Cel mai mare magazin online din România, eMag a organizat, astăzi, un eveniment inedit și a reușit să scoată o bună parte din presă...
eMag 2013Cel mai mare magazin online din România, eMag a organizat, astăzi, un eveniment inedit și a reușit să scoată o bună parte din presă din bârlog, undeva în afara orașului. Nu foarte departe, însă. Desinația exactă nu a fost anunțată nici chiar companiei de taxi care s-a ocupat de transportul jurnaliștilor către eveniment. Totul a fost aflat la câteva minute după îmbarcare: depozitul eMag, care se întinde pe o suprafață de 10.000 mp, de pe A1. Ce s-a întâmplat acolo? Iulian Stanciu, CEO eMAG a făcut o retrospectivă, plină de cifre, a anului trecut și a anunțat care sunt planurile companiei pe termen lung.

CEO-ul eMag a spus încă din start că în 2012, compania a înregistrat o creștere de trei ori mai mare decât cea a pieței de electroIT.  În același timp, eMag s-a concentrat pe investiții, care au depășit cinci milioane de euro (3,3% din vânzările companiei) și au vizat în principal infrastructura logistică (2 mil. euro) și informatică (3 mil. euro). Nu sau fost neglijați nici angajații, în ale căror traininguri, eMag a investit 0,5 milioane de euro.

Potrivit lui Stanciu, intrarea Naspers în acţionariatul eMAG a fost principala realizare a anului 2012. La rândul ei, această investiție a marcat o schimbare de perspectivă pentru cel mai mare magazin online din România.

Începând de anul trecut, am intrat într-o nouă etapă. Ne  permitem acum luxul de a gândi pe termen lung; am renunțat la eforturile pe termen scurt în favoarea unor investiții strategice care ne vor ajuta să ne ducem business-ul la  următorul nivel”,

Iulian Stanciu, CEO eMAG

Anul trecut, eMAG a generat  vânzări de 165 de milioane de euro, înregistrând o creștere de 14% față de anul anterior, de trei ori mai mare decât cea a pieței de electroIT.

Dacă la începutul anului ne așteptam la o creștere de 10% a pieței electroIT, aceasta nu a depășit  4,5%, chiar și cu ajutorul evenimentului de shopping Black Friday, care a generat 78% din creșterea  întregului an”

Iulian Stanciu, CEO eMAG

Reprezentanții emag susțin că din perspectiva retailului online stăm, însă, mai bine decât multe alte țări. Dacă media pieței europene este de 16,8% în ceea ce privește comerțul online pe acest segment , anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electroIT au venit din online.  Ținta eMag este să ducă această performanță și pe alte categorii, prin intermediul eMAG Marketplace, iar investițiile în infrastructură pe care le-au făcut anul trecut speră să îi ajute să își îndeplinească acest obiectiv.

Pentru anul în curs, eMAG și-a propus extinderea  unor categorii precum produse pentru copii sau cosmetice, iar pentru prima oară, mai mulți vendori vor putea intra simultan pe aceeași categorie de produse listată pe eMAG.ro. Printre planurile companiei pentru 2013 se mai numără și lansarea primei academii de e-commerce din România pentru dezvoltarea talentelor din interiorul companiei și susținerea proiectelor de CSR prin Fundația eMAG. În următoarele două luni, emag va deschide un nou showroom, iar până la sfârșitul anului vor mai urma și altele. În planurile eMag pentru 2013 se mai regăsesc proiecte precum “same day delivery” – livrarea în aeeași zi, verificarea coletului de livrare, dar și realizarea unui credit online …mai simplu.

Anul (eMag) 2012 în, câteva, cifre:

–          Un produs vândut la fiecare 10 secunde

–          1 din 3 români conectați la internet vizitează eMAG în fiecare lună

–          150 de secunde – durata medie în care e pregatit de livrare produsul comandat de pe eMAG.ro

–          Una din 4 tablete vândute în România e cumpărată de la eMAG

–          12 milioane de tone de colete livrate în 2012

–          Trafic zilnic pe eMag.ro cât al primelor 7 mall-uri însumate

–          180.000 de produse pe site

–          3,3 milioane de vizitatori pe lună

–          Cea mai mare comandă a unei persoane fizice: 33.000 euro

–          Cel mai scump produs cumpărat de o persoană fizică: Plotter Epson Stylus Pro GS 6000 – 18.000 euro

–          Cea mai îndepărtată comandă: Beba Veche – 662 de km

–          Cea mai dificil de livrat: combină frigorifică și televizor la Mila 23

PS. După un tur prin depozitul eMag (vezi Galeria Foto), unde am fost informați cum se mișcă acst business, am mai aflat că Iulian Stanciu&co pregătesc o altă investiție: un nou depozit de circa 100.000 mp, uneva în jurul Bucureștiului!

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *