KUMA: Nordicii dau trendul în materie de obiecte sanitare KUMA: Nordicii dau trendul în materie de obiecte sanitare
Chiar dacă în acest moment majoritatea românilor optează încă pentru lavoare albe din materiale tradiţionale, tendinţa actuală indică o adoptare a culorilor şi texturilor... KUMA: Nordicii dau trendul în materie de obiecte sanitare
Kuma- baieChiar dacă în acest moment majoritatea românilor optează încă pentru lavoare albe din materiale tradiţionale, tendinţa actuală indică o adoptare a culorilor şi texturilor inedite. Astfel, în următorii ani băile vor fi dotate după modelul nordicilor, cu obiecte sanitare în nuanţe de negru sau gri şi  din materiale inovative precum quartzul, granitul sau sticla în compoziţie cu quartz.

Românii nu au facut rabat la calitate şi, în ciuda crizei, au continuat să aleagă produse premium, fiind conştienţi de calităţile acestora, potrivit unei analize realizate de Kuma România, unul dintre principalii producători autohtoni de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi  Nordline.

Camelia OlesenAceastă tendinţă a fost confirmată de menţinerea cererii pentru lavoarele premium pe piaţa locală în ultimii ani, chiar dacă am asistat la o perioadă de criză. În acest moment, în fabrica din Băneşti, Prahova, producem aproximativ 20.000 de lavoare şi blaturi anual, dintre care 20 – 25% sunt vândute pe piaţa din România şi în ţările învecinate – Ungaria, Bulgaria”

Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.

Potrivit analizei Kuma, clienţii au înţeles că un produs de proastă calitate poate crea probleme într-un timp foarte scurt, ducând la costuri suplimentare. Astfel, în cazul lavoarelor, modelele low-cost sunt realizate din materiale cu o rezistenţă scăzută şi sunt limitate din punct de vedere al formelor sau designului.

”Durata medie de viaţă a unui lavoar premium este de 25 de ani, comparativ cu a unuia low-cost care, în câţiva ani, prezintă semne de deteriorare. Cum românii îşi renovează băile o dată la 30 de ani, montarea unui produs de o calitate îndoielnică va atrage de la sine reparaţii sau chiar înlocuiri multiple în această perioadă”, a afirmat reprezentanta companiei.

Aceasta a mai adăugat că, în acest fel, costurile pot fi chiar mai mari în timp dacă nu este ales încă de la început un model de calitate.

Interes în creştere pentru amenajări deosebite

Chiar dacă în acest moment majoritatea românilor optează încă pentru lavoare albe din materiale tradiţionale, tendinţa actuală indică o adoptare a culorilor şi texturilor inedite. Astfel, în următorii ani băile vor fi dotate după modelul nordicilor, cu obiecte sanitare în nuanţe de negru sau gri şi  din materiale inovative precum quartzul, granitul sau sticla în compoziţie cu quartz.

GALERIE FOTO: Tendinţe în domeniul lavoarelor pe piaţa locală

“Clienţii români au început să consulte reviste de design interior şi vizitează magazine şi târguri de profil, majoritatea ocupându-se personal de amenajarea locuinţei. În acelaşi timp, ideea de unicat câştigă tot mai mult teren, cumpărătorii fiind atraşi de conceptele făcute la comandă”, a mai adăugat Olesen.

Cum trebuie alese lavoarele pentru a nu întâmpina probleme

Potrivit analizei Kuma, atunci când îşi amenajează baia cu lavoar, românii trebuie să ţină cont de mai multe aspecte pentru a se asigura că fac cea mai bună alegere şi nu întâmpină probleme pe termen lung. Astfel, pe primul loc se află verificarea materialelor din care sunt acestea realizate, dar şi acreditarea CE a produsului după standarde în vigoare. Acest lucru apare scris în certificatul de calitate şi conformitate al produsului. În plus, trebuie luat în calcul spaţiul în care va fi montat lavoarul pentru a se încadra din punct de vedere estetic.

Mai mult, durata de viaţă a unui lavoar este prelungită şi de un montaj corespunzător. Acesta trebuie realizat de montatori autorizaţi, cu experienţă, care ştiu care este înălţimea potrivită, ce tip de suport trebuie folosit şi cum trebuie realizate etanşările.

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică,  blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro.

La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând, în 2012, la 3 milioane de euro.

Printre principalele proiecte în cadrul cărora Kuma s-a implicat, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi găsite în showroom-uri specializate pe băi precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar şi în magazine mici, exclusiviste din ţară, specializate în băi şi bucătării.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *