Cele mai valoroase 100 branduri la nivel global valorează 2,6 trilioane dolari Cele mai valoroase 100 branduri la nivel global valorează 2,6 trilioane dolari
Topul BrandZTM al celor mai valoroase 100 branduri globale, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, se afla la cea de-a opta... Cele mai valoroase 100 branduri la nivel global valorează 2,6 trilioane dolari
S&PChartTopul BrandZTM al celor mai valoroase 100 branduri globale, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, se afla la cea de-a opta editie. Este singurul clasament care utilizeaza opiniile cumparatorilor curenti si potentiali ai brandului in completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brandului. Valoarea combinata a Topului 100 a crescut cu 77% din 2006. In prezent, brandurile din clasament au o valoare cumulata de 2.6 trilioane dolari.

Apple ramane lider in topul BrandZTM – topul celor mai valoroase 100 branduri globale –  cu o valoare estimata la 185 miliarde dolari. Apple a crescut cu doar +1% in ultimul an, comparativ cu cresterea de +51% a principalului sau rival, Samsung, care este acum pe pozitia 30 la nivel global cu o valoare a brandului de 21 miliarde dolari.

Google este, de asemenea, un candidat serios la pozitia de lider, compensand scaderea de anul trecut cu o crestere de +5% a valorii brandului in acest an. Google se afla pe locul 2 in clasament, cu o valoare de 114 miliarde dolari. Pe locul 3 se afla IBM, care valoreaza 112 miliarde dolari.

In competitia pentru pozitia de lider pe piata de Smartphone-uri, Samsung si-a alimentat cresterea spectaculoasa in valoarea brandului prin alocarea echilibrata a resurselor financiare intre inovatie (a fost o perioada remarcabila din punct de vedere al inovatiilor) si obiectivele de crestere a cotei de piata – sustinute prin suplimentarea bugetului de advertising cu 1.6 miliarde de dolari fata de anul precedent. Abilitatea Apple de a-si pastra pozitia de lider in ciuda nivelului mai ridicat al competitiei pe piata si a altor branduri care vin din spate demonstreaza valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de pretul actiunilor.”

Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor

“Clasamentul din acest an pune in evidenta return-ul investitiei in branduri. El arata faptul ca marcile puternice conduc la cresterea cotei de piata, profituri mai mari – fiind capabile sa sustina un pret mai ridicat decat media – si rezultate mai bune pentru actionari.”

David Roth, CEO The Store, din cadrul WPP

Evaluarea brandului si alte metode care masoara randamentul investitiilor in marketing le ofera oamenilor de marketing o voce mai puternica in sala de consiliu, asigurand faptul ca marketingul este mai bine inteles si perceput ca factor cheie al succesului financiar si al succesului afacerii.”

Eileen Campbell, Global CEO al companiei de research Millward Brown

Principalele concluzii desprinse din raportul din acest an:

•             Brandurile din varful clasamentului sunt diferite intr-un mod care conteaza pentru consumatori: Primele 10 branduri din punct de vedere al cresterii in valoare au rezultatele semnificativ mai bune decat media pe indicatorii Relevanta, Diferentiere si Proeminenta. Prada a crescut cel mai mult in valoare, cu +63%.  Depasind performanta altor branduri de lux, acesta se claseaza in momentul de fata in pozitia a 4-a in categoria Lux (si in pozitia 95 in topul global) si valoreaza 9.5 miliarde USD.

•             Berea a cunoscut o crestere rapida: Cea mai consumata bautura alcoolica din toata lumea, berea, reprezinta categoria cu cea mai mare crestere in clasamentul din acest an. Primele 10 branduri de bere au crescut cu +36% si au o valoare cumulate de 63 miliarde USD. Categoria a beneficiat de o crestere a vanzarilor in America Latina si China. Heineken este al treilea cel mai mare brand de bere din lume, valorand 8 miliarde de dolari, si a profitat de promovarea filmului Skyfall din seria James Bond. Berea Brahma din Brazilia a crescut cu +61% in ultimul an, ajungand sa valoreze 4 miliarde de dolari.

•             Brandurile valoroase aduc o crestere mai rapida:  Analizand de-a lungul ultimilor 8 ani marcile incluse in top 100 BrandZTM  ca un portofoliu de actiuni, acesta are o performanta foarte favorabila in comparatie cu indicele S&P 500. In timp ce valoarea companiilor din indicele S&P 500 a crescut cu 23%, portofoliul BrandZTM  a crescut cu 58%, demonstrand faptul ca acele companii care au branduri puternice pot livra o valoare mai mare pentru actionarii lor

•             In timp ce brandurile din domeniul tehnologic continua sa domine clasamentul, soarele rasare pentru China digitala: Brandurile din ariile tehnologie si telecomunicatii continua sa domine clasamentul cu 29 de marci in BrandZ™ Top100, insumand 43% din valoarea cumulata a brandurilor din Top 100, mai mult de 1 trilion de dolari. Cresterile in acest sector au stagnat. In comparatie cu Facebook, a carui valoare a scazut, echivalentul sau din China, Tencent, a crescut cu 52% in valoare, devenind unul dintre primele 10 branduri din punct de vedere al cresterii, cu aproape 800 milioane de utilizatori active. Yahoo intra si el in clasament dupa ce numirea noului CEO care vine de la Google a crescut asteptarile si preturile actiunilor, apreciind valoarea brandului.

Topul BrandZ™ al celor mai valoroase 100 branduri globale este disponibil online. Acesta include clasamentul si analiza celor mai valoroase marci pentru regiuni-cheie din intreaga lume si pentru 13 sectoare de piata. Puteti descarca clasamentul complet BrandZ™ de aici, cuprinzand clasamentele regionale si pe categorii si insight-uri apartinand companiilor din cadrul WPP. Clasamentele si multe alte insight-uri despre branduri sunt disponibile si ca aplicatii gratuite pentru mobil pentru Apple si Android si ca revista pentru iPad.

Dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP de catre Millward Brown Optimor, clasamentul BrandZ™ – Topul celor mai valoroase 100 branduri globale – a ajuns la cea de-a opta editie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *