Wienerberger işi consolidează rezultatele financiare în T1 – România raportează volume în creştere Wienerberger işi consolidează rezultatele financiare în T1 – România raportează volume în creştere
Wienerberger AG a anunţat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2013. În mod tradiţional în construcţii, primele 3 luni ale anului sunt influenţate... Wienerberger işi consolidează rezultatele financiare în T1 – România raportează volume în creştere
wienerbergerWienerberger AG a anunţat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2013. În mod tradiţional în construcţii, primele 3 luni ale anului sunt influenţate masiv de condiţiile meteo. Cererea a scăzut pe majoritatea pieţelor europene. Volumele au crescut în primele trei luni ale 2013 numai în România şi Bulgaria.

Anul acesta, iarna lungă şi bogată în precipitaţii, care a durat până în luna aprilie în multe ţări din Europa şi regiunile estice ale Americii, a condus la o stagnare a construcţiilor pe multe pieţe. Pe o piaţă puternic afectată de climatul meteorologic, Wienerberger Group a înregistrat o creştere de 34% a veniturilor, până la 492 milioane euro, datorită preluării Pipelife. EBITDA a înregistrat o scădere uşoară faţă de perioada similară a anului trecut, situându-se la 2 milioane euro în primul trimestru al lui 2013.

Pipelife a contribuit la veniturile grupului cu 183 milioane euro în primul trimestru al lui 2013 şi cu 13 milioane euro la profitul operaţional al grupului. Preţul mediu a suferit o uşoară scădere faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a diferenţelor dintre regiuni şi a grupelor de produse: preţurile pentru blocuri ceramice au scăzut în urma unor campanii de vânzări în Europa de Est, în timp ce preţurile ţiglelor şi cărămizilor de faţadă au rămas, în mare, aceleaşi.

România şi Bulgaria raportează volume în creştere, deşi iarna îndelungată a afectat veniturile Diviziei de Cărămizi şi Ţigle din Europa.

Iarna îndelungată a afectat cel mai puternic Divizia de Cărămizi şi Ţigle din Europa, unde veniturile au scăzut sub nivelul celor din primul trimestru al lui 2012, ajungând la 247 milioane euro în T1 al anului în curs. Profitul operaţional a scăzut cu aproximativ 15 milioane euro faţă de primele trei luni ale lui 2012. Cererea a scăzut pe majoritatea pieţelor europene în urma vremii nefavorabile, în timp ce câştigurile au fost de asemenea negative. Volumele au crescut însă în România şi Bulgaria.

Estimări şi strategie – Evoluţie stabilă în România

Obiectivele de creştere ale Wienerberger rămân aceleaşi, în ciuda dificultăţilor începutului de an. Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger, explică: “Reuşita obiectivelor ambiţioase pe care le-am setat depinde de capacitatea noastră de a recupera o parte din pierderile din primul trimestru.  Bineinţeles, şi evoluţia pieţelor în care activăm joacă un rol important. Evaluările făcute pe pieţele cheie Wienerberger nu s-au schimbat în ultimele 3 luni. Având în vedere că activităţile de construcţii din Europa au intrat în normalitate abia la începutul lui aprilie, vizibilitatea principalelor noastre pieţe rămâne una limitată. Mă aştept, în continuare, la condiţii de piaţă dificile în Olanda, Franţa, Polonia şi Republica Cehă, şi la o evoluţie mai stabilă în Germania, Marea Britanie, Bulgaria şi România. Divizia de Cărămizi şi Ţigle din Europa ar putea să se confrunte cu noi scăderi ale volumelor anul acesta, însă măsurile de reducere a costurilor implementate anterior ar trebui să anuleze efectele negative asupra câştigurilor. Programul de restructurare anunţat în a doua jumătate a lui 2012 este implementat conform planului şi ar trebui să genereze economii de 18 milioane euro pentru întregul an. Mă aştept ca procesul iniţial de consolidare a Pipelife să contribuie cu 30 milioane euro la profitul operaţional al grupului, în primele 5 luni ale 2013. Trendul pozitiv al construcţiilor rezidenţiale noi din America de Nord ar trebui să continue şi să conducă la o creştere a cererii de cărămizi. Având în vedere toate cele descrise mai sus, obiectivul nostru de creştere a veniturilor şi profitului Wienerberger Group în 2013 rămâne intact”.

Wienerberger este cel mai mare producător de cărămizi din lume (Porotherm, Terca), numărul unu pe piaţa de ţigle (Koramic, Tondach) din Europa, şi cel mai mare producător de pavaje din Europa Centrală şi de Est. Compania este unul din principalii furnizori de conducte din Europa (conducte ceramice Steinzeug-Keramo şi conducte de plastic Pipelife). Cu 221 de fabrici, Wienerberger a generat venituri de 2,356 milioane euro în 2012, şi un profit operaţional de 246 milioane euro. In Mai 2012, Wienerberger a finalizat preluarea integrală a Pipelife, setând un nou punct de referinţă în expansiunea business-ului.

Wienerberger Sisteme de Cărămizi este cel mai mare producător de blocuri ceramice din România. Compania deţine în acest moment trei unităţi de producţie la nivel local, acestea fiind cele mai moderne unităţi de acest tip din piaţă. Fabricile deţinute de companie în acest moment sunt localizate în Gura Ocniţei – Dâmboviţa, Sibiu şi Triteni Cluj. Wienerberger, cel mai mare producător global de cărămizi, a intrat pe piaţa din România în anul 1998. În acest moment este unul dintre cei mai mari investitori din domeniul producţiei de materiale de construcţii. Principalele produse sunt sistemele de zidărie din gama Porotherm şi Terca.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *