Dove a organizat un experiment social surprins într-un scurt film documentar, Dove Real Beauty Sketches, pentru a demonstra faptul că modul în care se...
Dove Real Beauty Sketches_schitaDove a organizat un experiment social surprins într-un scurt film documentar, Dove Real Beauty Sketches, pentru a demonstra faptul că modul în care se descriu femeile pe ele însele este dramatic diferit în comparație cu maniera în care sunt văzute de ceilalți.

78% dintre românce se declară cel mai aprig critic al felului în care arată*, motiv pentru care Dove își asumă misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere și nu de anxietate. Prin intermediul filmului, Dove, împreună cu fostul grafician criminalistic instruit de FBI – Gil Zamora, au făcut un pas important în schimbarea percepției femeilor despre frumusețe. În doar 4 zile de la lansare, filmul a generat peste 8,400,000 de accesări.

Gil Zamora, artistul care a ajutat la realizarea experimentului social, și-a desfășurat activitatea profesională pe parcursul a 28 ani, timp în care a realizat peste 3,000 de portrete.

În cadrul proiectului Dove, acesta a desenat portretele a șapte femei doar pe baza descrierilor pe care acestea și le-au facut, fiind separați de o cortină. Artistul a făcut apoi o nouă serie de portrete acelorași femei, de data aceasta bazându-se pe descrierile făcute de persoane necunoscute, cu care femeile și-au petrecut puțin timp înainte de experiment. Majoritatea schițelor rezultate în urma descrierilor oferite de străini au ilustrat femeile mult mai aproape de realitate: mult mai frumoase și mai fericite.

Când am fost rugat să fac parte din filmul Dove nu mi-am imaginat că cele două portrete robot pot fi atât de diferite. Ceea ce m-a impresionat cu adevărat au fost reacțiile femeilor când au văzut cele două portrete unul lângă altul. Cred că majoritatea dintre ele au conștientizat că aveau o percepție distorsionată despre sine care le-a influențat semnificativ viața.”

Gil Zamora, grafician criminalist.

image005

Acest experiment social este o modalitate prin care Dove își susține angajamentul de a încuraja femeile să aibă încredere în sine. Sperăm că filmul Dove Real Beauty Sketches le va inspira să-și schimbe viziunea despre propria frumusețe și să înțeleagă cum sunt percepute de ceilalți”.

Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.

Femeile sunt cei mai aprigi critici ai lor – procentul femeilor din Romania care se considera frumoase este de doar 3%*. În acest context, inițiativa Dove Real Beauty Sketches încurajează femeile să reanalizeze modul în care își percep frumusețea.

Filmul Dove Real Beauty Sketches poate fi accesat la următoarele link-uri:

http://www.thetrends.ro/video/experiment-social-care-schimba-perceptia-femeilor-despre-frumusete/

http://www.youtube.com/doveunitedstates

*studiu “The real truth about beauty” (Edelman, Septembrie 2010) pe 6400 femei la nivel global, din grupa de varsta 18-64 ani, dintre care 300 de femei din Romania.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *