În 2012 companiile de sub umbrela Hortifruct au produs și comercializat aproximativ 36.000 de tone de legume. Pentru 2013, organizația preconizează că producția va...
foto Hortifruct2_În 2012 companiile de sub umbrela Hortifruct au produs și comercializat aproximativ 36.000 de tone de legume. Pentru 2013, organizația preconizează că producția va ajunge la peste 38.000 de tone de legume, în special castraveți și tomate.

Hortifruct este o organizație înfiinţată în 2007 la iniţiativa celor mai importanţi producători de legume şi fructe proaspete din România. Hortifruct funcţionează ca promotor al produselor româneşti, un sprijin real pentru fiecare producător în sensul creşterii calităţii şi pentru îmbunătăţirea comercializării produselor. Un alt obiectiv al Hortifruct este promovarea în rândul producătorilor români a tehnicilor de cultivare prietenoase mediului.

Atât producția mare din acest an, cât și cererea mare de piață de produse autohtone ne face să credem că legumele și fructele românești vor avea o revenire în forță pe piață.  Membrii Hortifruct au reușit  în plină criză economică să implementeze cele mai noi tehnologii de combatere biologică a dăunătorilor, eliminând total insecticidele”

Valeria Trică, administrator Hortifruct.

Companiile care fac parte din organizație sunt: Leoser SA, Berser SA, Leader International SA, Frank ’93 Prod SRL, Ostrovit SA, Lio Agro Com SRL, Ilser Oltenia SRL. Acestea dețin sere încălzite pe o suprafață de 170 de hectare, 2000 de hectare de podgorii și 500 de hectare de livezi și alte culturi de câmp.

Fructele pe care Hortifruct le livrează pe piața autohtonă și la export sunt: caisele, piersicile, strugurii, prunele, cireșele sau pepenii verzi. Producția anuală pe acest sector se ridică la peste 10.000, plus o cantitate de 15.000 de tone de struguri de masă.

Țările unde exportăm legumele și fructele Hortifruct sunt: Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia, dar exporturile nu se vor opresc aici. Avem în vedere și alte piețe europene. Aproximativ 35 de procente din producția pe acest an este deja contractată de parteneri externi, restul fiind destinată pieței autohtone unde avem deja contracte ferme. Un argument în favoarea produselor noastre sunt condițiile excelente de producție, tehnicile moderne, lipsa insecticidelor din sere, respectarea legislației europene privind folosirea de îngrășăminte și sistemele de polenizare naturală”

Valeria Trică.

În 2012 cifra de afaceri pe care a atins-o Hortifruct este de peste 37 milioane de euro, 44 de procente din aceasta fiind generata de castraveți și de tomate.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *