Bugetul alocat programului “Rabla”, de 6 ori mai mic decât în 2010 Bugetul alocat programului “Rabla”, de 6 ori mai mic decât în 2010
Bugetul alocat programului pentru înnoirea parcului auto din acest an are o valoare de 30 milioane de euro, de aproximativ 6 ori mai mic... Bugetul alocat programului “Rabla”, de 6 ori mai mic decât în 2010

rabla 2013Bugetul alocat programului pentru înnoirea parcului auto din acest an are o valoare de 30 milioane de euro, de aproximativ 6 ori mai mic decât bugetul alocat programului în anul 2010, în valoare de 172 milioane de euro, conform analizei Auto.ro. Deși s-a majorat valoarea voucherului de la 3.800 de lei, cât a fost în anii precedenţi, la 6.500 de lei în acest an, s-a diminuat numărul de vouchere alocate, de la 190.000 în anul 2010, la 20.000 de tichete în 2013, din care 17.000 sunt pentru persoanele fizice şi 3.000 pentru instituţiile publice care dețin autovehicule mai vechi de 5 ani.

Începând cu anul 2010, bugetul alocat programului “Rabla” a înregistrat un declin, ajungând la 108 milioane de euro în 2011 și 38 milioane de euro în 2012, respectiv la 120.000 de vouchere în anul 2011 și la 45.000 de tichete în 2012. Conform analizei Auto.ro, s-a înregistrat și o învechire continuă a parcului auto în ultimii 5 ani, ajungând în prezent la o medie de 12 ani vechime, comparativ cu media de 10 ani înregistrată în anul 2008.

Noul program ce vizează înnoirea parcului auto este benefic, dar insuficient raportat la solicitările existente și la faptul că în prezent avem o piață de 2.500.000 autoturisme mai vechi de 10 ani, căreia i se adresează un program cu doar 20.000 de vouchere.

O propunere pentru îmbunătățirea programului ar fi să nu se decidă acordarea voucherelor în funcție de criteriul primului venit, ci vechimea mașinii să devină criteriul prioritar la acordarea tichetului, deoarece o mașină mai veche polueaza mai mult și are un risc potențial mai mare în trafic. Ponderea de 37% de mașini cu peste 15 ani vechime, vine în spijinul propunerii noastre. Programul are și rolul de a stimula piața vânzărilor de mașini noi. În anul 2012, piața de autoturisme noi s-a situat la aproximativ 66,000 de unități, iar pentru acest an estimăm 65,000 – 70,000 de unități. Astfel, ar rezulta o pondere de 30% a programului “Rabla” în vânzările de autoturisme noi pentru anul curent”

Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro

Programul de stimulare a înnoirii parcului auto național are ca scop diminuarea poluării prin scoaterea din uz a  autovehiculelor vechi cu nivel ridicat de poluare. Conform datelor oficiale, prin acest program derulat anual, din 2005 și până în prezent, au fost casate 460.000 de autoturisme uzate.

Evolutie program “Rabla” 2008 – 2013:

 

An

Numar vouchere

Valoare voucher (Ron)

Valoare program anual (milioane EUR)

2013

20,000

6,500

30

2012

45,000

3,800

38

2011

120,000

3,800

108

2010

190,000

3,800

172

2009

60,000

3,800

54

2008

40,000

3,000

33

Sursa: Auto.ro

Bugetul alocat programului “Rabla” este

de 6 ori mai mic decât cel din 2010

 

Bucureşti, 20 iunie 2013 – Bugetul alocat programului de înnoire a parcului auto din acest an este de 6 ori mai mic decât bugetul alocat programului derulat în anul 2010, conform analizei Auto.ro.

 

Bugetul alocat programului pentru înnoirea parcului auto din acest an are o valoare de 30 milioane de euro, de aproximativ 6 ori mai mic decât bugetul alocat programului în anul 2010, în valoare de 172 milioane de euro. Deși s-a majorat valoarea voucherului de la 3.800 de lei, cât a fost în anii precedenţi, la 6.500 de lei în acest an, s-a diminuat numărul de vouchere alocate, de la 190.000 în anul 2010, la 20.000 de tichete în 2013, din care 17.000 sunt pentru persoanele fizice şi 3.000 pentru instituţiile publice care dețin autovehicule mai vechi de 5 ani.

 

Începând cu anul 2010, bugetul alocat programului “Rabla” a înregistrat un declin, ajungând la 108 milioane de euro în 2011 și 38 milioane de euro în 2012, respectiv la 120.000 de vouchere în anul 2011 și la 45.000 de tichete în 2012. Conform analizei Auto.ro, s-a înregistrat și o învechire continuă a parcului auto în ultimii 5 ani, ajungând în prezent la o medie de 12 ani vechime, comparativ cu media de 10 ani înregistrată în anul 2008.

 

Noul program ce vizează înnoirea parcului auto este benefic, dar insuficient raportat la solicitările existente și la faptul că în prezent avem o piață de 2.500.000 autoturisme mai vechi de 10 ani, căreia i se adresează un program cu doar 20.000 de vouchere.

 

O propunere pentru îmbunătățirea programului ar fi să nu se decidă acordarea voucherelor în funcție de criteriul primului venit, ci vechimea mașinii să devină criteriul prioritar la acordarea tichetului, deoarece o mașină mai veche polueaza mai mult și are un risc potențial mai mare în trafic. Ponderea de 37% de mașini cu peste 15 ani vechime, vine în spijinul propunerii noastre”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.

 

“Programul are și rolul de a stimula piața vânzărilor de mașini noi. În anul 2012, piața de autoturisme noi s-a situat la aproximativ 66,000 de unități, iar pentru acest an estimăm 65,000 – 70,000 de unități. Astfel, ar rezulta o pondere de 30% a programului “Rabla” în vânzările de autoturisme noi pentru anul curent”, a mai completat Sergiu Gamureac.

Programul de stimulare a înnoirii parcului auto național are ca scop diminuarea poluării prin scoaterea din uz a  autovehiculelor vechi cu nivel ridicat de poluare. Conform datelor oficiale, prin acest program derulat anual, din 2005 și până în prezent, au fost casate 460.000 de autoturisme uzate.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *