Trenduri noi pe piața ușilor de garaj: se poartă stejar auriu, alb și argintiu Trenduri noi pe piața ușilor de garaj: se poartă stejar auriu, alb și argintiu
Europenii preferă ușile de garaj cu panouri în texturi şi culori speciale, mai ales stejar auriu, în proporţie de 43%, în timp ce doar... Trenduri noi pe piața ușilor de garaj: se poartă stejar auriu, alb și argintiu
stand MCAEuropenii preferă ușile de garaj cu panouri în texturi şi culori speciale, mai ales stejar auriu, în proporţie de 43%, în timp ce doar 30% dintre români aleg nuanţe personalizate. Însă atât la nivel național, cât și la export, culoarea cea mai vândută a fost și probabil va rămâne întotdeauna alb, arată o analiză pe trimestrul I 2013 a producătorului de uşi de garaj MCA Grup, care exportă în opt state din Europa.

Clienţii de la export se orientează spre alb (29% din cereri), stejar auriu (18%) și, mai nou, spre arginitu și gri antracit. De exemplu, modelul uşii de garaj cu stil MCA Vogue, cu inserţii de inox, este din ce în ce mai cerut pe pieţele de export precum Franţa sau Italia.

 „Putem spune cu certitudine că maro standard nu mai este în tendințe la nivel european, panourile speciale – imitațiile de lemn și vopsirile personalizate – fiind de 4 ori mai cerute decât cele maro. Însă pe plan local maro rămâne o culoare căutată, fiind mai accesibilă ca preţ”, a declarat, astăzi, Ciprian Oprea, directorul general al MCA, în deschiderea târgului Ambient Expo de la Romexpo, unde producătorul expune cele mai noi modele de uși de garaj.

Albul, prima opțiune, cu 29% din cereri la export și 22% local

Dacă vorbim despre tendințele generale pe piața românească a ușilor de  garaj, se caută preponderent modele economice, cu mai puţine accesorizări, culori standard, mai accesibile ca preţ, precum alb sau maro. Atât la nivel național, cât și la export, culoarea cea mai vândută a fost alb (29% din cereri la export și 22% local). Însă soluțiile căutate de străini nu sunt neapărat cele economice, clienții orientându-se spre produse destul de particularizate și accesorizate (comenzi programabile, cititoare de amprentă, etc.), ceea ce adaugă un plus de valoare vânzării.

Astfel, ponderea ușilor echipate cu acționare cu telecomandă este de 55% la export, în timp ce în cazul vânzărilor prin canalul național de distribuție, ponderea ușilor electrice este de 28%.

Culorile speciale – de 4 ori mai cerute la export decât maro standard

Revenind la opțiunile coloristice, dacă ținem cont de tendințele pieței externe, putem observa că panourile maro nu mai sunt în tendințe, fiind surclasate şi de panourile gri antracit și argintiu, mult mai puțin cerute în anii anteriori. În afară de ușile albe, cele mai vândute panouri sunt cele imitație (doar opțiunea stejar auriu adună peste 18% din cererile externe). La export, panourile în culori speciale (imitațiile de lemn și vopsirile personalizate) sunt de 4 ori mai cerute decât cele maro. Ponderea panourilor în culori speciale este de 43% la export față de numai 30% în cazul distribuției naționale.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *