În ultimii ani au apărut schimbări în ceea ce priveşte companiile care utilizează soluţiile de monitorizare a flotelor prin GPS: a scăzut numărul celor...
gpsÎn ultimii ani au apărut schimbări în ceea ce priveşte companiile care utilizează soluţiile de monitorizare a flotelor prin GPS: a scăzut numărul celor din domeniul construcţiilor şi imobiliare, căci multe nu au mai avut o activitate consistentă sau chiar au intrat în insolvenţă/faliment în ultimii ani; a crescut gradul de utilizare a acestor soluţii în banci- din ce în ce mai atente la costuri-, precum şi în companiile multinaţionale din diferite domenii de activitate.

Piaţa locală a soluţiilor de monitorizare a vehiculelor prin GPS va creşte agresiv în următorii ani, cu o rată de minim 20% pe an. Din estimările noastre, în România în prezent sunt active cca 80.000 de sisteme montate pe autoturisme, camioane, utilaje de construcţii etc, iar până la finele acestui an încă aproape 20.000 de vehicule se vor afla într-un sistem de monitorizare prin GPS, această rată rămânând aproximativ la fel în următorii trei ani”

Adrian Dinu, director general SAS Grup, liderul pieţei soluţiilor de monitorizare prin GPS.

“Obiectivul SAS Grup este de a creşte într-un ritm cel puţin egal cu piaţa şi a deţine în mod constant o cotă de piaţă de minim 25%”, a adăugat Adrian Dinu. În prezent, soluţia SAS Fleet Pro este funcţională pe cca 20.000 de vehicule, conform datelor atestate de furnizorul de trafic de date (una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din lume).

Piaţa soluţiilor de monitorizare auto prin GPS a crescut în România în ultimii ani fiind stimulată de perioada de criză, care a forţat firmele să fie extrem de riguroase cu cheltuielile şi să adopte sisteme care au rezultate în acest sens. Prin implementarea soluţiilor de monitorizare a flotelor prin GPS, atât companiile de distribuţie, cât şi producătorii care îşi realizează singuri livrările realizează reduceri ale cheltuielilor de până la 20%; în plus, veniturile lor cresc cu cca 30% deoarece vehiculele nu staţionează inutil, traseele sunt optimizate, şoferii execută doar drumuri în interes de serviciu, astfel încât frecvenţă şi eficienţa cresc etc.

“Înainte de criză, aproape nici un manager nu s-ar fi gândit că ar putea avea lunar o cheltuială inutilă de cca 40 euro per vehicul doar din condusul agresiv al unui singur şofer (după cum reiese dintr-un calcul simplu privind creşterea consumului în această situaţie) şi nu i-ar fi păsat că 60% din totalul de kilometri efectuaţi de o maşină erau de fapt parcurşi de angajat în interes personal. Acum sunt convins că toţi îşi pun aceste probleme şi este doar o chestiune de timp până când vor studia piaţa şi vor vedea că există sisteme care pot să arate şi să elimine “printr-un click de mouse” aceste cheltuieli. Surpriza cea mai mare o au managerii când văd că leasingul pentru o asemenea soluţie costă 7-10 euro pe lună per vehicul şi doar prin eliminarea condusului agresiv pe acea maşină se acoperă deja acest cost şi, în plus, se realizează o economie de peste 30 euro per vehicul”, a mai precizat Adrian Dinu.

Cererea sporită de soluţii de reducere a costurilor şi optimizare a business-ului a stimulat piaţa soluţiilor de monitorizare auto prin GPS. Astfel, la finele anului 2008, SAS Grup avea 220 de companii- client, pentru care realiza monitorizarea a 6.600 de vehicule. În anul următor, a ajuns la aproape 400 de companii-client şi 8.000 de vehicule supravegheate. Ritmul de creştere s-a menţinut în anii 2010- 2012, astfel încât, la finele lui 2012, SAS Grup avea peste 1.000 de firme-client şi 18.000 de vehicule monitorizare prin soluţia SAS Fleet Pro. Obiectivul SAS Grup pentru anul 2013 este de a avea 1.700 de clienţi cu 25.000 de vehicule monitorizare prin sistemele pe care le realizează.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *