistent eficienţa lucrărilor. “Polistirenul de tip EPS 50 ar putea fi folosit în peste 40% dintre construcţiile realizate în ultimii ani pentru că lumea nu a ştiut ceea ce foloseşte într-adevăr”, menţionează Cruţescu. Potrivit acestuia, în Austria, autorităţile au interzis producţia şi comercializarea polistirenului de tip EPS 50.

Cumpărătorii trebuie să ştie că termenul “termosistem” include toate materialele necesare realizării unui sistem de izolaţie exterioară. Denumirile de “faţadă ventilată” sau ”fără încărcare mecanică” , indică tocmai faptul că produsul nu este recomandat de producători pentru destinaţia pe care i-o atribuie majoritatea beneficiarilor. Cifrele care se răgăsesc în denumirea generică gen “EPS 80” sau „ABC 80” trebuie să fie identice cu cele din codul de produs şi implicit să indice caracteristicile de compresiune ale materialului.

“Programul naţional de termoizolare este admirabil, dar lipseşte cu desăvârşire!”, a mai spus reprezentantul ROMEPS. Potrivit acestuia, în loc să crească în acest an, lucrările de termoizolaţii au scăzut considerabil. Anul trecut piaţa de polistiren s-a cifrat în jurul a 3,5 milioane de metri cubi, cu o valoare aproximativă de 100 milioane de euro. “Dacă lucrurile ar fi avut un parcurs firesc, nivelul pieţei în acest an ar fi trebuit să fie de minim 4 milioane de metri cubi”, mai spune Marin Cruţescu.

Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România s-a înfiinţat în anul 2004, din 2011 activând sub denumirea ROMEPS. Misiunea ROMEPS este aceea de a promova pe piaţa din România un standard de calitate pentru producătorii şi importatorii de polistiren. Membrii actuali în asociatie sunt companiile: Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch Porozell, Swisspor.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *